thoralf

Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Thoralf Alfsson - 2 mars 2017 22:30

Var det en hämnd från den politiska majoriteten när man tänkte bygga en flyktingby i Påryd. Påryd var nämligen den valkrets där Sverigedemokraterna fick sitt högsta valresultat både till riksdagen och i kommunvalet. 22,8 procent till riksdagen och 19 procent i kommunvalet. Eller var det ren inkompetens från de ansvariga politikerna.


Nu har i varje fall Länsstyrelsen rivet upp kommunens bygglov och gett de överklagande rätt. Det kan inte anses var ett tillfälligt bygglov med tanke på de åtgärder som göras och att marken sannolikt är förorenad.



Mitt förslag är att majoritetens politiker istället sätter upp flyktingbyn i den valkrets där S, V och MP fick det högsta valresultatet. Där skall det inte bli några problem med överklaganden.


I Norrliden röstade ca 70 procent på de rödgröna! Det finns också gott om grönytor i Norrliden där modulhusen som Kalmar kommun redan köpt in kan placeras.

 

 

Jag har blivit ombedd att fram lite siffror för Vimmerby kommun. Den kommun där jag är född och uppvuxen. Det var en bra tid under 60 och 70-talet. De problem som idag finns drömde man inte ens om i sina värsta mardrömmar!


Jag redovisar bara diagrammen utan kommentarer.


   

 

 


Av Thoralf Alfsson - 2 mars 2017 13:26

 


Jag är faktiskt förvånad över att ingen reagerat över en artikel i Dagens Samhälle för några veckor sedan. Ordförande för Islamiska kulturföreningen i Karlstad, Rauf Ahmadi kommenterar i artikeln att Moderaterna säger nej till en moské i Karlstad.


 


Skall detta uttalande tolkas som ett hot om oroligheter i Karlstad om inte muslimerna får sina önskemål om en moské uppfyllda?


När man sedan läser på hans FB så undrar jag vad denna kommentar har för innebörd. Ett syfte som tydligen är för farligt att för skriva rent ut?


 


Jag har blivit uppringd av Islamiska kulturföreningens ordförande i Kalmar vid några tillfällen. Dessa samtal har gett mig en mycket stark olustkänsla, vilket jag skrivit om i blogginlägg1 och blogginlägg2. När de framträder i media så ger de en bild men i mina samtal framträder en helt annan bild, yttringar och verklighet. Efter vad jag har läst är båda föreningarna i Kalmar och Karlstad till för sunnimuslimer och bara det räcker för att skicka varningssignaler. I Karlstad förekommer dessutom uppgifter att man skulle ha nära kopplingar till salafister. Säkerligen är det även så i Kalmar.


”I Karlstad finns inte radikalisering, kvinnoförtryck, utländska finansiärer eller böneutrop, vi skulle själva stoppa det direkt.” 

Rauf Ahmadi, ordförande Islamiska kulturföreningen i Karlstad.


Hur många tror och litar på Rauf Ahmadi? Vilket skitsnack!


Sverigedemokraterna i Karlstad driver en kampanj för en folkomröstning om moskébygget i Karlstad och man har nyligen delat ut 47 000 flygblad för att samla in tillräckligt med namn för att tvinga fram en folkomröstning. Ett väldigt bra initiativ av Sverigedemokraterna. Jag skulle själv agera på samma sätt om frågan skulle bli aktuell i Kalmar. En sunnimoské innebär med automatik också radikalisering och ökad segregation. Samhället spricker sönder och motsättningarna ökar.


 


Till helgen (4 mars) bjuder dessutom Sverigedemokraterna in Mona Walter och Eddie Mohamed Omar som föreläsare om islam på Karlstad stadsbibliotek. Både är starka islamkritiker. Jag får god lust att åka till Karlstad. Gissar att det kan bli stökigt i Karlstad på lördag. Undrar om vänsterextremisterna kommer ge sig ut och demonstrera för islam? Faan trot!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards