thoralf

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2017 22:20

”Kalmars förslag om att förändra stadsvapnet har mött kritik. Nu sällar sig Riksarkivets statsheraldiker Henrik Klackenberg till förslagets motståndare.”

 

Riksarkivets statsheraldiker Henrik Klackenberg ger Kalmar kommun bakläxa på förslaget/logga. Han är till och med lite ironisk i sina kommentarer enligt Barometern.


"Men att lämna ett sedan 750 år inarbetat märke och börja kommunicera två konkurrerande märken, är väl knappast något som en kommunikationsstrateg kan rekommendera."


”Klackenberg påtalar att en förändring av stadsvapnet måste ske inom gällande blasonering, som är den heraldiska termen för den verbala beskrivning som ska ligga till grund för stadsvapnet. Om kommunen vill skapa ett fristående emblem, menar Klackenberg, ska det vara fristående och inte förväxlas med vapenskölden.”

 

Blir intressant att se hur Kalmar kommun hanterar detta!



En fin dag idag med sol och en hel del plusgrader. Passade på att dela ut lite information och därmed också få en hel del motion då det blev rätt så många trapphus i trevåningshus. Jag ser att vissa fastighetsägare är väldigt dåliga på att sätta in postfack på bottenvåningen. Eftersom jag delat till ca 750 hushåll idag så inväntar jag nu att någon eller några skall höra av sig i någon form av hatkommentarer. Lite riktig information passar väl väldigt bra på alla hjärtans dag.



För några dagar sedan skrev jag om Hijabdagen på Kalmar stadsbibliotek. Nu var det inte bara en hijabdag utan det delades också ut information. Enligt personer som besökte bibliotek fanns bokbordet med material från onsdagen till söndagen. Jag har fått delar av det material som delades ut och som ansvariga på biblioteket ansåg inte var någon propaganda. Ikväll har jag läst häftet med titeln ”Muhammad, kvinnans befriare”. Ja, titeln är faktiskt så.  Skriften lovordar den heliga profeten (Muhammed) och sharialagarna när det gäller kvinnans rättigheter. Skriften visar med all tydlighet att dessa muslimer inte respekterar eller ens förordar svensk lagstiftning.



Hur många av dessa 20 procent som Nigel Farage nämner är muslimer själva?


”Islam förbjuder muslimer att ha hundar, och straffet för detta är att man förlorar en eller två qiraats (andel) från sina hasanaat (goda gärningar) varje dag.”

 

Enligt islam är hunden oren. När jag gjorde FN-tjänst i Sinai hade vi mycket nytta av hundgruppen vid vissa arbetsuppgifter. Tydligen var det väldigt illa att bli biten av en hund som muslim. Vidskepelse som så mycket annat inom islam.


Vi hade hund när jag var liten. Jag hade själv hund när jag var gift och när jag hade ett förhållande senare i livet. Den hunden var en korsning mellan Labrador och Border collie. Den hunden var otroligt klok och jag funderade många gånger på hur stort hennes ordförråd egentligen var. Skulle gärna vara hundägare men idag fungerar det inte eftersom jag lever ensam.


”Muslimerna ska inte försöka efterlikna kuffaar genom att springa med hunden eller röra dess mun eller pussa den, vilket orsakar många sjukdomar. Prisad vare Allah för denna rena och perfekta shariah, som kom för att ställa människornas andliga och världsliga angelägenheter till rätta, men de flesta människor inser det inte. Och Allah vet bäst.”

 

Vad är det för fel på islam? Vad är det för fel på människor som inte lyckats utveckla sin religion på 1 300 år? Varför skall dessa tillåtas invadera vårt land?


Hunden är människans bästa vän sägs det. Tänk så många äldre som har stor glädje av en hund när partnern gått bort. Vilken trygghet det kan innebära. På hjärtans dag tror jag många tänker lite extra på sin vovve!


Nedan kan du se ett klipp på en hunden Ripp som jag har förmånen att få hälsa på då och då!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards