thoralf

Alla inlägg den 19 april 2017

Av Thoralf Alfsson - 19 april 2017 20:13

Men då krävs det också att någon ser till att lagen efterlevs och att lagarna förändras i takt med förändringar i samhället.


I samband med dagens möte i Samhällsbyggnadsnämnden tog jag i en paus upp torghandeln under långfredagen med Rebecka Persson som är förvaltningschef och undrade om kommunen kommer göra några åtgärder för att se till att de lokala ordningsföreskrifterna för torghandeln efterlevs.


Enligt den lokala ordningsstadgan ges kommunen en möjlighet att bötfälla de som inte följer ordningsstadgan enligt §13. ”Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot någon av dessa föreskrifter kan dömas till penningböter enligt 3 kap 22 § andra stycket ordningslagen.”


Skall bli intressant att se om kommunen agerar!

 

Jag har även pratat med kyrkoherden Peter Wänehag vid Kalmar pastorat om kyrkan reagerat på torghandeln under långfredagen vid domkyrkan. Jag måste säga att Peter Wänehag lät minst sagt uppgiven när han kommenterade att han var så luttrad att han och Svenska kyrkan inte reagerat och klagat hos Kalmar kommun. Personligen tror jag att kyrkan skulle visa framfötterna och påtala det genom både media och direkt till Kalmar kommun. Visa att man står upp för den Svenska kyrkan. Det är sannolikt det som behövs för att minska medlemsraset inom den Svenska kyrkan.


Peter Wänehag berättade också hur han uppmärksammat att några tidningar i sin TV-tablå inför påskhelgen inte skrev Långfredagen, Påskafton och Påskdagen, utan istället Fredag, Lördag och Söndag. Peter Wänehags besvikelse och indikation gick inte att ta miste på!


Vid dagens möte i Samhällsbyggnadsnämnden delades nedanstående dokument ut. Jag måste säga att jag blev minst sagt förvånad och sedan väldigt upprörd. Varför har vi texter på arabiska? Jag har ställt en fråga till förvaltningschefen men ännu inte fått något svar.


Ännu ett tragiskt bevis på islamiseringen!  Det är enligt min mening helt absurt! I sverige pratar ch skriver vi på svenska. Om det behövs kan vi i speciella fall även informera på engelska om det är icke svenskar som informationen riktar sig till. Aldrig på arabiska!


 


Igår fick jag en länk till norska programmet Brennpunkt som gjort en stor granskning av tiggeriet i Norge. Den bild som framträder en helt annan än den som media i Sverige brukar indoktrinera den svenska befolkningen med. TV-teamet besöker även Rumänien och de hus som dessa tiggare har i hemlandet. Jag rekommenderar mina läsare att se detta program!


Klicka på bilden så länkas ni till Brennpunkt. 


 


Land skall med lag byggas! Det är dags att börja leva upp till det.

 

YouGov i april.

 

 




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards