thoralf

Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 13 maj 2017 20:29

Jag brukar inte skriva om sport men idag blir det ett blogginlägg om Kalmar FF.


Starten på årets allsvenska har varit en katastrof för Kalmar FF i mina ögon. Jag tillhör den trogna skaran som köper säsongsbiljett och även försöker följa bortamatcherna på TV eller via nätet.


Min egen uppfattning är efter dagens match att Peter Swärdh är en riktig fegis! Och en dålig tränare! Trots att så många är skadade vågar han inte satsa på lite unga spelare som är hungriga. Men det är inte bara Peter Swärdh som är feg. Jag anser att hela laget agerar på ett fegt sätt. Det är endast en spelare som vågar utmana sin motståndare, Romario. De övriga spelar hellre bollen bakåt än försöker utmana sin ”gubbe”. Det är fruktansvärt fegt och ynkligt att behöva bevittna! Kommentarerna blir bara beskare och beskare på läktaren. För att inte tala om suckarna!


Det är tragiskt att se så välbetalda "lirare" med så dåligt självförtroende och vilja!


Fem poäng efter åtta matcher, varav fem matcher på hemmaplan. En målskillnad på 5-16 talar sitt tydliga språk vari Kalmars problem består. När man sedan konstatera att de gjorda målen, 0,6 mål/match tillkommit på två frisparkar, ett på straff och ett på ett mycket vackert långskott och endast ett mål som med lite god vilja kan kallas för ett spelmål (mot Hammarby). Toppforwards har med andra ord inte presterat någonting på åtta matcher. 720 minuter utan ett enda spelmål! Då skall de inte få ingå i startelvan. Så enkelt borde det vara men uppenbarligen inte för Peter Swärdh!


Ändå håller Peter Swärdh fast vid samma toppforwards! Helt obegripligt enligt min mening!

 

Det är dags för Peter Swärdh att avgå. Jag tror att Henrik Rydström skulle göra ett bättre jobb! Tänk er det att jag nu förordar Henrik Rydström! Då är det kris!

 

PS

Sportjournalisterna på Barometern och Östra Småland tycks leva i symbios med Kalmar FF då de uppenbarligen inte vågar kritisera ledningen och tränaren Peter Swärdh. Så är det i småstaden Kalmar. Alla i "toppen" håller varandra om ryggen!

Av Thoralf Alfsson - 13 maj 2017 00:41

Har cyklat hem från Kvarnholmen ikväll och jag undrar var är den globala uppvärmningen? Vi kan läsa om den i varje tidning. TV producerar det ena efter det andra inslaget om klimatuppvärmningen, likt förbannat fryser jag som tusan när jag går ut i mitten av maj. Det är bara en dryg månad till midsommar och sedan vänder det och blir mörkar igen! Ändå fryser jag!


Alla dessa besserwissrar inom miljörörelsen var är ni nu någonstans? Vilket anser ni vara värst? Att det blir ett par grader varmare på jordklotet? Eller om det blir ett par grader kallare? Skall vi vara mer oroliga för lite ökad temperatur och att några glaciärer blir mindre eller smälter bort. Eller är det betydligt värre om det globala klimatet blir kallare med glaciärer som växer, att odlingszonerna flyttar längre söder ut, att Nordeuropa blir obeboeligt?


För mig är svaret väldigt enkelt!

 

Det finns många besserwissrar. Vissa kanske anser att jag är en besserwisser. Det får man sannolikt acceptera när man ger uttryck för sina egna åsikter. Men det finns personer som uppenbarligen bara har för avsikt att skriva andra personer på näsan. Inte en gång, utan gång efter gång. När detta sker även inom mitt eget parti och av partiföreträdare så känns det inte bra. Men som det gamla ordspråket säger. Inga träd växer till himmelen! Dessa personer kommer för eller senare ner på jorden igen. Åtminstone hoppas jag på det! De behöver komma ner på jorden för deras egen skull.


Inom partipolitiken finns det dock många narcissister.

 

Narcissisten strävar att framhålla sig själv i alla sammanhang, vilket gör personen odräglig i andras ögon.” 


Jag har själv blivit utsatt för detta. Vissa saker kan jag ta. Jag är nämligen så gammal och har så mycket livserfarenhet att jag inte bryr mig så mycket om när ”ungtupparna” försöker tala om vad som är rätt eller fel. Det som dock retar mig väldigt mycket är att de inte ber om ursäkt när de kommit med falska anklagelser eller när de helt enkelt gjort bort sig och haft helt fel! Att erkänna att man haft fel i en fråga eller en anklagelse är att vissa sin egen storhet.


Jag kan ta kritik men när kritiken och anklagelserna visar sig vara felaktig och inte ha någon grund så förväntar jag mig faktiskt en ursäkt!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards