thoralf

Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

NEJ TILL MOSKE

Av Thoralf Alfsson - 2 mars 2017 13:26

 


Jag är faktiskt förvånad över att ingen reagerat över en artikel i Dagens Samhälle för några veckor sedan. Ordförande för Islamiska kulturföreningen i Karlstad, Rauf Ahmadi kommenterar i artikeln att Moderaterna säger nej till en moské i Karlstad.


 


Skall detta uttalande tolkas som ett hot om oroligheter i Karlstad om inte muslimerna får sina önskemål om en moské uppfyllda?


När man sedan läser på hans FB så undrar jag vad denna kommentar har för innebörd. Ett syfte som tydligen är för farligt att för skriva rent ut?


 


Jag har blivit uppringd av Islamiska kulturföreningens ordförande i Kalmar vid några tillfällen. Dessa samtal har gett mig en mycket stark olustkänsla, vilket jag skrivit om i blogginlägg1 och blogginlägg2. När de framträder i media så ger de en bild men i mina samtal framträder en helt annan bild, yttringar och verklighet. Efter vad jag har läst är båda föreningarna i Kalmar och Karlstad till för sunnimuslimer och bara det räcker för att skicka varningssignaler. I Karlstad förekommer dessutom uppgifter att man skulle ha nära kopplingar till salafister. Säkerligen är det även så i Kalmar.


”I Karlstad finns inte radikalisering, kvinnoförtryck, utländska finansiärer eller böneutrop, vi skulle själva stoppa det direkt.” 

Rauf Ahmadi, ordförande Islamiska kulturföreningen i Karlstad.


Hur många tror och litar på Rauf Ahmadi? Vilket skitsnack!


Sverigedemokraterna i Karlstad driver en kampanj för en folkomröstning om moskébygget i Karlstad och man har nyligen delat ut 47 000 flygblad för att samla in tillräckligt med namn för att tvinga fram en folkomröstning. Ett väldigt bra initiativ av Sverigedemokraterna. Jag skulle själv agera på samma sätt om frågan skulle bli aktuell i Kalmar. En sunnimoské innebär med automatik också radikalisering och ökad segregation. Samhället spricker sönder och motsättningarna ökar.


 


Till helgen (4 mars) bjuder dessutom Sverigedemokraterna in Mona Walter och Eddie Mohamed Omar som föreläsare om islam på Karlstad stadsbibliotek. Både är starka islamkritiker. Jag får god lust att åka till Karlstad. Gissar att det kan bli stökigt i Karlstad på lördag. Undrar om vänsterextremisterna kommer ge sig ut och demonstrera för islam? Faan trot!

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 mars 2017 13:52

De mindre och medelstora städer som stoppar politiska muslimska terrorlokaler, kommer att vara de orter som i framtiden kommer att vara beboeliga.

Islam ÄR politik och muslimer är politiker.

Tänk på det.Innan det är för sent!

Ingrid Carlqvist på Fox News
https://goo.gl/Paffdq
http://video.foxbusiness.com/v/5331756479001/?#sp=show-clips

 
Ingen bild

s29

2 mars 2017 14:16

Ta bort alla bidragssystem så slipper vi 90% av alla problemen,och slipper gnälliga bidragsparasiter,köpta låtsasjournalister och oduglig arbetskraft som måste lobbas in med mutor.

 
Ingen bild

Pg

2 mars 2017 15:18

s29 och övriga!

Ta framför allt bort dessa utgifter ifrån inbetalda skatter:



http://www.sst.a.se/bidrag/utbetaladebidrag/utbetaldastatsbidrag2015sid1.4.19f3f9d81531f2e7b326417b.html

Sverige har religionsfrihet, men bara nästan ;-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 mars 2017 15:21

SvD: "Förintelseöverlevaren: ”Kinberg Batra, du banar väg för ondskan”

Emerich Roth har rätt.

Alla som inte motarbetar den våldsamma, antidemokratiska och antiintellektuella politiska ideologin islam - banar väg för ondskan.

https://www.svd.se/forintelseoverlevaren-kinberg-batra-du-banar-vag-for-ondskan

 
Ingen bild

P.G.

2 mars 2017 15:32

Ska Mona Walther föreläsa om islam på stadsbiblioteket i Karlstad? Läser eller tänker jag fel, på kommunens bibliotek?

 
Ingen bild

Lena

2 mars 2017 15:42

Självklart är jag emot moskéer i vår del av världen. Varför kommer man hit, till ett kristet land om man är så religiös att man måste be i en moské? De muslimer som kom tidigare behövde ingen moské, det gick bra med vilken ledig lokal som helst. Nej det är erövringen av vårt land de håller på med och jag säger blankt nej.

 
Ingen bild

Lena

2 mars 2017 15:47

"Bara genom sammanhållning och traditionell svensk normbildning kan vi återskapa tryggheten och framtidshopp. Då är otacksamhet inte rätta attityden."

Tycker Dick Erixon har många tänkvärda artiklar på Samtiden.

http://samtiden.nu/2017/03/vi-borde-alla-kanna-tacksamhet-att-leva-i-sverige/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 mars 2017 17:04

Lars Bern skriver:

”Om våra problem med integrationen av muslimska invandrare förvärras finns även risk att svenska affärsmän kan få problem att bli insläppta på affärsresor till USA.”

”muslimska invandrare”


Moderaternas vallåt 2010: ”Bygg en moské baby bygg gärna tre baby” https://gudskelov.files.wordpress.com/2010/08/nyam.jpg?w=470&h=266

Maken till enfald.

Att moderaterna under Fredrik ”psykopaten” Reinfeldt levde i en sinnessjuk fantasivärld är definitivt klarlagt. Jag är tämligen övertygad om att MAJORITETEN av alla moderater INTE för sitt liv vill ha en politisk muslimsk rövarkula i sitt bostadsområde.

 
Ingen bild

Hacke

2 mars 2017 17:54

Det finns skilda grader också i helvetet. Jag vill inte ha en enda moské i vårt land, oavsett vilken inriktning den säger sig representera. Bara det enkla faktum (bland många) att deras lagbok öppet stöder och uppmuntrar lögnen som vapen i kampen mot de otrogna borde få vem som helst att ta avstånd, inte minst inom mainstreammedia? Men där är det väl tvärtom då den ligger helt i linje med deras egna arbetsmetoder och agenda.
Extra glädjande då att konstatera att sd i Karlstad är på alerten och gör sitt i arbetet med att stoppa denna illasinnade form av invasion och ockupation av vårt land. Hoppas det manar till efterföljning varhelst detta i högsta grad oönskade fenomen uppstår. Demokratifientliga ideologier hör inte hemma i vår del av världen oavsett i vilka skepnader de klär sig.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

2 mars 2017 17:56

Jag som är värmlänning har sett och hört på lokala nyheter att politikerna som är styrande här M törs inte neka utan folkomröstning.
Fega kräk som är med och förstör !

 
Ingen bild

Sigge

2 mars 2017 17:57

@lena
Håller med dig om Dick Erixon. Han skriver bra och tänkvärt

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

2 mars 2017 19:18

Värnplikt i Sverige ?

Hur ska det gå till ?

Ska det tränas handgranatkastning finns det ju en del som har erfarenhet av det.
Skjutning med automatvapen tränas det redan på i storstäderna.
Fösvarsministern måste vara tacksam för att det finns många i Sverige som har erfarenhet av krig.
F.d IS-soldater kommer väl att slussas direkt in som färdigutbildade.

Total kaos väntas !

 
Ingen bild

Leif W

2 mars 2017 20:43

Hela Sverige måste kämpa mot ökad etablering av radikala muslimers spridning och byggnationer av deras samlingslokaler. Att vi gett dessa människor en fristad i vårt land från pågående krig medför inte att vi ska acceptera deras politiska religions uppfattning. Emigrera och bygg ers moskéer i Kuwait och Saudiarabien. Eller tror någon att kristna får bygga kyrkor i Saudi?

 
Ingen bild

Förbjud pedofetdyrkan

2 mars 2017 20:51


Förr eller senare kommer Västerlandet att inse att det bara finns en utväg för att komma tillrätta med alla problem som pedofetdyrkarna skapar.

Totalförbud mot Pedofetdyrkan!

--------
Förtydligande
Pedofet står för kombinationen pedofil och falsk profet.

 
Ingen bild

Växjöbo

2 mars 2017 21:49

Varför tror Expressen att dom kan göra som dom vill?

Dessa jäkla journalister som är så förbannats otrevliga, hade jag råkat ut för detta så hade jag gjort mig olycklig på dessa sjuka personer.

https://m.youtube.com/watch?v=ybgwV2Y2vRc

 
Ingen bild

Gustaf

2 mars 2017 22:23

Hacke ! Ännu en en gång Tack ! Logiskt och insiktsfullt utvecklar och förmedlar du vad vi alla läsare av bloggen vill se .

 
Ingen bild

OT

2 mars 2017 22:28

Apropå! "OT 11 februari 2016, 21 december 2015... OT 8 februari 2014...

Varför kämpar jag? Varför kämpar du? Varför kämpar Thoralf?

Så här är det oavsett vad du tycker, tänker och hur du agerar. Lögnen är synad och folket har börjat vakna upp och fokuserar på vad som händer i stora frågor.

Och följande är vad det vakna folket säger om SD's-partiprogram, nu över 10%; förlåt 25%. Nej jag menade 30% och exponentiellt ökande...

"Den första gång jag såg ditt politiska program,
Och förstod hur du såg på mig.
Då föll allting jag trott var sant.
Jag förstod du tänkte likadant.

Det var så vacker då,
Som nått jag aldrig kunnat nå.
Och hjärtat slog ett slag, för var förlorad dag.

Jag gömde mig i fantasin.
Så rädd för vad du kunde bli.
Var gång som jag ljög för mig,
Så såg jag sanningen i dig.

Nu står du här i dag,
Med allt jag nånsin velat ha..." - Öppna din dörr: http://www.youtube.com/watch?v=Ug9KQU6IAmY

 
Ingen bild

Gustaf

2 mars 2017 22:30

Till Lena 15.47 . Tack !! Du värmer mej med dina ord !

 
Ingen bild

X

2 mars 2017 22:37

Planen är en islamisk stat i Sverige.
Frågan är när detta blir verklighet.
Jag gissar inom 20 år.

Själv är jag förhoppningsvis avflyttad eller död då.
Det går bra, vilket som.

 
Ingen bild

Lena

2 mars 2017 23:03

Tack till @Sigge och @Gustav. Kul att veta att även andra läser Samtiden och tycker att de har bra och tänkvärda artiklar numera.

 
Ingen bild

Salve

3 mars 2017 01:31

Det blir nog snart en moské i Kalmar om Johan Persson och Annette Andersson får bestämma. Allt för den goda sakens skull och det fina ryktet om kommunen. Det var ju därför Salve kom till - det såg bra ut och gav kommunen ett godhjärtat renommé.

 
Ingen bild

Tony

3 mars 2017 11:33

Vi har en Justitsie minister som verkar vara
ganska korkad, han försöker nu att i den tidning
där Jimmie Åkesson gav Donald Trump rätt i sin
kritik av Sverige att dementera det??
Fattar han inte att det finns tusentals bevis
på att bilden av Sverige har blivit kraftigt
skadad av dom två regeringar som hållit på och
håller på att skövla landet? Det kan inga dementier
i Världen ändra på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards