thoralf

Direktlänk till inlägg 22 maj 2017

HERR LINDSTRÖM

Av Thoralf Alfsson - 22 maj 2017 16:17

Herr Lindström på Expressen förstår uppenbarligen inte ironi. Det var väl i och för sig ingen överraskning med tanke på herr Lindströms tidigare krönikor i Expressen. Att skribenterna på Supermiljöbloggen följer min blogg har jag noterat tidigare nu vet vi att herr Lindström även följer Supermiljöbloggen.


Vi har under de senaste åren sett en lång rad exempel på hur så kallade medieexperter använder ovanlig temperatur, nederbörd eller storm för att ta upp klimatförändringar. Gång efter gång kopplar man samman en ovanlig väderhändelse med klimatförändringar. Om det nu är åt rätt håll så att säga! Om det däremot är lite kallare och det snöar i södra Sverige i maj så är det däremot tyst.


Jag gav mitt blogginlägg rubriken ”Besserwissrar” och med facit i hand var väl det inte helt fel. Man svär inte ostraffat i ”kyrkan”. Nu ger till och med en kort ironisk kommentar på min blogg rubriker i Expressen. Det är rätt komiskt av herr Lindström!


Det herr Lindström däremot inte nämner är de frågor jag tar upp i blogginlägget som inte är ironiska, utan i allra högsta grad allvarligt ställda. Men nu vet nog alla att herr Lindström inte har för avsikt att vara seriös utan endast vill raljera i det politiskt korrekta träsket.



”Skall vi vara mer oroliga för lite ökad temperatur och att några glaciärer blir mindre eller smälter bort. Eller är det betydligt värre om det globala klimatet blir kallare med glaciärer som växer, att odlingszonerna flyttar längre söder ut, att Nordeuropa blir obeboeligt?”

 

 

En sak kan vi säkert vara överens om och det är att klimatet alltid har ändrats över tid på jorden och att det kommer att fortsätta att göra det. Är det positivt eller negativt att vi just nu har en global medeltemperatur som stigit med ca 0,8 grader på 150 år?


Om du anser att det är negativt kan du då ange vilka negativa konsekvenser vi fått av förändringen av den globala medeltemperaturen!

 
 
Ingen bild

Niklas R

22 maj 2017 16:54

Jag väntar fortfarande på att vi ska få tillbaka det klimat vi hade i Sverige på yngre stenålder och under bronsåldern när vinrankorna växte vilt i södra Sverige och ekskogarna bredde ut sig i Norrland.

 
Ingen bild

Rak på Sak

22 maj 2017 17:05

Syftet med klimatdravlet är att leda bort uppmärksamheten från den pågående islamska invasionen.
Låt oss inte gå på det.

 
Ingen bild

Coyote

22 maj 2017 17:15

Temperaturhöjning 0,8 gr under senaste 150 aaren beror väl paa att lilla istiden (1400-talet till mitten av 1800-talet) har upphört.

 
Ingen bild

Hacke

22 maj 2017 17:30

Så fick vi det då också vetenskapligt belagt:
"Låg hjärnfunktion hos brittiska journalister.
Alkohol, kaffe, sömnbrist och för få raster i arbetet kan förklara lägre exekutiva hjärnfunktioner hos brittiska journalister än hos befolkningen i snitt. Funktionen styr bland annat förmågan att lösa komplexa problem och agera opartiskt. Det visar en studie som genomförts av forskare vid MIT i samarbete med London Press Club."

 
Ingen bild

Skämt åsido

22 maj 2017 17:36

Glada nyheter till regeringspartiet
Den globala uppvärmningen har nu äntligen kommit till oss.
Nu kan Miljöpartiet som livnär sig på myten om klimathotet återuppta sin skrämselpropaganda.
Snart kommer Mp:s opinionssiffror att stiga igen i takt med VÄDRET. Var så säkra!

 
Ingen bild

Tony

22 maj 2017 18:16

Lars Lindström är en babblare, men när han blev uppringd av Johan från granskning Sverige och ställd mot väggen om allt vad han skriver om så kunde han knappt få fram ett ord, pinsamt pinsamt.

 
Ingen bild

Pepparholm

22 maj 2017 18:29

Jag körde i dag från Tyskland över Rödby och Öresundsbron. I Rödby såg jag sex uniformsklädda danskar fördelade på de två bilfilerna och långtradarfilen. De var mycket aktiva och observanta.

På Lernacken med många filer såg jag två uniformsklädda varav en var aktiv och hade hejdat en bil i en fil och en stod med handen i fickan och verkade ha långtråkigt i en annan fil. Den fil som jag valde med passen beredda var helt obemannad så med Brobizz gick det snabbt. Så fungerar tydligen Ygemans löfte om sträng bevakning när man slopade ID-kontrollerna.

 
Ingen bild

TomasPLZ

22 maj 2017 18:55

Visste ni att Sverige har fler dödsskjutningar och våldtäkter än Polen med sina ca 40 mil invånare.

 
Ingen bild

Asta

22 maj 2017 19:11

Vad är en hatsajt?”
Då jag inte visste svaret på frågan valde jag att i resonerande form närma mig ämnet. Jag överlät till läsarna att besvara frågan och jag är fortfarande lika ovetande om vad begreppet kan rymma. Det jag kom fram till den gången var att hatsajter är sådana sajter som hatas av journalister och den bedömningen gör jag fortfarande tills annat visas.
Rolf Hillgren

 
Ingen bild

Rune

22 maj 2017 19:24

Pepparholm:
Kan det vara så att Sveriges Regering har bett danskarna att sköta kontrollen för inresa till Sverige och Norden?

 
Ingen bild

Acke

22 maj 2017 20:06

Han försöker förgäves komma ned till Anders Lindbergs nivå, men han befinner sig ju ändå på en nivå som borde ge honom en plats på nån fast paviljong.

 
Ingen bild

KS

22 maj 2017 20:30

Med risk för att vara tjatig. Finnes det någon som kan säga hur många bilar och hur många koldioxidutsläppande fabriker det fanns strax innan istiden gick över till den period vi nu är i! Nä...jag trodde väl det!

 
Ingen bild

KS

22 maj 2017 20:35

Ett tillbakadragande av något av de "jobbskatteavdrag" som införts, skulle nog i alla fall få några att öppna ögonen / stänga plånboken. Va! skall jag betala? Jag trodde det var staten........ 1000 kronor mindre per månad kanske skulle sätta fart på "Svensson". Vi pensionärer är nog den största finansiären av Magdas invandringspolitik!

 
Ingen bild

C Andersson

22 maj 2017 22:04

@Asta@

En näthatare är en person som hatar nätet.

 
Ingen bild

s29

22 maj 2017 22:26

Som lyckligt lottad skatteslav kan jag numera underhållas av nyinflyttade körkortslösa helldrivers i kvarteret.Spänningen stiger,när kommer det första överkörda barnet? Givetvis ägs fordonet av en s,k bilmålvakt och är obesiktigad.Hur kommer 3%arna (polisen) att reagera? Ja MONA hade rätt. Sverige var så jäkla töntigt.Nu är gudskelov den barbariska tiden över.

 
Ingen bild

Våldtäktslänet Kalmar

22 maj 2017 22:58

Mest lästa på Barometern.se just nu:

1) Kvinna våldtogs av maskerad man.

2) Vem tar bort vår dotters lidande?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

23 maj 2017 06:53

Misstänkt terrordåd av självmordsbombare !

SVT är ängsliga !

Han kanske bara var trött på livet men gick till fel ställe.

 
Ingen bild

UT

23 maj 2017 07:03

Nu är den fredliga religionen och deras fredliga utövare igång igen med att döda kristna i Manchester. Får man över huvud taget säga såhär på internet, utan att bli kallad nazist och bli utspärrad på Twitter? I Sverige är det inte lätt att veta, för att det är inte bara viktigt vad man säger, utan det är lika viktigt när man säger det. Om man för 2 veckor sedan sa att invandrare begår i snitt fler brott än inrikes födda, då var man nazist, idag är det OK att säga så. Det har ju journalisterna på DN bestämt. Och då är det så. Alla ställer upp och grupptrycket är enorm. Du förlorar både jobb och vänner om du bryter mot normen. Det är inget skämt. Uppdatering på området är a och o om du ska lyckas med karriären eller leva på gatan.
Nu är frågan om det är i ett sådant land man vill leva i, där folket hämtar dagligen instruktioner på tv och tidningar om vad man ska tänka och vad man ska säga. Och det gäller att vara uppdaterad. Det är inget som säger att man är nazist om man vill att gränsen ska vara stängd för alylsökande idag. Sa du det förra året, då skulle du hängas ut som nazist.
För mej är en människa som måste dagligen få reda på vad han/hon ska tänka och vad han/hon ska säga, utan att ha en egen uppfattning, ett ryggradslöst djur som lever ett viljelöst liv a la ett nötkreatur i ett stall i väntan på att slaktas.
Efter att ha bott och jobbat i utlandet i många år, ville jag komma tillbaka till det land som jag har vuxit upp i, men det landet finns inte mer. Alltså får man söka sig tillbaka till utlandet. Sverige har ju blivit ett nytt 30-talets Tyskland, där det gäller ”rättning i ledet ”och ”marschera i takt”.

 
Ingen bild

Mojo

23 maj 2017 09:49

"Syftet med klimatdravlet är att leda bort uppmärksamheten från den pågående islamska invasionen."
"Visste ni att Sverige har fler dödsskjutningar och våldtäkter än Polen med sina ca 40 mil invånare."
Det är precis denna typ av kommentarer som gör,tror jag,att många uppfattar dig som oseriös när du inte ens en gång kan sortera bland dom mommentarer som folk skickar dig. Tycker du själv att detta är seriös uppfattat av dina följare?

Thoralf Alfsson

23 maj 2017 10:24

"Visste ni att Sverige har fler dödsskjutningar och våldtäkter än Polen med sina ca 40 mil invånare."

Vad är det för fel på denna kommentar? Jag vet inte om uppgiften stämmer men jag håller det för inte helt osannolikt. I så fall tycker jag att det är en högst relevant jämförelse!

Men du får förklara för oss andra!

 
Ingen bild

Lena

23 maj 2017 10:11

@UT Så bra du skriver om vårt stora problem. Det är också vad journalisten Tim Pool tycker om Sverige, det är ett bekvämt land men socialt är de det mycket obekvämt land. Denne man finns nu på statens lista för oönskade.

https://www.youtube.com/watch?v=v0p7Oyvql9s

And he tells it all...

 
Ingen bild

Lena

23 maj 2017 10:20

Här är en till av Tim Pools videor. Han tycker att Sweden är ett "creapy land". This is what happens when you don`t allow free discussion about the happenings in a country....

https://www.youtube.com/watch?v=45bl75SkHZTs

 
Ingen bild

Cosmik Debris

23 maj 2017 10:43

Islam måste utrotas, annars kommer det inte att vara möjligt att bo I Sverige om 15 år. Islam är en vedervärdig politisk dödssekt som måste utrotas.NU

Kommer någon muslimsk mördare att ställa till något massmord på Liseberg eller Gröna Lund i sommar?

Vågar vi gå på konsert i sommar?

 
Ingen bild

Lena

23 maj 2017 10:45

@mojo 9.49 Du är mycket duktig att brunmåla människor här på bloggen. Vad anser du om massmordet i Manchester? Får vi ha en åsikt om detta? Eller ska det orkestreras från vänstersidan? Jag antar att du står på deras sida. Detta är så vansinnigt att det saknas ord för det! ISIS har tagit på sig ansvaret på detta fruktansvärda massmord, se video i nedanstående länk!

http://www.friatider.se/minst-19-doda-imisstankt-sjalvmordsdad-i-manchester

http:

 
Ingen bild

Rak på Sak

23 maj 2017 10:46

@Mojo
Tack för att du ägnar tid och energi åt att läsa våra inlägg och även kommentera dem. Så glada vi blir. Du lär dig säkert ett och annat även om det går lite långsamt för din del. Ha fortsatt trevlig dag i dessa terrortider.
Puss på dig!

 
Ingen bild

Mojo

23 maj 2017 10:52

Thoralf: Vet du inte vad du sätter för rubriker ? Dina kommentarer bör väl ändå följas av det din tråd handlar om eller har jag fel ?

Thoralf Alfsson

23 maj 2017 11:02

Om någon vill ta upp något annat är det helt fritt. Jag vill leva i ett öppet samhälle men odemokratiska krafter eller sjuka religioner betackar jag mig dock för.

Dessa kommer jag alltid kritisera!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

23 maj 2017 11:24

@MojoTisdag 23 maj 10:52

Varför lägger du dig i det? Sannolikt är du kommunist eller sosse.

 
Ingen bild

C Andersson

23 maj 2017 12:21

Något håller på att ändras. Länkar till thoralf.se får ligga kvar på diverse seriösa sidor. Så håll er i skinnet med era kommentarer så jag slipper skämmas för er.

 
Ingen bild

E..R

23 maj 2017 13:32

Befinner mig vid Östersjön och kan konstatera ett utomordentligt lågt vattenstånd, alltså precis tvärtemot vad som sägs enligt växthuseffekten. Och jag kan konstatera att det inte har sagts ett enda knäpp om att verkligheten inte ger stöd åt antagandet om global uppvärmning.

 
Ingen bild

Fredde

23 maj 2017 13:33

Mer intressant info:
I genomsnitt är det 1,5 skolbränder per dag i Sverige. År 2015 brann det 378 gånger inne i skolor och 154 utanför. Totalt antal bränder: 532. En ökning med 7 procent från året innan.

De mångkulturella och socialdemokratiska paradisen Malmö och Göteborg toppar listan över flest skolbränder i Sverige.
Som jämförelse kan nämnas att det fattiga Grekland med enorma socioekonomiska problem hade totalt fem anlagda skolbränder 2014.

 
Ingen bild

Demokrat

23 maj 2017 15:17

@C Andersson
En demokratiskt sinnad människa behöver inte skämmas över att människor uttrycker sitt hjärtas mening på det sätt de vill.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

23 maj 2017 15:51

Till UT
Jag instämmer till fullo med det du skriver. Man behöver nog stå utanför för att uppfatta de stora förändringar som skett. Små bitar av mångkultur dag för dag märks inte så mycket.
Men om man tänker sig att någon för 20 år sedan hade sagt att vi kommer om 20 år att:
-Ha flest anlagda bilbränder i hela världen.
-Vi ligger på andra plats med våldtäkter per capita.
-Vissa gäng av män kommer att ägna sig åt att gruppvåldta kvinnor och män.
-Vi har flest antal anlagda bränder i skolor i hela världen.
-Flest handgranater i hela världen smälls av i Sverige (undantaget i länder där det är krig)
-Stenkastning blir den nya folksporten. Vi kastar på polisen, brandkår, ambulanspersonal, snöröjare (en blev t o m skjuten), bussar, personbilar och på människor.

Men vi talar inte om det. Det kan vara farligt. Man vet inte vem som lyssnar. Dessutom kanske man tycker "fel".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards