thoralf

Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

STÅNGÅKONSULT

Av Thoralf Alfsson - 10 mars 2017 23:32

Enligt uppgift från Migrationsverket så hyr Migrationsverket 183 lägenheter av företaget Stångåkonsult som ägs av kalmarbon och företagaren Leif Jilkén. För dessa lägenheter erhöll företaget ca 9 miljoner kronor under 2015. Siffrorna för 2016 tyder på ca 10 miljoner kronor.


Nedan ett litet utdrag från ett dokument över Migrationsverkets utbetalningar till Stångåkonsult. Man kan ju undra om det inte är fastighetsägaren som skall stå för underhållet av fastigheterna, inte Migrationsverket och skattebetalarna.


 


Under sommarhalvåret brukar jag ägna en viss tid eller någon dag då och då för att dela ut information från SD men även de infoblad jag skapar som marknadsföring av min blogg. Förra hösten besökte jag de två kommunerna Högsby och Hultsfred med min trehjuling under några dagar. Jag uppmärksammade då att många av de äldre och dåligt underhållna hyreshusen ägdes av företaget Stångkonsult och att hyreshusen i väldigt stor utsträckning hade invandrare som hyresgäster.


Min sammanlagda känsla var att företaget medvetet köpte upp äldre och dåligt underhållna hyreshus som sannolikt inte renoverats sedan de byggdes på 50-talet eller kanske 60-talet. I varje fall inte om man bedömer dem från utsidan när det gäller fasad, fönster och gårdar.


För att sedan hyra ut dem först och främst till Migrationsverket. Migrationsverket har ju varit så hårt pressade att det varit tvungna att dammsuga marknaden på alla boenden.


En affärsidé som varit lyckosam för ägaren Leif Anders Jilkén från Kalmar. Han har lyckats hålla sig under radarn under många år utan att media uppmärksammat honom. Det är faktiskt lite av Kalmars egen Bert Karlsson.


Sedan kan man ju undra hur många lägenheter som går till andra nysvenskar direkt. Alltså inte lägenheter som hyrs med hjälp av Migrationsverket. Men det finns säkert läsare av bloggen som kan berätta mer om det. Stångåkonsult kanske har riktat in sig på invandringsindustrin?


Jag undrar hur roade Högsby, Hultsfred och Mönsterås kommuner är över företagare som drar till sig mängder av asylsökande som bosätter sig i deras lägenheter på dessa orter utan möjlighet till ett arbete. Företagare som själva tjänar miljonbelopp på att hyra ut dessa ”billiga” bostäder.


Stångkonsult är dessutom inom rätt bransch och riskerar därmed heller inte att utsättas för kritik från vänstern och godhetsapostlarna som hatar vinster inom välfärden.


 
 
Ingen bild

cal

11 mars 2017 00:30

ännu värre i Hallsbergs kommun, i Närke. där betalade tjänstekvinna ut 30 400 000 kr till en asylbaron för ett tomt asylboende! helt ok enligt 7 klöverns kreatur. och dom köper in tösalt och annat skit för fantasibelopp.

och fifflar bort containerterminal värt 300 miljoner, bara plundra kommunen är helt ok.

folket hus rev dom pga inga pengar, trots miljonregn varje år.

men pensinärer skall de plundra på varje krona som jobbat och betalat skatt

 
Ingen bild

Observer

11 mars 2017 00:42

2018 och därefter, Thoralf: Se till att dessa figurer får dubblerad straffbeskattning! =Samhällsonyttig verksamhet!
Det vimlar av knarkare som än idag får ligga å knarka medelst sjukpension på våran bekostnad -DRA IN DET! Låt dom för f..n jobba!!!
Alla sådana drönare SKALL ut och göra RÄTT för sig o m e d e l b a r t!

 
Ingen bild

cal

11 mars 2017 00:42

samma med Jimmy hoppe i bergslagen, plundra kommunerna på pengar.

 
Ingen bild

Observer

11 mars 2017 00:43

Jag VÄGRAR att betala för alla dessa förbannade pajaser!!!!!!

 
Ingen bild

Observer

11 mars 2017 00:47

Jag är också less på att få betala efterbörden av Leif Anders Jilkén & Bert Karlssons härjningar. Får inte JAG det bättre snart så skall jag personligen se till att dessa figurer får betala tillbaka mig mina pengar!

 
Ingen bild

Debbestoria

11 mars 2017 02:02

Bra Thoralf !! Om det bara funnits fler av såna som dig i samma kaliber i varje storstad och varje småstad så det blev ordning i landet. Ibland undrar man ju bara i sitt stilla sinne hur du hinner med allt när du jämt ligger före.
Några av historiens största krigsförare sov ju bara 3-5 timmar om dygnet.

 
Ingen bild

Björn

11 mars 2017 02:47

Mycket av våra skattemedel spenderas på ett sätt som jag gissar att de flesta skattebetalare inte vill ställa upp på.
Skulle vara intressant att veta hur mycket pengar som kommunerna lägger på att köpa villor och bostadsrätter till invandrare. Där man i många kommuner budar över ungdomar, som vill kunna flytta hemifrån.
Undrar också hur kommunerna har tänkt sig att hantera dessa bostäder i framtiden.

 
Ingen bild

K

11 mars 2017 06:28

Finns stora journalistpriset för bloggare? Om inte så borde det inrättas. Enligt min åsikt borde Thoralf vara den givna vinnaren. Den ena artikeln efter den andra spottas fram i ett rasande tempo. Verkshöjden är oerhört hög. Varje del av det framväxande nya Sverige blir belyst.

 
HM Gotland

HM Gotland

11 mars 2017 07:06

Ja, som du skriver så finns det bostadsföretag som alls inte ser något negativt med arbetslösa hyresgäster med socialen som garant. Och att han systematiskt hyr ut lägenheter till migrationsverket är väl även det ett säkert kort.
Här på Gotland har det ju lagts fram planer som godkänts av fullmäktige på att sälja ut stora delar av miljonprogramsområdena i Visby för att få fram kapital för nybyggnation. Jag tror man kan befara liknande privata värdar här fast i mycket större skala.
Jag tror eller rättare sagt hoppas att det kommer bli stort rabalder om detta. S på Gotland sviker än en gång sina kärnväljare liksom man gjort med stenindustrin och nu senast med Slite hamn.

http://mulleriklinte.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 mars 2017 07:06

Trump vet mer om Sverige än våra egna politiker !
Skäms skäms skäms Stefan Löfven !

"Vi hade ingen aning om att det skulle komma så många"
Känt uttalande från vårat "mentalsjukhus"

Har dom inte hört talas om framförhållning och planering ?

Sanslösa Sverige !

 
Ingen bild

Dennis Slotteborn

11 mars 2017 08:05

Blir förbaskad på att dessa blir rika på oss andra. Det värsta är att man inte kan anmäla detta.

 
Ingen bild

X

11 mars 2017 08:12

Legaliserad stöld av skattemedel.
Möjliggjort av landsförrädare till politiker.
Skattebetalarna hälsar och tackar.

 
Ingen bild

Niklas R

11 mars 2017 09:07

Man får den politik man röstar på. Majoriteten av väljarna ville ha denna politik så nu får de den.

 
Ingen bild

Hacke

11 mars 2017 09:31

Alla dessa skojare inom invandringsindustrin, inklusive Migrationsverkets egna, gick naturligtvis under radarn när den s k utredningen kring flyktinghösten 2015 presenterades häromdagen. Något mer menlöst än den är svårt att uppbringa. Men det var väl också så det var beställt och förutbestämt av uppdragsgivaren.
Sverige under 7-partiet är genomruttet i snart sagt varje del.
Tack Thoralf för ditt jättearbete med att avslöja myglet och folkförräderiet.

 
Ingen bild

Bert

11 mars 2017 10:10

Ska bli intressant att få veta vem/vilka företagare i Mönsterås som gött sig fett på att hyra ut bostäder till Migverket mfl. Kan möjligen centerpartistiska Mås-politiker vara i fokus, vet att några av dem har privata bostadsföretag.

Thoralf Alfsson

11 mars 2017 10:29

Skicka gärna namn på min mejl så kollar jag upp dem.

 
Ingen bild

Hm

11 mars 2017 10:59

OT men alldeles för bra för att undanhållas bloggens läsare. PK-sjukan analyserad och förklarad.

https://morklaggning.wordpress.com/2017/03/09/pk-sjukan/

 
Ingen bild

Tompa

11 mars 2017 11:43

När det gäller övervinster i denna sektor så är Jonas Sjöstedt & co dödstysta.
Ungefär som Gudrun Schyman när muslimer krafsar sönder underliven på små försvarslösa flickor.

Fy f-n vilka hycklare.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 mars 2017 12:22

Svenska regeringens lögner och mörkanden är en nyhet över hela världen.
För oss i Sverige är det ju ingen nyhet.
Om dagisfröknarna besöker Rosenbad med barnen får dom se både Pinocio och Teskedsgumman.

 
Ingen bild

Hacke

11 mars 2017 12:32

Lite OT men...
Ett alldeles lysande och pedagogiskt mästerligt inlägg, snart två år gammalt, men bara mer aktuellt för varje dag som går. Önskar att texten hamnade i varje svenskt hushålls brevlåda för obligatorisk läsning.
https://www.document.no/2015/08/07/krutdurken-som-svenskarna-sitter-pa/#.WMPVhvSyoc0.twitter

 
Ingen bild

Tony

11 mars 2017 12:42

Dagens Löfven ord: Det är oacceptabelt ha vapen ute
bland folk när man bygger upp ett samhälle???
Vilket samhälle har byggts upp av Löfven? Som jag ser
det har han bara hållit på att rasera samhället.

 
Ingen bild

Marina

11 mars 2017 16:23

Nyliberalerna pratar ofta om skattetrycket men de är inte lika alerta att ta till orden när den egna plånboken fylls med skattemedel.

 
Ingen bild

Pepparholm

11 mars 2017 16:31

Man törs inte bygga ett polishus i Rinkeby. Ska det bli Trump eller Löfven som lämnar den första kommentaren?

Löfven kallar det nog för trams och säger att vi bygger en moské i stället.

 
Ingen bild

Tobbe S

11 mars 2017 16:40

En reduktion är vad som efterfågas...
Ni som inte vet vad reduktion är; Läs PÅ!

 
Ingen bild

Broder Adam

11 mars 2017 16:57

Är bekymrad, Thoralf du gör ett bra jobb på bloggen men är oskyddad,om du inte har något utgivningsbevis. Då bloggen har ett klart journalistiskt syfte. Det är äkta journalistik.. Varför inte skaffa utgivningsbevis eller ansluta till någon tidning med ansvarig utgivare?

 
Ingen bild

Hasse Pannband

11 mars 2017 17:27

Eftermiddagens "Människor och tro".
Pingstkyrkan ska starta nya församlingar i Malmö,
och hoppas på många "nysvenskar".

Man tar hjälp av Gud: "När som helst kan ett mirakel ske,
du får ett uppehållstillstånd eller ett jobb".

Själv ber jag om helt andra mirakel.
Mirakel i Sverige, en självklarhet i dom
flesta andra länder. Ni vet vad jag menar.

 
Ingen bild

norrlandskusten

11 mars 2017 20:21

I mitt Sverige ska vi kräva vartenda öre tillbaka av landsförrädarna som skott sig på invasionsstyrkorna. Med ränta.

 
Ingen bild

Ove

12 mars 2017 00:44

Johan Persson har nog inget emot att ställa till med fest och fira stenen och metropolen Kalmar!

 
Ingen bild

Leif W

12 mars 2017 07:31

Thoralf, du är verkligen värd all uppskattning och beröm, jag har nu följt din blogg dagligen senaste halvåret, och har inte sett maken till engagemang och bredd på dina artiklar! Hoppas att fler läsare får upp ögonen för din blogg och att du får belöning för ditt enträgna arbete! Sverige behöver fler som du!!!

Thoralf Alfsson

12 mars 2017 08:15

Tack Leif W!

 
Ingen bild

viking

13 mars 2017 14:56

Jag känner Leif J. lite, genom att jag har jobbat på ett av hans företag. Han är inte så förtjust i muslimsk invandring precis till Sverige. Förutom när han kan tjäna pengar på det och skattebetalarna får stå för notan.

 
Ingen bild

=)

14 mars 2017 00:02

Leif Jilkéns son bor i Stockholm och var ett riktigt nättroll förr som satt och trollade brudar på chattsidor och hittade på att han var VD, börsmäklare m.m =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards