thoralf

Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 21 maj 2017 19:21

Jag blir bekymrad när jag läser kommentarer på sociala medier och framförallt på Facebook. Jag blir ännu mer bekymrad om det även finns SD-sympatisörer bland dessa individer som använder ett språk som är helt förkastligt. Jag blir fullständigt bedrövad om det dessutom finns personer som tänkt sig att kandidera för SD i nästa års allmänna val.


Det kommer i så fall bli en ”guldgruva” för Expo och Inte rasist men när valsedlarna släpps nästa år!

 

Jag har varit rätt hårt förkyld i helgen och därmed gått på sparlåga. Knappt ens lagat någon mat då det inte smakat. Jag har dock legat i sängen och soffan och surfat runt och läst en hel på sociala medier. Nivån är bedrövligt låg i vissa trådar. Bland annat i de som handlar om journalisten från TV4 som tyckte att Jimmie Åkesson fick skylla sig själv för att hans hem utsattes för attacker. Det var ett sorgligt och obegripligt uttalande men det som går att läsa i vissa av trådarna på Facebook är betydligt värre. Rent sjuka kommentarer och människor i mina ögon. Jag vill inte ens citera vare sig hot eller hatet.


Jag hoppas att det inte är personer som tänker sig att kandidera för SD. I så fall tycker jag att ni skall tänka om. Vi vill inte ha er! Ni kommer bara innebära problem för partiet och våra seriösa och hårt arbetande partimedlemmar!

 

Jag anser också att SD borde syna vad tilltänkta kandidater ägnat sig åt på sociala medier innan det godkänns som kandidater till nästa års allmänna val.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards