thoralf

Direktlänk till inlägg 3 april 2017

INTERVJUER DU BORDE SE!

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2017 23:00

Hur många terrordåd måste det ske innan folket och makthavarna fattar de rätta besluten? Jag måste säga att jag håller på att förlora hoppet om ett tryggt hemland, ett tryggt Sverige, ett tryggt Europa.

Media och journalisterna har ett enormt ansvar för den negativa utvecklingen!


Jag känner en väldig besvikelse över de reaktioner som kommer i samhället och de reaktioner som jag själv råkar ut för. Funderar på om jag skall börja skriva om vissa episoder som jag inte låtit mina läsare ta del av tidigare.


Ibland ser man dock något positivt och roligt och som samtidigt inger lite hopp om framtiden 😉



Här kommer också några väldigt bra intervjuer från DGS-TV. Intervjuer som hela svenska folket borde se. Tråkigt att inte fler än ca 20 000 har sett var och en av dessa intervjuer.



 
 
Ingen bild

Acke

3 april 2017 23:17

Mycket bra intervju om den svenska journalistiken som ju är ett haveri. Och sen "komikern" Schyffert som ju mer eller mindre föreläser i PK och ska uppfostra folk att ha rätt åsikter. Är man så dum eller okunnig att man betalar för att se och höra detta dravel får man väl skylla sig själv. Dyker han eller andra figurer som kallar sig komiker upp i TV så stänger jag av. Som Jens säger dom är ju inte ens roliga bara pinsamma.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 april 2017 01:42

Ang. Young Trump Girl

Alla kvinnor är tydligen inte bindgalna. Jämför "Young Trump Girl" med de Pellingska "henarna" som tvingades av sin pappa Lisa Pelling att ställa upp på det det famösa "hen"-inslaget i Aktuellt.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

4 april 2017 02:44

Ha,ha! Jens Ganman totalsågar journalister och stå upp "komiker" jäms med översta delen av tårna!
Känns som röken från sotelden som sprids från PK-dårarna, börjar avta och ersättas med syre!

 
Ingen bild

X

4 april 2017 06:15

Mest bekymmersamt är det med alla dumma svenskar som likt dåtidens DDR-medborgare slickar i sig etablissemangets doktrin i sin iver att vara PK.

 
Ingen bild

Per

4 april 2017 08:35

Det är viktiga och intressanta intervjuer. Men inte många har tid/ork att lyssna i 30 eller 40 minuter på en sådan...

Thoralf Alfsson

4 april 2017 08:51

Ja, skrämmande att så många väljer att vara okunniga

 
Ingen bild

Pepparholm

4 april 2017 08:55

Den sorgliga och otäcka bussolyckan i Härjedalen ger mig också några sidotankar om media. Sydsvenskan hade nyligen ett större reportage om dålig trafiksäkerhet på Bergkvarabussar i linjetrafik i Skåne. Man har intervjuat inhyrda bussreparatörer från Rumänien i det egna bolaget där några starkt kritiserat verksamheten. Visselblåsare som man inte röjer namnet på. De är ju inte svenskar.

Nu gör man i olika media kopplingar till det reportaget och misstänker fel på olycksbussen. Dessa misstankar har nog snart förbytts i sanning i det allmänna medvetandet.

Rätt eller fel kan det vara klokt att avvakta pågående polisutredning. Det som slår mig, är att jag direkt blir misstänksam till medias reportage. Är det kontrollerade fakta eller är det som oftast en redaktionell inriktning? Så långt har media lyckats fördärva sin egen image att jag alltid blir misstänksam när något framförs i media. Skyll er själva. Så var det inte förr.



 
Ingen bild

Anette

4 april 2017 21:41

Sorgligt med flickan. Tala om hjärntvätt. En 11-åring. Hon borde leka med sina jämnåriga istället.

 
Ingen bild

Babar

5 april 2017 14:17

Vilken hjälte den unga tjejen är, där har vi en framtida president.
Hade hon varit Svensk så hade väl myndigheter kopplats in för att försöka hjärntvätta henne till att ändra åsikter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards