thoralf

Alla inlägg den 9 februari 2017

Av Thoralf Alfsson - 9 februari 2017 20:20

En av mina läsare av bloggen hörde av sig idag. Han gillar uppenbarligen inte att Kalmar kommun håller på att ta fram en logotype som i praktiken skall ersätta det gamla stadsvapnet. Jag har skrivit om detta i tidigare blogginlägg. Det har väckt en hel del uppmärksamhet i Kalmar. Vi i oppositionen (SD, M, L, KD och MP) fick träffa ansvarig under ett möte i tisdags och lyssna på orsakerna och varför. Men jag blev inte mycket klokare för det.


           

Befintligt stadsvapen        Ny logotype        


Nu har läsaren som har grafiska kunskaper tagit fram en logotype för min blogg. Jag har ju alltid haft Kalmar slott som profilbild och det har han tagit fasta på.


Tornet i logotypen symboliserar ett T, som initialen i mitt förnamn Thoralf. Porten i tornet har sedan utformats som bokstaven A, vilket är initialen i mitt efternamn Alfsson. De sexuddiga stjärnorna har också vridits tillbaka till sitt ursprungliga läge.


 


Vid mötet i tisdags ställde jag frågan till ansvariga från kommunikationsavdelningen varför man vridit stjärnorna 30 grader. Svaret blev att de inte ens uppmärksammat det. Ett minst sagt märkligt svar, då både jag och kristdemokraten Christopher Dywik uppmärksammat detta. Man kan ju givetvis spekulera i detta men jag låter bli att göra det idag. Blir dock intressant att se om stjärnorna kommer få sin ursprungliga position efter mötet.


Frågan är om jag skall varumärkesskydda min logotypen hos PRV ;-)


Jag är väldigt glad och imponerad över det förslag och tankarna bakom detta som läsaren åstadkommit. Men det räcker inte med det. Han har även gjort ett förslag till ny header för min blogg där logotypen ingår. Väldigt snyggt enligt min mening.


Vad tycker mina andra läsare?  Vilken variant ser bäst ut?


 

 


UPPDATERING.


Ett intressant klipp om oärliga SVT-journalister.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards