thoralf

Alla inlägg den 14 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2017 21:47

Nu har jag lyssnat på kvällens partiledardebatt. Min känsla är att Alliansens partiledare hade taggat upp sig en del och gjorde det bättre än tidigare. Jan Björklunds kommentar om att Stefan Löfven inte är Jesus kan bli klassisk! Undrar om han fått den från förre KD-ledaren Alf Svensson.


Efter debatten om vården skrev jag följande på Facebook!


”Ingen tycks begripa att den stora invandringen är en av grundorsakerna till krisen inom vården! Dels har belastningen ökat på vården med alla asylsökande, dels finns inte de ekonomiska musklerna då bara invandringens kostnader i statsbudgeten ökat från 10 miljarder till 75 miljarder sedan 2011. Fattar ingen det! Jag vill höra Jimmie Åkesson säga det NU!!!!”



Personligen kan jag inte med bästa vilja anse att det var en bra debatt för Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson, som inte berättade vad Sverigedemokraterna står för och vilka politiska förslag vi driver i de ämnen som debatterades. Jag vill se en partiledare som är inspirerad och driver våra frågor med stort engagemang.


Sverigedemokraterna måste vid en partiledardebatt som ses av så många människor förklara vilka effekter massinvandringen har på de områden som debatterades under debatten. Integration, vården, lag o ordning och skolan. Alla dessa områden har påverkats väldigt negativt på grund av massinvandringen. Det måste sägas av Jimmie Åkesson!


Vad anser du om partiledardebatten?

 

Har du sett debatten kan du rösta i högermarginalen på bloggen.

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2017 09:23

 


Jag tror de flesta har sett dessa skyltar eller information som dyker upp lite varstans i samhället. Inte bara på svenska utan även på andra språk och då inte i första hand på engelska utan väldigt ofta på arabiska eller något annat språk.


Skylten ovan kommer ifrån Hultsfred och fanns vid ett sophus hos Hultsfreds bostäder. Vid senaste mötet i samhällsbyggnadsnämnden i Kalmar delades nedanstående informationsblad ut som uppenbarligen skulle delas ut till boende i några stadsdelar.


 


Skall kommunerna tillhandahålla information på andra språk än det svenska?

 

Gynnar kommunerna integrationen genom att anpassa sig till andra språk? Gynnar kommunerna istället segregationen genom att vara "snälla" och tillhandahålla information på arabiska, dari eller något annat språk. Hur många språk skall i så fall kommunerna tillhandahålla information på? Varför bara arabiska?


Att nyanlända får information på sitt eget språk av Migrationsverket i så stor utsträckning som möjligt är helt ok men när dessa fått uppehållstillstånd är saken en helt annan enligt min uppfattning.


Vad anser egentligen Sverigedemokraterna? Jag blir förvånad när det finns SD-politiker som vill att kommunerna skall informera på flera främmande språk!


Vad anser mina läsare av bloggen? Rösta i högermarginalen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards