thoralf

Alla inlägg den 15 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 15 maj 2017 22:24

Lyssnat på delar av partiledardebatten en gång till.


Jag hoppas bara att svenska folket genomskådar 7-klöverns partiledare. Som idag säger helt andra saker än man sa för tre år sedan under valrörelsen 2014. Jag hoppas att folket tänker efter vad som är orsakerna bakom de problem i det svenska samhället som debatterades och varför de ändrat ståndpunkt i en rad frågor.


 


Bra av Peter Lundgren!

 

Av Thoralf Alfsson - 15 maj 2017 20:39

Ulf Carlsson på tidningen Östra Småland har idag en skrämmande artikel om polisens agerande vid förra sommarens mest omtalade våldtäkt i Kalmarregionen. Eller snarare polisens icke agerande. I artikel berättar kvinna om hur de med stor sannolikhet blev ofredade av samma gärningsman. Hon ger ett bra eller kanske ett alldeles för bra signalement på gärningsmannen.


”Nordafrikanskt utseende, mustasch, kort krulligt hår, men kal på huvudet. Ganska kort och tunn, med ett härjat ansikte. 20-40 år gammal och klädd i vit skjorta och ljusblå byxor. Mannen talade inte svenska.”

 

Beror det på signalementet som polisen lade ner utredningen omgående. Vad gjorde egentligen polisen för att hitta personen? I varje fall kom inget signalement ut i media!


”Det är oerhört frustrerande, säger hon. Jag är helt övertygad om att de tre män som krävde att jag och min tonårsdotter skulle öppna vår dörr är samma personer som en halvtimma senare begick en våldtäkt 200 meter härifrån.”


Eller var det ingen hos polisen som drog slutsatsen att det kunde vara samma person som även begick våldtäkten bara 200 meter och 30 minuter senare från kvinnans hus.


När jag läser artikeln så undrar jag om det verkligen är så illa ställt inom polisen. Prioriterar man ner en våldtäkt hos Kalmarpolisen?


”Hon är fortfarande tagen över det som skedde i Kolboda och tankarna går åt många håll.

– Jag mår verkligen skitdåligt när jag börjar fundera. Det första man tänker på är förstås vad som hänt om min 15-åriga dotter varit ensam hemma.

– Sen funderar man på hur många gånger den här mannen gjort övergrepp på kvinnor innan han kom till oss och hur många gånger senare, eftersom han inte tagits av polisen.”

 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ingen-reaktion-pa-uppgifter-om-valdtaktsman/


Polisen i Kalmar vägrar dessutom svara på Ulf Carlssons frågor. 


Här är de frågor vi tänkt ställa, men som alltså fortfarande är obesvarade:


"1. Tror ni att händelserna som drabbade den 40-åriga kvinnan kan ha något samband med den anmälda våldtäkten i Kolboda?

2. Varför har den 40-åriga kvinnan inte fått göra någon skiss på den misstänkte, eller titta på foton?

3. Det fanns ett mycket tydligt signalement, som den 40-åriga kvinnan lämnade. Varför har ni inte gått ut med det?

4. Har ni haft någon kontakt med HVB-hemmet i Kolboda för att leta efter en misstänkt?

5. Har ni förståelse för att den 40-åriga kvinnan som lämnade signalement och gjorde anmälan är frustrerad över att ingen tycks ha tagit hennes uppgifter på allvar?"

 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/ingen-kommentar-fran-polisen/

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards