thoralf

Direktlänk till inlägg 3 maj 2017

SLÖJFÖRBUD I GRUNDSKOLAN

Av Thoralf Alfsson - 3 maj 2017 21:35

Imorgon debatteras flera betänkanden om skolan i riksdagen. Efter EU-domen gällande arbetsgivares rätt att kräva att personal inte använder religiösa symboler på sin arbetsplats anser jag att det är hög tid att SD också kräver att muslimska slöjor, burka och niqab inte skall bäras av skolpersonal på förskolor, grundskolor och gymnasier.


Jag anser också att slöja skall förbjudas för elever i den svenska grundskolan och det skall även gälla friskolor. I synnerhet religiösa friskolor. Jag har ställt frågan till alla rektorer inom Kalmar kommun om de har några klädselregler på sin skola. I princip säger alla att det inte finns men sedan tillägger en del om hur ytterkläder, kepsar och mobiler hanteras. Ingen har väl vågat att ta upp de muslimska religiösa symbolerna. De kan ju få epitet rasister.


Richard Jomshof har skrivit en motion i riksdagen angående slöja i grundskolan.


”Den muslimska slöjan är en symbol som symboliserar såväl religiös underkastelse som påtvingad uppdelning mellan män och kvinnor, framtagen av män för att förtrycka kvinnor. Den torde därmed strida mot allt som vårt jämställda, demokratiska och sekulära samhälle står för.

 

Det är illa nog att vuxna kvinnor utsätts för detta förtryck, med övriga partiers goda minne. Det är dock än värre när barn utsätts för detsamma. Barn som utsätts för muslimskt förtryck i hemmet måste få chansen att i varje fall slippa detta förtryck under skoltid. Det är nämligen vår skyldighet att se till att dessa barn tillåts vara just barn, med möjlighet att växa upp till självständiga individer.

 


Jag menar därför att det ska införas ett förbud mot muslimsk slöja i den svenska grundskolan, ett förbud som ska gälla såväl lärare som elever.”

 

Hoppas att detta slöjförbud tas upp under debatten i riksdagen under torsdagen! Det är dags nu!

 

Vad tycker du? Rösta i högermarginalen.

 
 
Ingen bild

K

3 maj 2017 22:02

Nu räcker det. Slöjbärarna försöker flytta fram sina positioner i Sverige. Vill man bära slöja ska man välja ett annat land. Sverige ska vara Sverige. Vi svenskar har inget annat land att fly till om vi vill leva ett svenskt liv. Det finns fullt av länder i världen där man kan leva ut sin kultur med slöja, hederskultur, omskärelse och olika villkor för män och kvinnor.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

3 maj 2017 22:18

Dags att alla förklädda blir avslöjade.
Alla ska väl kunna identifieras på övervakningskameror.
(lika inför lagen)

 
Ingen bild

pg

3 maj 2017 23:13

Förbjud muhammedanskt slöjtvång
Den muhammedansk slöjan är aldrig en fråga om kvinnans fria val, som det svenska medieetablissemanget med SVT i spetsen lurat i folket.
Kvinnorna tvingas bära slöja med våld eller hot om våld. Redan som barn får de lära sig att om de inte bär slöja kommer de att dra på sig både släktens och Allahs vrede, vilket innebär att de kan mördas av sin släkt för att sedan brännas i Allahs helvete i all evighet.

PS Att en och annan konvertittoka påstår sig ha själv valt denna kvävande mundering kan inte vara annat än undantaget som bekräftar regeln.
Om det verkligen är tokans eget val så bör hon kunna bevisa det genom att ta av den.
Mord ska väl inte legaliseras bara för att en och annan själva väljer att ta sitt liv.

 
Ingen bild

Hm

3 maj 2017 23:13

Det muslimska slöjbärandet är en förolämpning mot vare västerländsk man, i synnerhet för oss som fått en kristen uppfostran. Vi kan behärska våra 'lustar' när en kvinna visar sitt hår. Muslimska män som vistas i Sverige får vara så förbannat artiga och bete sig civiliserat.

 
Ingen bild

Magnus

3 maj 2017 23:23

Inte guld och gröna skogar i Sverige längre.
Religiösa symboler borde förbjudas, helt klart.'

Alfsson i riksdagsstolen 2018 annars blir jag riktigt förbannad!

 
Ingen bild

Björn

4 maj 2017 01:23

jag tycker att det ska vara skoluniform som ska gälla i skolan.
Olika färger och modeller på kläderna för olika skolor. Tänk vad mycket klädhets som skulle sparas.

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 07:44

Finns ett beslut från SD:s landsdagar om skoluniform ;-)

 
Ingen bild

stig

4 maj 2017 04:37

Vill man lagstifta om hur människor skall klä sig måste man lida av någon allvarlig störning!

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 07:46

Varför kallar du dig för stig?

 
Ingen bild

Leif W

4 maj 2017 07:12

Barnen är framtidens vuxna! Om vi vill påverka framtiden så börja i skolorna med att ge alla svenska kristna värderingar. Slöja, burka och andra symboler som kan relateras till Islam hör inte hemma i vårt Sverige! De som inte vill anpassa sig, visa respekt för svenskar och våra traditioner, kompromissa etc kan byta land.

 
Ingen bild

Lena

4 maj 2017 07:18

Tycker samma som @K ovan. Sverige ska vara Sverige, inget kalifat kopplat till Saudi eller övriga MENA-länder. Det är väl ganska enkelt, ni ser ju hur många som vill bo HÄR. Männen vill ha sin frihet, det finns inte som MENA-länder, inte heller för fattiga män i Turkiet. Det är därför de emigrerar.

Kvinnor som bär slöjor är i princip två olika sorter, en del som inte törs annat än att ta på sig sin slöja, även barn. Men det finns mer självständiga kvinnor som tar på sig för att reta oss svenskar, de vill visa att de minsann inte är svenskar, som de förakta djupt.

 
Ingen bild

SM811

4 maj 2017 07:21

Jag vill inte ha det överhuvud tagit i samhället. Jag vill inte jämt och ständigt bli påmind om islamideologin och samtidigt att där går de som får bidrag medans våra pensionärer blir undernärda.

 
Ingen bild

Lasse P

4 maj 2017 07:51

Du stig tänk om,se på England jag tror inte dom barnen lider av ordning o reda
??????????????????????????????

 
Ingen bild

Fredde

4 maj 2017 08:16

Somliga handdukshuvuden påstår till och med att det är en "frihet" att bära burka och niqab. Men, det är ju PK-maffian som står bakom såna floskler. Förstås.

Hur svenska kvinnoorganisationer kan stötta islam samtidigt som man påstår att man värnar om kvinnors och mäns lika status är inget annat än obegripligt.

 
Ingen bild

Naturist

4 maj 2017 08:22

@Stig
Tycker du det borde vara lagligt att gå naken i Mecka?

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 10:02

Vi inväntar svar från stig!

 
Ingen bild

Pg

4 maj 2017 08:27

@ Stig Muhammed
Du har uppenbarligen inte hajat vad det handlar om.
Det är inte slöjan i sig som ska förbjudas, utan det muhammedanska slöjtvånget på kvinnor.

 
Ingen bild

Stefan A

4 maj 2017 08:32

Man blir benägen att göra Thoralf sällskap utomlands men
Då mera permanent efter gårdagens beslut I riksdagen att låta
Unga män utan asylskäl gå klart påbörjad gymnasieutbildning,
Hur mycket man nu kan tillgodogöra sig utbildning som vad jag
Förstår bedrivs på svenska på gymnasienivå, förslaget som
Luktar MP lång väg kunde röstas igenom med hjälp av nya flumpartiet
C och KD,s nedlagda röster. För vist är det så att ju längre man får stanna
I gratislandet ju mer benägen blir man att åka hem igen (obs! Ironi). Man
Ger även halvkvävda löften om att man kan få stanna efter "utbildningen"
Om man får jobb, oklart vad som menas med jobb och även oklart
När man kan ta hit hela släkten. Ni som följde Thoralfs avdragsråd
Behöver knappast ångra er, vill man inte betala ett
Smorgaasbord åt all världens unga män skall man slippa.

 
Emil

Emil

4 maj 2017 08:46

Ja, det är hög tid nu att vi sätter ned foten mot detta kvinnoförtryckande plagg. Om vi är alltför slapphänta i hanteringen av islamismen så kommer de bara att flytta fram sina positioner alltmer. För den som har insikt i ämnet vet att deras slutmål är inget mindre än världsherravälde. Ingen religion eller politik har någonsin varit närmare ett sådant mål än vad islam är idag. Det är det enskilt största hotet mot alla andra civilisationer samt ett hot mot mänsklig utveckling och frihet. Ner med foten! Nu!

http://https://ryggradenblog.wordpress.com

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

4 maj 2017 08:51

@Stig eller vem du nu är?

Har det gått dig förbi att det redan finns lagstiftning om hur man får klä sig och att i stort sett alla partier är med på det?

Att det sedan finns skillnader på den typen av restriktioner är en annan sak. Men det är väl inget som hindrar dig från att spy ut hat?

 
Ingen bild

dajevlar

4 maj 2017 09:09

Problemet handlar inte bara om slöjor utan ligger så mycket djupare än så. Om de utländska kvinnorna skulle ta av slöjorna skulle de inte bli respekterade av de muslimska männen, de skulle anses som smutsiga (som de västerländska kvinnorna anses vara).

Man kan säga att det är en kulturell och religiös skillnad. Faktiskt så är det DOM och VI. Parallella samhällen. Hur vi än vrider och vänder på det kommer det aldrig att bli någon lösning. Se på alla länder där kristendom och islam försökt leva sida vid sida genom historien. (Eller sekularism och islam för den delen – där är ju skillnaderna ännu större).

Jag fattar inte vad politikerna ställt till med, och varför. Är de helt dumma i huvet eller egoistiskt naiva?

För varje dag som går så blir allt lite sämre. Vi är den första generationen genom alla tider som lyckas överlämna ett SÄMRE samhälle till våra barn, än det vi själva växte upp i.

 
Ingen bild

Tony

4 maj 2017 10:06

Vi har en regering som kryper inför Islam, däremot
spelar man väldigt tuffa mot Israel, så jag tro
inte dom vågar att kräva ett slöjförbud, och blir
det inte så, så får väl kristna börja att använda
kors på sina tröjor?

 
Ingen bild

stig

4 maj 2017 10:14

@Naturist
Ja!

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 10:52

Suck!

"Vill man lagstifta om hur människor skall klä sig måste man lida av någon allvarlig störning!"

Eftersom just muslimer har sedlighetspoliser som kollar klädsel i flera länder, vilket även förekommer i svenska förorter med stor andel muslimer måste du väl då anse att islam är en "allvarlig störning".

 
Ingen bild

Född Naken

4 maj 2017 10:40

Föds de med slöja på huvudet?
Tar de aldrig av sig den,
när de ex duschar (om de duschar),
när de gör barn?

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

4 maj 2017 12:10

Mycket bra motion av Richard! Det ska självklart vara förbjudet både för lärare och elever att bära slöja så länge de vistas på skolområdet.

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 maj 2017 12:25

Jag VISSTE att vi förr eller senare skulle hamna i en enfaldig jämförelse med sjalett. Jag VISSTE det.

Detta är så bottenlöst korkat eller ohederligt att jag inte finner ord. Den priviligerade häxan på SvD jämför politisk muslimsk krigsmundering med Emil i Lönnebergas mammas val av huvudbonad. Emils mamma bar INTE sin huvudbonad av extrempolitiska skäl utan av praktiska eller följde modet. PUNKT.

Sveriges journalister är inkompetenta dårar som inte begriper att dem är det.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

”I Emil i Lönneberga är alla kvinnor muslimer”
https://www.svd.se/i-emil-i-lonneberga-ar-alla-kvinnor-muslimer/om/slojdebatten

 
Ingen bild

Skämt åsido

4 maj 2017 13:05

@stig
Du har en poäng där som många av slöjförbudsförespråkarna här har missat. Jag är glad och tacksam att slippa se halalpaddans fula hår. Om min fru var lika ful som Abduls fru skulle jag också dra en svart sopsäck över henne eller ett brunt tält. Du är inte så dum du Stig som många här tror. Det är så kul och verkligen berikande att diskutera med dig och ta del av dina intelligenta inlägg. Kör hårt!

 
Ingen bild

Din vän Mojo

4 maj 2017 15:47

Tycker nog det känns viktigare att förbjuda SD och f.d SD riksdagsmän från svensk politik.

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 16:00

Det är ju så vänstern och kommunisterna alltid gjort!

Samtidigt slår du och dina gelikar sig för bröstet med alla människors lika värde. Det är svårt att hitta värre hycklare!

 
Ingen bild

Christer

4 maj 2017 15:53

Åkte hem till mina hemtrakter Kalmar. Det är ett förfärligt byggande. Vad är det som pågår ÖVERALLT???

Känner inte igen mig längre!

Har någon fullkomlig mani på att bygga?

 
Ingen bild

Fredrik

4 maj 2017 16:41

Anser att det även skall vara 18 års gräns på religion.

 
Ingen bild

Observer

4 maj 2017 18:07

Klapp & Klang - Vänstern spekulerar:

"....I Emil i Lönneberga är alla kvinnor muslimer.."


https://www.svd.se/i-emil-i-lonneberga-ar-alla-kvinnor-muslimer


Min fråga: HUR l ä n g e till skall vi låta oss styras av dessa jävla pipskäggskommunister?

 
Ingen bild

Klas

4 maj 2017 19:11

Information så att ni vet vad ni håller på med på denna sida:

"Hets mot folkgrupp. Att offentligt sprida uttalanden
som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
Hets mot folkgrupp - Åklagarmyndigheten
https://www.aklagare.se › ordlista › hets-...

Thoralf Alfsson

4 maj 2017 19:24

Tack för upplysningen! Är det inte precis det som media och en stort antal personer ägnat sig åt när det gäller att förtala sverigedemokrater!

Kritik mot en religion eller en politisk ideologi är inte hets mot folkgrupp!!

 
Ingen bild

Peter L

4 maj 2017 19:15

Rebecca Weidmo Uvell skrämmande läsning som alla
borde läsa om medial aktivism mot Bojkotta SAS
en sluten Facebook-grupp

http://uvell.se/2017/05/02/9761/#comment-12795

Sprid gärna fantastiska Uvell granskning

 
Ingen bild

X

4 maj 2017 21:48

Individer som 'Klas' avskyr demokrati och yttrandefrihet.
De kräver fullständig underkastelse inför mångkulturalismen och vänsterliberalismen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards