thoralf

Alla inlägg den 25 april 2017

Av Thoralf Alfsson - 25 april 2017 23:05

Inget i de lokala tidningarna idag heller om hur Serviceförvaltningen skapar ett fejkresultat för vindkraftverket genom sina höga interpriser. Måste säga att jag är riktigt besviken!


Jag hade även en fråga till Ingemar Einarsson (C) under kommunfullmäktige om torghandeln och vilka krav som ställs på de som söker tillstånd för torghandel och hur man kontrollerar att de lokala ordningsföreskrifterna för torghandel följs. Det muslimska torghandlarna bedrev nämligen full torghandel på långfredagen trots förbud på röda vardagar enligt ordningsföreskrifterna.


I svaret jag fick av centerpartisten sas det att han och jag förmodar majoriteten bestående av S, V och C ansåg att ”det känns otidsenligt att ha förbud på röda vardagar”. Jag tar det som ännu ett litet steg på vägen mot nedvärderingen vår egen kultur, religion och våra värderingar för att muslimer skall kunna bedriva torghandel på våra kristna helgdagar. En anpassning till det mångkulturella samhället och ännu ett exempel på islamiseringen.


Det kom ytterligare ett exempel på detta tack vare en motion ställd av moderaten Jonas Lövgren som ville att Kalmar kommun skulle agera tydligare och rakare mot barnäktenskap. Det gäller då iförsta hand personer som söker uppehållstillstånd i Sverige och kommer från länder där det är tillåtet med barnäktenskap. Så här såg de båda attsatserna uti motionen.


 



Vi från Sverigedemokraterna yrkade bifall på motionen. Jag begärde också en votering för att alla ledamöter skulle få bekänna färg.


42 ledamöter röstade nej till motionen

15 röstade ja till motionen

1 avstod

3 var frånvarande.


SD och M röstade JA tillsammans med en från Liberalerna om jag uppfattade det hela rätt.


Samtliga Socialdemokrater, Vänsterpartister, Centerpartister och Miljöpartister röstade för ”barnäktenskap”, tillsammans med en Kristdemokrat och en eller två Liberaler. Jag undrar hur faan de tänker egentligen.

 

Ännu ett exempel på hur islamiseringen fräter sönder våra värderingar. Detta förbannade mångkulturella samhälle!

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards