thoralf

Direktlänk till inlägg 6 april 2017

DEBATT I ÖSTRA SMÅLAND

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2017 22:41

Jag har haft en hel del insändare/debattartiklar publicerade i de lokala tidningarna. Först och främst har dessa publicerats i Barometern men när jag kritiserat majoriteten har de mycket sällan eller säkert på flera år inte bemött mina debattartiklar i Barometern. För en dryg vecka sedan publicerades även en debattartikel i socialdemokraternas egen tidning Östra Småland. Då dröjde det bara några dagar innan socialdemokraten Mattias Adolfsson svarade på kritiken. Uppenbarligen var det viktigare att svara när min debattartikel publicerades i den röda tidningen 😉


Här kan ni läsa min första debattartikel som fick Mattias Adolfsson att svara och anklaga mig för att sova under möten i samhällsbyggnadsnämnden. Läs Mattias Adolfssons svar som publicerades i onsdagens tidning.


Jag tackar och tar emot då det innebar att Östra Småland inte kunde neka mig att svara på Mattias Adolfsson angrepp på mig. Läs mitt genmäle som publicerades i dagens tidning.


Uppenbarligen är det mycket mer känsligt för majoriteten om en debattartikel publiceras i Östra Småland. Den egna röda partitidningen. Då gäller det att bemöta kritiken inför de egna leden och gärna då med lite personangrepp också! Jag kommer testa det fler gånger.

 
 
Ingen bild

Max

6 april 2017 23:41

Det är ju nästan humoristiskt vilka lögner och valser dom tar till i Kalmar kommuns styre och politik. Man undrar om dom är deckarförfattare. Aldrig varit med om maken till folk vad gäller uppdiktade och friserade historier så fort man säger sanningen!

Dom har och kommer aldrig kunna ta kritik!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

7 april 2017 02:54

Otäckingen anders borg intervjuas i Studio Ett och berättar vilka gigantiska problem Sverige står inför och hur de ska lösas. Slopade ränteavdrag och återinförd fastighetsskatt anser klåparen vara nödvändigt. Det ÄR halvfiguren anders borg och monstersadisten fredrik reinfeldt som skapat skiten som vi nu står upp till halsen i.

De har medvetet skapat detta bostadskaos med sinnessjuka prisnivåer. En lägenhet på 19 kvadrat i Huddinge kostar 1,75 MILJONER!!?? Om inte dessa enorma mängder ointegrerbara muslimer och afrikaner (inte sällan 7-barns familjer) vällt in i landet skulle Sverige ha varit ett utmärkt land.

Pajasen försvann på valnatten som den mediokra ynkrygg han är. Stegen styrdes raskt till det i förväg fixade uppdraget i Kinneviks styrelse. På telefon berättar mörkermannen nu för svenskarna hur saker och ting fungerar och vilka lösningar som står till buds. På bekvämt ansvarsavstånd givetvis.

FY F*N!

Reinfeldt: ”Den arga vita mannen har gjort Trump till president”

Pendang till detta blir: Den dumme vita svensken gjorde Reinfeldt till statsminister

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23883349.ab

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

7 april 2017 05:45

Problemet i väldigt många kommuner och politiker i allmänhet är att behovet att bestämma och förmågan att ta förståndig förankrade beslut är oförenliga för "småpåvarna".

Människor som har drivkraften och behovet att bestämma dyker upp i alla möjliga föreningar som t.ex båtklubbar.
Ofta med ett psykopatiskt agerande för att tillfredsställa sina egna behov.

 
Ingen bild

Tomas

7 april 2017 06:57

Ang. polisen. Det finns två länder som har likartade strukturer på deras samhällen: Tyskland o Sverige. Läste just att landet Bayern har flest uppklarade brott (72,8 %) och sämsta är NRW (50%). Snittet ligger på över 60%. Var ligger SE i det här sammanhanget? Jo, på 14%.

Tyskland tycker att de har tappat kontrollen på kriminaliteten i landet och vill inte släppa in fler flyktingar, t.ex är anhöriginvandringen stoppad på obestämd tid. De andra EU-länderna och resten av världen vill inte heller ha fler flyktingar. Hur är det med SE? Här ser makteliten inga problem. Anhöriginvandringen uppskattas bli 317 000 till år 2019. Ja, här kan man fråga sig vem som är faktaresistent. Det kan ju inte vara makteliten i SE, det måste vara resten av världen.

 
Ingen bild

Fredde

7 april 2017 08:23

Bra där Thoralf! Också bra att det förs en öppen debatt i tidningen, så folk får höra båda sidor, inte bara den politiskt korrekta.

Hur ska annars folk kunna göra sin röst hörd?

 
Ingen bild

Hacke

7 april 2017 09:04

Och denne Mattias Adolfsson ska snacka om att sova. Han som inte ens kan hålla sig vaken under sin egen replik. För hur motsägelsefullt är det inte när han slår sig för bröstet med hur intagande och tillmötesgående man varit mot sakägare och boende när deras svar på denna ”lyhördhet” blir ett rungande överklagande!

 
Ingen bild

Sanna mina ord

7 april 2017 13:12

S och M
Hur lyckas vi med integrationen?

Svar: Förbjud islam.

Annars lyckas ni inte oavsett hur många fler poliser ni anställer, hur många nya projekt och hur mycket mer pengar ni pumpar in i förorten.


 
Ingen bild

Rudolf

7 april 2017 14:42

Undra vem som sover i Kalmar? Det verkar snarare vara sosseriet, Pampen och hans gelikar.

 
Ingen bild

Ensamkommande barn

7 april 2017 14:52

http://www.gp.se/image/policy:1.4228062:1491565665/Kinna-Skoglund-Mehi-Soltani-Libaan-Abdullahi-Macalin-Bj-ouml-rn-Kjellman-och-Sara-Edvardson.jpg?f=Wide&w=2200&$p$f$w=aa32c9b

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/%C3%B6kade-krav-p%C3%A5-amnesti-f%C3%B6r-ensamkommande-1.4228063

 
Ingen bild

Ölandsbonde

7 april 2017 15:39

Är Mattias Adolfsson släkt med f d sossepolitikern
Göran Adolfsson?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

7 april 2017 15:47

Nu har det hänt !
Terrordåd i Stockholm.
Föga överraskande att det händer i Sverige !

Grattis Reinfeldt och Löfven och alla andra som har jobbat så hårt för att Sverige leds mot katastrofen !

 
Ingen bild

s29

8 april 2017 23:18

Efter Erlander så blev Sossarna det mest korrupta partiet i Svensk riksdag.En Sosse i dagsläget är en karriärsugen inkompetent idiot som inser sina begränsningar att lyckas i näringslivet med konkurrens.Bättre då att gå via SSU att som fullblodsidiot i ett sioniststyrt dårhus göra karriär.När man väl kommit in så delas folkets skattemedel gärna ut.Man behöver inte vara politiker,åhnej man kan vara kock likt Morberg eller bloggare typ kakan hermanson. Är man kommunist så har man rätt att STJÄLA av dom hopjobbade skattemedlen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards