thoralf

Direktlänk till inlägg 5 april 2017

NIGEL FARAGE OM BREXIT

Av Thoralf Alfsson - 5 april 2017 23:13

 
 
Ingen bild

C Anderssson

5 april 2017 23:18

OFF TOPIC:

"Familjen Kallur är besviken efter att någon saboterat vid deras hus och stulit en pride-flagga. ”Fy fasen för intolerans”, kommenterar Sanna Kallur."

Stora rubriker i public service. Men vem har knyckt min flagga. Inte ett ord i public service. Är det allas lika värde? Min flagga var röd och gul.

 
Ingen bild

OT

5 april 2017 23:35

Apropå 2016 Angela Merkel!

”Why We Fight #2 - The Nazis Strike”: https://www.youtube.com/watch?v=yaSlrR5mJeA

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 april 2017 00:20

@C AndersssonOnsdag 5 april 23:18

Sanna Kallur är inte längre skadad och kan få rubriker som håller liv i varumärket.

Nöden är uppfinningarnas moder.

 
Ingen bild

Non serviam

6 april 2017 00:36

V vill förbjuda religiösa skolor
Läge för SD att tacka och ta emot och backa V i denna viktiga fråga.
Varje steg mot avislamiseringen av Sverige välkomnas oavsett vem som står bakom.

 
Ingen bild

X

6 april 2017 06:03

Nigel är min hjälte.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 april 2017 06:30

Nigel Farage har genomskådat det insnöade EU och har en lysande förmåga att framföra sin kritik över varbölden EU.
En sådan kraft skulle vara uppfriskande för SD.
Jag är väldigt belåtenför min personliga del att jag när det begav sig röstade NEJ till "Cosa Nostra".
EU är mycket destruktivt för alla länder som ingår i "hönshuset"

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 april 2017 07:39

Annat ämne. Lyssnade på en debatt mellan Fi,s Victoria Kawesi och M,s Hanif Bali på Expressen tv. Tydligen har Fi,s nya stjärnskott mycket att lära sig om samhället och de verkliga problem som finns. Något så korkat dumt har jag inte hört på länge.....

Thoralf Alfsson

6 april 2017 08:35

De går ju till val på att vara korkade!

 
Ingen bild

Lena

6 april 2017 10:53

EU kräver en lösensumma på 52 Miljarder Eng. pund för att lämna "fängelset"! Pundet står idag på 11.16, vilket är ca 580 MILJARDER kronor. Dessutom får England inte förhandla med någon annan nation under tiden de det tar att lämna EU (två år har jag läst någonstans). Farage säger helt sant att detta är som att begära av en som sitter på kåken inte får ha rätten att skaffa sig en annan bostad när man kommer ut.
Det är så här EU fungerar, de ser oss som slavar till deras system och ska man "köpa2 sig fri så ska det kosta så mycket att det är omöjligt. Dessutom skrämmer de (eller vill skrämma) andra som funderar på samma sak.
Förstår mycket väl varför han använde ordet MAFFIA och efter en reprimand av ordvalet ändrar det till GANGTERS, därför det är precis vad EU är.

 
Ingen bild

Hulda mk1

6 april 2017 11:13

@Thoralf. "Saliga äro de korkade, ty de skola flyta i syndafloden" är ett uttryck jag hörde ibland som ung. Fi,s styrelse kan känna sig trygga om det börjar regna med kraft... ;-)

 
Ingen bild

Perra

6 april 2017 14:29

@Non serviam
Om politrukerna vill förbjuda religiösa skolar kan de avskaffa samtliga skolor. Se hur våra barn blir indoktorerade idag med "Allas lika värde" och HBTQ m.m Spelar ingen roll hur mycket fakta man kan komma med så har de alltid rätt, känns lite som religiöst förhållnings sätt tycker jag.

 
Ingen bild

Bajen666

6 april 2017 15:26

Jag ser bara en vit ruta, har annars inga problem med att se olika videos/filmer eller länkar vad gör jag för fel.?!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 april 2017 15:30

Nima Dervish på Dagens Samhälle:

"Den utvecklingen måste vändas i dag, annars kan du och gruppen du tillhör stå på tur i morgon. Att solidarisera sig med kvinnor som Marie är inte bara moraliskt riktigt, det är dessutom en demokratisk självbevarelsedrift."

"annars kan du och gruppen du tillhör stå på tur i morgon"

Jag visste att vi skulle hamna just där vi är idag. Att den muslimska invasionen förstör/har förstört Sverige kan ingen längre förneka. När kommer det att bli okej att prata om att vi måste repatriera muslimer?

Förr eller senare är mitt svar.

https://goo.gl/z1xpCk
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/civilsamhaellet-maste-markera-mot-moralpoliser-32913

 
Ingen bild

Hacke

6 april 2017 15:57

OT. Ibland är det nästan så man tror på en ljusning också i landet med det sovande folket.
Som idag när Förtroendebarometern presenterade sina siffror där det bland annat konstateras att de statliga propagandakolosserna SVT och SR tappar rejält i förtroende. Och i den absoluta botten är F! och Expressen fortsatt stadigt förankrade.
Alltid något sa han som såg Åmål.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 april 2017 16:13

Utanför ämnet.
Tjena gammelsvenskar. Till de av er som missat hur sex kan vara uppmanar jag er till att bläddra igenom bifogade länkade broschyr. Där kan ni hitta sådant ni inte tidigare tänkt på.

http://www.rfsl.se/wp-content/uploads/2016/03/RFSL_Nyanl%C3%A4nda_broschyr_2016-03-03.pdf

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 april 2017 16:46

"–Folk känner sig vilsna om ens eget folkslag i trakten minskar i antal, säg från 90 % till 20 %. Är det populistiskt att tala om det eller är det populistiskt att förneka folks rotlöshet? "

Jag vet inte vem av Clemens Fuest, Cecilia Garme, Karolina Ekholm, Alice Teodoresco eller Assar Lindbeck som sa detta vid ett frukostmöte om populism.

Det jag vet är att ett sådant uttalande skulle ha varit helt omöjligt för 2-3 år sedan. Sverige är det absolut sämsta landet att bedriva mångkulturella experiment i.

Det kommer framtiden att visa. Men då är det för sent.

http://avpixlat.info/2017/04/06/dumt-att-demonisera-sd-enligt-ekonomiprofessor-assar-lindbeck/

 
Ingen bild

Antabus

6 april 2017 19:02

Vad ska man tro om ett land
där Systembolaget har mer förtroende
än SR och SVT?

 
Ingen bild

Observer

6 april 2017 19:22

Summa summarum: De korkade i samhället har tagit rodret.
Hela invandringsfrågan samt allt det andra negativa skulle vara löst om det infördes krav på "RÖSTKÖRKORT" för att få rösta.
Sätter man kraven högt med vetenskaplig basis så är saken löst!

 
Ingen bild

C Andersson

6 april 2017 21:50

@Antabus@
"Vad ska man tro om ett land där Systembolaget har mer förtroende än SR och SVT?"

Det säljer ingen fulsprit på bolaget.

 
Ingen bild

Observer

6 april 2017 22:07

Vetenskapligt vedertaget är att dumma människor tror sig vara smarta eftersom de är för dumma för att kunna ha tillräcklig självinsikt.
Dessa ser givetvis en stor fördel i att fördumma andra.
Allt det här känns igen från utkanterna av den röda ideologin.
Det tråkiga och olyckliga är att de behärskar medierna vilket fått det resultat vi ser idag.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 april 2017 22:35

@Observer Torsdag 6 april 22:07

Dunning–Kruger-effekten kallas det :-)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

 
Jan-Ingm-Lund

Jan-Ingm-Lund

6 april 2017 22:58

Sverigedemokraterna är Sveriges största parti efter valet 2018 !!

http://gustafalling&live.se

 
Ingen bild

joffe

7 april 2017 14:29


Så länge jag minns har jag lyssnat till Nigel Farage som alltid har ett klart analyserat dokumenterat och artikulerat budskap som han framför med enorm dynamik.

Man lyssnar till den mannen för han fängslar åhörare med utstrålning och karisma. I Sverige saknas tyvärr en politisk gestalt som kan stå på scenen och fullständigt fängsla lyssnaren.

Jimmie Åkesson är den gestalt som kommer närmast i åtanke. Han har kunskap och fakta på sin sida. Han är otroligt skicklig men för vek i debatter där dominerande partiska debattledare borde sättas på plats.

Jimmie har sanningen i bakfickan som en ledtråd. Det krävs av Åkesson en mer artikulär styrka i sitt framförande, mer högljudd pondus och kraftfyllt framförande. Svenska folket har ingen annan ledartyp att ty sig till för närvarande. Please Jimmie höj volymen och please lär av Nigel Farages framtoning... Kör ett tuffare framförande och du kommer bli en förträfflig kommande ledare för Sveriges folk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards