thoralf

Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 10 maj 2017 22:30

Statsminister Stefan Löfven läste ur sekretessbelagda dokument vid en offentlig utfrågning i KU häromdagen. Ordförande i KU ser mycket allvarligt på det inträffade.


För någon vecka sedan stoltserade den socialdemokratiska EU-parlamentarikern Marita Ulvskog med en tavla/foto av en palestinsk terrorist som ligger bakom flera mord.


Sverige var det enda EU-landet som röstade för en omdiskuterad resolution i FN-organet Unesco.

Nu har Israels utrikesdepartement kallat upp Sveriges ambassadör Carl Magnus Nesser och framfört en protest.


Utrikesminister Margot Wahlström vägrar dessutom att berätta hur Sverige röstade när Saudi Arabien röstades in i FN:s kvinnokommission. Med allra största sannolikhet var Sverige ett utav de 47 länder som röstade för Saudi Arabien.


För någon månad sedan var en delegation från den svenska regeringen på besök i Iran. Alla kvinnor i delegationen sprang omkring i kvinnoförtryckande hucklen/hijab.


Det går bra för den feministiska och socialdemokratiska regeringen!

 

I förra veckan beslutade man dessutom att upphöra med ID-kontrollerna på den danska och tyska sidan. Jag kan bara konstatera att Stefan Löfven fortfarande är feministiskt naiv! Eller är han dum i huvudet på riktigt? Givetvis dröjer det ett antal dagar och kanske veckor innan antalet asylsökande ökar ordentligt men det kommer, det kan vi vara säkra på. Utökade gränskontroller betyder ingenting när det gäller antalet asylsökande.


Om antalet asylsökande går i taket ännu en gång så blir det sannolikt en ny uppgång för Sverigedemokraterna i opinionen.

 

För mig är det en gåta att Socialdemokraterna har de opinionssiffror man har på 25-30 procent. Fullständigt obegripligt om man dessutom betraktar alla andra problem i samhället. Som sjukvården, tandvården, kriminalitet, skolan och omsorgen. Inom varje område saknas det resurser, både när det gäller personal och pengar.

 

Liberalernas partiledare Jan Björklund kan tydligen tänka sig att bli minister i en socialdemokratisk regering efter nästa val enligt Niklas Svensson på Expressen. Undrar om Jan Björklund vill ta sitt parti ur Sveriges riksdag?


Utan tvekan så har vi ett spännande år framför oss! Almedalsveckan kan bli speciell i år! Funderar på om man inte skall lyssna på förra årets tal och sedan jämföra med vad partiledarna talar om i år.

Har bokat mina biljetter hos Destination Gotland idag.


PS

Jag vet att jag har flera väldigt fågelkunniga bland mina läsare. Fotograferade denna and på Mallorca men jag kan inte hitta den i min fågelbok. Hjälp mig.


Bahamaand.

  

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards