thoralf

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2017 23:53

Telefonsexlandshövdingen Stefan Carlsson som avsattes av regeringen efter mitt gräva om hans telefonfakturor på residenset har nu förevigats med en tavla. Länsstyrelsen betalar 70 000 kronor för denna tavla. Eller rättare sagt skattebetalarna får betala 70 000 kronor.


Kompisgänget Stefan Carlsson, Malin Almqvist och Johan Persson låter ännu en gång skattebetalarna stå för notan.


Det är ett hån mot skattebetalarna! Skicka fakturan till före detta landshövdingen Stefan Carlsson!


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/johan-persson-avbildar-carlsson/

Av Thoralf Alfsson - 3 april 2017 23:00

Hur många terrordåd måste det ske innan folket och makthavarna fattar de rätta besluten? Jag måste säga att jag håller på att förlora hoppet om ett tryggt hemland, ett tryggt Sverige, ett tryggt Europa.

Media och journalisterna har ett enormt ansvar för den negativa utvecklingen!


Jag känner en väldig besvikelse över de reaktioner som kommer i samhället och de reaktioner som jag själv råkar ut för. Funderar på om jag skall börja skriva om vissa episoder som jag inte låtit mina läsare ta del av tidigare.


Ibland ser man dock något positivt och roligt och som samtidigt inger lite hopp om framtiden 😉



Här kommer också några väldigt bra intervjuer från DGS-TV. Intervjuer som hela svenska folket borde se. Tråkigt att inte fler än ca 20 000 har sett var och en av dessa intervjuer.



Av Thoralf Alfsson - 3 april 2017 16:49

Våren kommer tidigare, flyttfåglarna kommer tidigare!


”Det mest säkra måttet är starten på vegetationsperioden, det vill säga datumet då snittemperaturen når 5 plusgrader. I Syd- och Mellansverige inföll starten runt 20 april under 10-årsperioden 1961-1970 då den här typen av mätningar startade. I dag infaller den runt den 11 april - en skillnad på tio dagar.

I norra Sverige ses samma mönster, fast ännu tydligare. I dag startar vegetationsperioden två veckor tidigare jämfört med för 50 år sedan.”

http://www.barometern.se/tt-inrikes/vararna-allt-varmare-i-sverige/

 

”Att våren infaller tidigare märks också i fågelvärlden. Mätningar vid Ottenby fågelstation på södra Öland visar att flyttfåglarna nu anländer i genomsnitt fem dagar tidigare jämfört med situationen i slutet på 1970-talet. De arter som tidigarelagt sin ankomst mest är gransångare (i genomsnitt 11,1 dagar tidigare), svarthätta (10,5 dagar), gulsparv (8,9 dagar) och rödhake (8, dagar).”

 

Vad härligt det är att det blivit varmare och att våren kommer tidigare och att vegetationsperioden blivit flera veckor längre. Att flyttfåglarna kommer tidigare är också härligt. Jag satt på söndagskvällen i mitt uterum och lyssnade på alla fåglar som kommit igång med vårsången. Den enda som jag inte gillar är gransångaren, inte mycket till sångare.


Tänk om våren istället hade kommit 10 dagar senare mot vad den gjorde under 10-årsperioden 1961-1970. De skulle inneburit en skillnad med 20 dagar mot hur det är idag. Nästan en månad!


Tänk om det vore tvärtom!

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards