thoralf

Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Thoralf Alfsson - 17 februari 2017 19:46

Sverigedemokraternas möte i Umeå stoppades av vänsterextremister som gjorde vad de kunde för att stoppa mötet. Vänsterextremister uppmanade att störa SD-mötet enligt Västerbotten Kuriren.

 

När även brandlarmet utlöstes så gav man tydligen upp från Sverigedemokraternas sida. Gruppledaren för Arbetarpartiet i Umeå Jan Hägglund skriver på sin blogg att han tror det var en individ som jobbar på Väven som utlöste brandlarmet.


”Sedan: Jag gissar att brandlarmet startades av en enskild individ som jobbar på Väven. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun. Jag gissar att det var en ”enskild individ”. Jag vet inte utan jag gissar. När detta är sagt vill jag absolut inte peka ut personalen på Väven som skyldiga. Personalen är bra. Men även bland de bästa kan det finnas någon som gör ett misstag någon gång. Som i torsdags kväll. Det var nämligen ett verkligt misstag att stoppa SD-mötet via brandlarmet. Handlingen speglar en total brist på ett politiskt alternativ till SD:s budskap. Handlingen visar desto mer av vanmakt. ”

 

Jag har letat runt på nätet, media och ledarsidor efter någon som idag kommenterat det som hände igår men det är skrämmande tyst. Ingen har ryggrad att kritisera huliganvänstern.

 

Är alla ledarskribenter antidemokrater?

 

I en artikel publicerad i Aftonbladet framgår det att Vänsterpartiets ledarskap föredrar att inte uttala sig.

”Varken Ung Vänsters ordförande Hanna Cederin eller V-ledaren Jonas Sjöstedt vill kommentera händelserna, Sjöstedt med hänvisning till att Ung Vänster är en fristående organisation.”

 

Tänk er in i det motsatta förhållandet! Tänk om någon hade stoppat ett möte för Vänsterpartiet på samma sätt eller för Socialdemokraterna. Jag kan se krigsrubrikerna och varenda liten ledarskribent i varenda lokaltidning hade varit uppe på barrikaderna och hojtat om hot mot demokratin. Idag trycker de istället i sina mörka hålor på redaktionerna. Ryggradslösa!


En känd Centerpartist i Umeå går dock ut och kräver att de organisationer och personer som medverkat till det inträffade skall be om ursäkt enligt Västerbotten Kuriren. Jag gissar att han hoppas ta några billiga politiska poänger på sitt krav om ursäkt. Några ursäkter kommer knappast att komma från dessa vänsterextremister.


Min personliga uppfattning är att SD snarast skulle ordna ett nytt möte i Umeå på kulturhuset Väven med Jimmie Åkesson och gärna också Richard Jomshof eller Mattias Karlsson. Och att ett nytt möte på Väven skall vara kostnadsfritt för SD på grund av att gårdagens möte fick ställas in. Demokratin får aldrig ge vika för antidemokratiska vänsterextremister.  

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards