thoralf

Alla inlägg den 21 april 2017

Av Thoralf Alfsson - 21 april 2017 23:49

Lyssnade i eftermiddag på andra timmen av Studio Ett som handlade om valet i Frankrike och senaste terrordådet i Paris och hur det kan påverka valet på söndag.


Det var en bedrövlig samling experter och icke experter som redaktionen samlat ihop. Vänsterfolk hela samlingen! När programledaren sa den ”fantastiske Macron” förstår nog mina läsare vad som pågick i studion. Jag behöver inte skriva vilka epitet som framfördes om Marine Le Pen! Det är bara så fullständigt genomskinligt och bedrövligt.


Gud så de snår in sig i märkliga förklaringar om varför just Frankrike drabbats av så många terrordåd. För mig är svaret väldigt enkelt!


Tänk om Marine Le Pen kunde vinna både på söndag och om två veckor. Jag vill bara se deras jäkla förvånande nunor och höra deras bedrövelse och panik. Gud vad jag skulle njuta!


Som sverigedemokrat får man ta mycket skit men samtidigt har man blivit luttrad och lite som en gås. Men sista veckan har jag fått erkännande från flera håll som varit oväntade. De rör sig både om politiker från andra partier och chefstjänstemän på kommunen. Det handlar om de ställningstagande som vi Sverigedemokrater gjort i ett antal lokala frågor. Även om det inte betyder något i praktiken är det skönt och känns som en bekräftelse på att vi agerat rätt. Jag tror dessutom att många väljare delar dessa uppfattningar. Varje gång jag är på stan blir jag stoppad för att någon vill prata och berätta om något.


Bloggen har blivit lite lidande de senaste dagarna då det varit mycket annat som har fått komma i första handen. Samtidigt kanske det kommer en liten överraskning för mina läsare inom en snar framtid. Vi får se om tiden räcker till.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards