thoralf

Alla inlägg den 20 mars 2017

Av Thoralf Alfsson - 20 mars 2017 20:29

När man läser opinionsmätningen från Sifo som ger Centerpartiet hela 14,2 procent blir jag minst sagt bekymrad över hur en så stor andel av svenska folket och alliansväljare tänker. När jag sedan igår tittade på Agenda och lyssnade på kristdemokraten Jakob Forssmed blev jag lika bekymrad över hur politikerna inom KD tänker. Vilken utveckling önskar de vårt land?


När man sedan även betraktar hur frälset som kallar sig journalister agerar mot alla som har en annan syn på samhället börjar mörkret att lägga sig. Intressant att läsa om hur Expressens eller Expressens före detta medarbetare Eric Erfors nu döms till fängelse för bland annat rasistiska påhopp. Läs artikel hos Fria Tider.


När frälset blir utsatta för samma metoder som de brukar utsätta oliktänkande för blir det kortslutning i hjärnkontoret hos frälset. Jag håller fullständigt med Peter Springare att vänsterextremisterna inom media måste plockas ned på jorden och ersättas med journalister som värnar vårt land. Så länge svensson-väljarna inte har förmågan att tänka själva eller är mer intresserade av såpor som Farmen, Idol och Lets dance kommer inget att förändras. Då röstar de på landssvikarna i Centerpartiet, Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Kristdemokraterna, Liberalerna och Socialdemokraterna!


När jag såg Agenda igår så gick faktiskt något sönder inom mig. Jag förlorade något! En del av mitt hopp ersattes med tomhet. Efter Agenda skrev jag följande på FB.


”Debatt om anhöriginvandring i Agenda ikväll. Givetvis ett riktigt snyftreportage innan debatten.

 

Är det fler än jag som saknar Sverigedemokraterna i debatten? Är det fler än jag som saknar Jimmie Åkesson i debatten om anhöriginvandring?

 

Hur många vet vad SD tycker om anhöriginvandring?”

 

Anhöriginvandringen kommer vara droppen som urholkar stenen och fullständigt sänker vårt land! 

Av Thoralf Alfsson - 20 mars 2017 09:11

För ca en månad skrev media om att platanerna på norra Långgatan skulle sågas ner. Något som väckte mångas ilska och vid Samhällsbyggnadsnämndens möte i februari var det bara en informationspunkt. Men med tanke på uppståndelsen och allmänhetens ilska beslutades att ärendet skulle tas upp som en beslutspunkt vid kommande möte i mars i Samhällsbyggnadsnämnden. Det utlovades att en utredning skulle genomföras som skulle ge svar på hur träden kunde bevaras eller hur de skulle ersättas om de togs bort.


Nu har handlingarna kommit till mötet i Samhällsbyggnadsnämnden onsdagen den 22 mars.


Inget förslag till beslut och dessvärre heller inga handlingar. Beklämmande av majoriteten! Så blir det när man försöker driva igenom ett beslut alldeles för snabbt. Beslutsunderlagen saknas!

 

 

Utdrag från kallelse.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards