thoralf

Alla inlägg under april 2017

Av Thoralf Alfsson - 9 april 2017 23:07

Det skall den anhållne Akilov Rakhmat sagt i förhör med polisen enligt Expressen.

Då vet vi att det handlar om ett islamistiskt terrordåd!


Akilov Rakhmat skall enligt uppgifter från polisen vara asylsökande som fått avslag på sin asylansökan i flera instanser. Han skulle lämnat landet redan i december men har avvikit och gått under jorden med falsk adress. Han skulle tvångs utvisas men polisen har inte lyckats verkställa utvisningen under de senaste sex veckorna. Ett totalt misslyckande av våra rättsvårdande myndigheter.


Vem har ansvaret för dessa myndigheter? Anders Ygeman och Morgan Johansson.


Jimmie Åkesson sa i Agenda att när nu omständigheterna runt terrorattentatet kommer fram blir det också dags att kräva ansvar från regeringen. Anders Ygeman gjorde en ganska slät figur i kvällens Agenda och svamlade mest.


Personligen tycker jag att det är så pass allvarligt att en misstroendeförklaring mot någon eller flera ministrar vore på sin plats. Hoppas att SD-ledningen funderar över denna möjlighet att avsätta Anders Ygeman eller Morgan Johansson eller varför inte båda!

Av Thoralf Alfsson - 9 april 2017 17:51

Efter att jag nu lyssnat väldigt mycket på TV och radio de senaste dagarna så konstaterar jag att svenska folket behöver en ny alternativ TV-kanal och en ny alternativ radiokanal. Svenska folket indoktrineras så makalöst att man knappt tror att det är sant. Samma personer, de godkända personerna, de säkra personerna återkommer ständigt i studion och i tv-sofforna. Säger du något som inte är pk är risken stor att du inte blir tillfrågad igen av SVT.


Hur många har sett Halil Karaveli i rutan sedan han pratade klarspråk om Turkiet och Erdogan i november 2015?

 

Det borde finnas möjligheter att finansiera en sverigevänlig TV-kanal i Sverige! Jag är dock rädd för att kabelföretag skulle stoppa distributionen av en sådan kanal. Så antagligen måste det bli via internet men det skulle nog vara bättre än inget alls.


Alla goda krafter borde slå sig samman för att åstadkomma något nytt.


Ikväll skall jag försöka uthärda ett förlängt Agenda. Risken är väl stor att man undviker elefanten i rummet och bara pratar om annat. Jag hoppas att Jimmie Åkesson lyfter de perspektiv som SVT, SR, DN, SvD, Expressen och Aftonbladet mer eller mindre helt undvikit. Islam och islamismen! Den finns i varje svensk stad och samhälle idag.


Två terrordåd mot koptiska kyrkor i Egypten med ca 40 döda , Alltså 10 gånger så många som i Stockholm! 

Av Thoralf Alfsson - 8 april 2017 22:50

Pratade med en partikamrat ikväll som uttryckte det på följande sätt.


”Det har varit för mycket Nalle Puh och för lite Fantomen!”

 

 

Kvinnor tycks ha tagit över nyhetsredaktionerna på inte bara SVT! Knappast jämställt!
Ställs de rätta frågorna?


 

Både kungen och statsministern har idag pratat om att Sverige skall vara ett öppet och säkert land. Ett mer sammanhållet land! Undrar om de förstår vad de säger? Om de gjorde det skulle väl socialdemokraterna bedriva en helt annan migrationspolitik!



Carl Bildt har uttalat sig i SVT ikväll och sa att det "handlar om sjuka människor". Ska vi tolka det som att islam är sjukt och islamister ännu sjukare?



Gustav Fridolin och Jonas Sjöstedt i studion. ”Vårt land är värt att försvara” säger Gustav Fridolin. Jag undrar hur han menar att vi skall försvara vårt land mot terrorister. Med blommor? Under förra mandatperioden ville nämligen Miljöpartiet att Sverige skulle ha ett icke våldsförsvar!



Peter Wolodarski var också i studion och pratade mest trams. Han säger att "styrkan i det svenska samhället är att vi litar på varandra". I vilket Sverige lever den mannen? Fråga blåljuspersonalen som tvingas åka till utanförskapsområden hur mycket de litar på de boende i dessa områden. Han är chefredaktör för den mest ansedda tidningen i Sverige och tycks vara fullständigt verklighetsfrånvänd! Jag tar mig för pannan.


Idag har med andra ord elefanten i rummet varit i allra högsta grad närvarande. Hur blir det imorgon?

 

Nedanstående klipp från riksdagen i veckan är ju i allra högsta grad aktuellt! Hur många tror att 7-klövern kommer byta fot i dessa frågor. Som vanligt förstod SD allvaret och försökte göra något positivt men stoppades av 7-klövern.


Adam Erik Marttinen

Igår kl. 19:25 · 
 

I förrgår hanterade riksdagen de straffrättsliga och processrättsliga motionsbetänkandena. Sverigedemokraterna föreslog och fick avslag på bl.a


* Utökad kameraövervakning
* Automatisk häktning av återvändande IS-terrorister
* Förbjuda propaganda för terrorism
* Skärpta straffskalor för terrorresor
* Kriminalisering av terrorresor till medborgarskapsland

 

Utöver dessa förslag har vi betydligt fler ställningstaganden och tidigare förslag kring trygghetsfrågor och terrorism.


Av Thoralf Alfsson - 8 april 2017 08:30

 


Statsminister Stefan Löfven, i sitt tal under fredagskvällen.

  

”Ni kan inte kuva oss.

Ni kan inte styra våra liv.

Ni kommer aldrig att vinna.”


Vilka är ”ni”, Stefan Löfven?

 


På Barometerns ledarsida skriver Martin Tunström


”Bara det goda kan besegra det onda.”

 

Vad eller vilka är det onda, Martin Tunström?

 

 

Malena Ernman skriver på facebook.

 

”Stockholm knäcker ni inte. Vi står enade mot hatet.”

 

Vem står för hatet, Malena Ernman?


Det är frågor som måste besvaras! Terroristerna, är inte ett godtagbart svar.



Lastbilsterrorattack i Nice, gärningsman tunisiern Mohamed Lahouaiej Bouhlel. IS tog på sig attacken.


Lastbilsterrorattack i Berlin, gärningsman tunisiern Anis Amri! Hade kopplingar till IS


Bilterrorattacken i London, gärningsman Khalid Masood, konverterade till islam. Londonterroristen Khalid Masood bodde granne med Stockholmsbombaren Taimour Abdulwahab i Luton.


Lastbilsattacken i Stockholm, gärningsman?

Av Thoralf Alfsson - 7 april 2017 15:56

Jag blir bara så trött och ledsen! Jag orkar inte se på allt och dessutom höra alla dessa politiskt korrekta journalister vara så upphetsade och nästan frossa i detta terrordåd. Ja, det måste väl ändå vara ett terrordåd. Mönstret går ju igen Nice, Berlin, London och Stockholm.


Är jag förvånad? Nej, bara väldigt ledsen och bedrövad. Jag orkar vare sig se eller höra om eländet!


   

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2017 22:41

Jag har haft en hel del insändare/debattartiklar publicerade i de lokala tidningarna. Först och främst har dessa publicerats i Barometern men när jag kritiserat majoriteten har de mycket sällan eller säkert på flera år inte bemött mina debattartiklar i Barometern. För en dryg vecka sedan publicerades även en debattartikel i socialdemokraternas egen tidning Östra Småland. Då dröjde det bara några dagar innan socialdemokraten Mattias Adolfsson svarade på kritiken. Uppenbarligen var det viktigare att svara när min debattartikel publicerades i den röda tidningen 😉


Här kan ni läsa min första debattartikel som fick Mattias Adolfsson att svara och anklaga mig för att sova under möten i samhällsbyggnadsnämnden. Läs Mattias Adolfssons svar som publicerades i onsdagens tidning.


Jag tackar och tar emot då det innebar att Östra Småland inte kunde neka mig att svara på Mattias Adolfsson angrepp på mig. Läs mitt genmäle som publicerades i dagens tidning.


Uppenbarligen är det mycket mer känsligt för majoriteten om en debattartikel publiceras i Östra Småland. Den egna röda partitidningen. Då gäller det att bemöta kritiken inför de egna leden och gärna då med lite personangrepp också! Jag kommer testa det fler gånger.

Av Thoralf Alfsson - 5 april 2017 22:52

Är en VD seriös om han först skickar ett brev till en privatperson (mig) men samtidigt också skickar det till kvällspressen, en journalist på Expressen, innan jag ens tagit emot mejlet och brevet kommer fyra dagar senare? Vilket syfte har man då med sitt brev och handlande?


Som mina läsare av bloggen vet har jag tagit fram ett antal infoblad gällande fakta som berör invandringen med statistik från Migrationsverket, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och SCB. För en tid sedan tog jag fram ett infoblad för Vimmerby kommun och då hittade jag ett citat på nätet som tillskrivs Astrid Lindgren och som jag ansåg vara passande.


”När människor med makt, slutar lyssna på folket. Då är det dags att byta ut dem.”

 

Att citatet tillskrevs Astrid Lindgren fick VD, Olof Nyman från Saltkråkan AB att reagera. Han skickade då ett mejl och postade samtidigt samma text i ett brev till mig. Här nedan kommer ett utdrag från mejlet.


”Citatet är vidare enligt vår bestämda uppfattning falskt. Vi har sedan tidigare noggrant undersökt saken och det finns inga belägg för att Astrid Lindgren någonsin sagt eller skrivit så som anges i foldern.”

 


”Vi utgår från att ni respekterar detta och förutsätter därför att hela upplagan av foldern omedelbart dras in och kasseras samt att Sverigedemokraterna helt upphör med att använda Astrid Lindgren i sin kommunikation. Om så ej sker får vi överväga att vidta rättsliga åtgärder.”

 

Hälsningar,

Olle Nyman, VD


Nu fanns det i stort sett inget kvar av den lilla upplagan att dra in. Vilket jag meddelade Olof Nyman omgående. Enligt en artikel i Expressen är det dock oklart om det är ett citat från Astrid Lindgren.


Expressen nappade givetvis på detta mejl/brev som Olof Nyman skickade till dem. När mejlet skickades till mig och Expressen satt jag på flyget hem till Kalmar från en semestervecka i Spanien. Jag hann precis komma hem till Kalmar innan en journalist ringde från Expressen och började ställa frågor. Jag hade då inte ens hunnit kolla min privata mailbox sedan jag kom av flyget i Kalmar. Ännu mindre svara på mejlet!


Det dröjde sedan bara ca en timme efter att journalisten ringt innan Expressen hade en artikel på sin webbsida där man försökte hänga ut mig!

 

Att Expressen handlar på det sättet förvånar mig inte det minsta, då de alltid tar minsta chans att hänga ut en Sverigedemokrat.


Det som förvånar mig allra mest är hur VD, Olof Nyman agerade genom att direkt skicka en kopia av brevet till Expressen. Vad var syftet med det? Jag har sedan den 24 mars frågat Olof Nyman i flera mejl varför han skickade en kopia till Expressen och vilket syfte han hade med det. Olof Nyman vägrar att svara på mejl trots flera påminnelser.


Den enda anledningen jag kan se är att Olof Nyman i första hand ville hänga ut mig, en sverigedemokrat i kvällspressen. Inget annat!


Olof Nyman gjorde på exakt samma sätt när Jimmie Åkesson i en lång intervju för Niklas Svensson från Expressen i december 2016 svarade att han inspirerats av Astrid Lindgren och andra typer av nationalromantiska skildringar.


Detta svar fick även då också VD, Olof Nyman att gå i taket. Han fick omgående plats i Expressen för sin debattartikel.


”Nej, Jimmie Åkesson - Astrid Lindgren var inte en nationalromantisk författare. Hon var inte heller en nationalromantisk människa - varken nationalist eller romantiker.”

 

 

Olof Nyman tycks vara politiskt korrekt ut i fingerspetsarna men inte karl nog att svara på frågan varför han skickade en kopia på ett personligt brev till mig även till en journalist på Expressen.

 

Pinsamt fegt och ynkligt!

 

Nu finns det ju andra citat av Astrid Lindgren som mycket väl skulle kunna användas. Som t.ex detta citat från Saltkråkans facebooksida.

  

"Den mest framträdande känslan inför julen här i Sverige är nog i år en brinnande innerlig tacksamhet över att vi ännu kan få fira julen som vi gör."

(Ur Astrid Lindgren Krigsdagböcker 1939-1945)


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards