thoralf

Alla inlägg den 4 mars 2017

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2017 09:18

 


Igår var det dags för fredagsbön igen. Jag stannade till på Stortorget i Kalmar för att ha lite koll på den ”sunnimuslimska folkrörelsen” i Kalmar. Polis och Räddningstjänst bör nog återigen kolla hur många som vistas i källarmoskéen som drivs av Islamiska Kulturföreningen. Det var mycket folk i lokalen.


Jag noterade dock även något annat på Stortorget, nämligen torghandeln. Jag satt i riksdagens skatteutskott när debatten och beslutet togs om att införa lagkravet om kassaregister även för torghandel. I samband med fredagsbönen var handeln intensiv på torget. De som sålde frukt och grönsaker i stora mängder var givetvis invandrare. Kunderna var till minst 95 procent invandrare och moskébesökare under den tid jag kollade på vad som pågick.


 


Handlarna hade faktiskt två stycken kassaapparater/kassaregister men det som var helt otroligt var att jag kunde inte se att de använde dem en enda gång under den tiden som jag hade ögonen på handeln och det var väldigt länge. Jag såg aldrig ett enda kvitto ges till kunden, inga kortbetalningar eller swish. Allt handlades med kontanter! Det var många, många tusen kronor som omsattes under bara någon timme då strömmen och kön av kunder var konstant till de båda ”kontantkassorna”.


Hur mycket av denna handeln redovisades? Hur mycket moms betalas in till samhället? Har Skattemyndigheten överhuvudtaget någon kontroll på dessa torghandlare? Eller vågar Skatteverkets anställda/kontrollanter sig inte ut på torget för att kontrollera detta av rädsla för att bli kallade rasister, främlingsfientliga eller invandrarfientliga? Eller kanske till och med hot?


 


Vad tycker övriga handlare, som Coop, ICA och City Gross om den här handeln? Blundar de bara eller föredrar de att titta åt ett annat håll? Är det så här vi börjar bygga parallella och segregerade samhällen? Ett parallellsamhälle där man inte bidrar till intäkterna för välfärden men kräver alla rättigheter inom välfärdssamhället! Moral och etik? Kulturskillnader?


Hur mycket bidrar denna handel till skatteintäkter för vår välfärd, som skola, vård och omsorg? Eller är svenska folket fullständigt grundlurade? Är vi bara ”mjölkkossor”?


Vi är många som hört talas om Möllevångstorget i Malmö och hur den handeln fungerar. När jag och riksdagens skatteutskott besökte Malmö 2012 berättade ett av de socialdemokratiska kommunalråden att svarthandeln i Malmö omsatte ca 5,7 miljarder kronor varje år och att Malmö stad och samhället gick miste om ca 2,2 miljarder i skatteintäkter på grund av den svarta marknaden i Malmö. Är vi på väg mot samma fenomen i Kalmar med alla dessa MENA-handlare, inte bara på Stortorget? Gäller våra lagar bara för svenskar?


Barometern och Östra Småland har sina redaktioner vid Stortorget. Märkligt att alla dessa journalister och fotografer aldrig sett något av det jag såg på Stortorget. Flera av dem gick förbi under tiden jag var på plats!


Under tiden jag kollade in handeln kom tre unga killar i en Ford och parkerade på handikapparkeringen. Det var absolut inget fel på dessa killar som vigt hoppade över halmbalarna på Stortorget. Bilen var försedd med ”parkeringstillstånd för rörelsehindrad”! Som handikappad i Kalmar parkerar du grattis på alla handikapparkeringar.


 


Jag undrar om tillståndet följer bilen eller den rörelsehindrade? Jag tog upp det med en parkeringsvakt som kom förbi men han sa att han kunde inte göra något åt det. Inte ens om han såg dem kunde han göra något annat än ”titta strängt” på dem. Helt häpnadsväckande!


För mig handlar det om moral! Det handlar om respekt för de som är handikappade på riktigt. Genom att lägga beslag på en handikapparkering så riskerar någon som är handikappad på riktigt att bli utan en centralt placerad parkeringsplats. En koll med bilregistret visar på att bilen ägs av en Mohammed boende i Smedby. Är jag förvånad? Nej, inte det minsta!

 

Svenska folket blir fullständigt grundlurade!

Av Thoralf Alfsson - 4 mars 2017 00:02

Nu har vi hört statsministern, justitieministern, arbetsmarknadsministern, inrikesministern, utrikesministern och våra politiskt korrekta medier och inte minst två jäntor från BRÅ stå i Aktuellt och berätta som alla andra att brottsligheten minskar i Sverige.


I Kalmar bygger Domstolsverket ut Kalmar tingsrätt med två nya tingsrättssalar!

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards