thoralf

Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Thoralf Alfsson - 3 februari 2017 22:29

 

Åtalet mot Kent Ekeroth är inte bra för Sverigedemokraterna, oberoende av om han fälls eller frias. Fälls han för ringa misshandel i tingsrätten kommer domen sannolikt överklagas till hovrätten så det kan säkert dröja kanske till efter sommaren innan någon dom vunnit laga kraft. Den publicitet som detta ger är tyvärr väldigt negativt för Sverigedemokraterna.


Jag anser rapporteringen i media knappast är objektiv, utan den är fruktansvärt ensidig och vinklad. Hyenorna inom media vädrar morgonluft och en förhoppning om att hatobjektet Kent Ekeroth skall få lämna både riksdagen och Sverigedemokraterna.


Jag har inte sett en enda rad i vare sig DN, Expressen eller Aftonbladet om alla de fall Kent Ekeroth blivit ofredad på stan eller på krogen och dessutom hotad till livet. Sveriges Radio glömmer också bort detta, detsamma gäller SVT. Det finns ju ett antal domar där personer blivit fällda för ofredande och hot mot Kent Ekeroth

Detta omnämns inte överhuvudtaget av svensk medieelit. Det visar på ett väldigt tragiskt sätt hur politisk korrekt och sjukt vinklat media uppträder.


”Kent Ekeroth har i förhör berättat hur han, efter att ha blivit nekad inträde på nattklubben Solidaritet, avvek från entréområdet för att bege sig hemåt. I samband med detta passerade han en grupp människor som stod i kö för att komma in på klubben. När Kent Ekeroth passerade gruppen skreks glåpord och det gjordes gester mot honom. Detta skedde i sådan omfattning att två livvakter från Säpo, som hade ansvaret för Kent Ekeroths personskydd den aktuella kvällen, tvingades ingripa mot en person.”

 

Från artikel i Expressen

 

Jag tror inte någon förstår hur det är att ständigt och jämnt utsättas för glåpord och kränkande gester så fort man visar sig ute på stan. Jag har en viss erfarenhet av detta men inte i samma omfattning som Kent Ekeroth och det är inte alltid så lätt att behålla lugnet när helt osanna beskyllningar och epitet framförs offentligt. Kent har utsatts för detta ständigt trots att han aldrig begått något brott utan endast varit politiker för SD.

 

Man skall komma ihåg att det är de personer som enligt Kents livvakter från Säpo precis har hånat Kent Ekeroth med glåpord och gester som nu vittnar mot Kent Ekeroth i förundersökningen. Hur trovärdiga är dessa vittnen? Enligt min mening kan de inte tillskrivas någon större trovärdighet överhuvudtaget! Säpo-livvakternas vittnesmål bör väga betydligt tyngre!


Jag har ikväll läst hela förundersökningen och det har uppenbarligen flera gjort. Nedanstående har i varje fall gjort download på förundersökningen från en sajt på nätet. Men att de skulle skriva om detaljer som är till fördel för Kent Ekeroth förväntar jag mig inte. 


 


Enligt min uppfattning har media undanhållet uppgifter i förundersökningen som talar till Kent Ekeroths fördel. När man betraktar entrévärdens vittnesmål blir man fundersam. Att entrévärden har utländsk bakgrund verkar ha mer betydelse på vad som orsakade att Kent Ekeroth inte fick komma in på klubben än vad man kan tro. Min tolkning är att han inte var mer berusad än andra gäster som fick komma in på klubben, utan det handlade om att det var sverigedemokraten Kent Ekeroth som nekades tillträde. När man sedan dessutom kan läsa nedanstående ur ett vittnesmål i förundersökning över entrévärdens uppträdande och språk blir jag förvånad och beklämd.


”På väg ner dit ser jag en entrévärd från Solidaritet som är i upplösningstillstånd och står och skriker åt Ekeroth då "kom då din fitta" …ja… "din jävla fitta, stå inte och göm dig bakom dina Säpo-vakter" helt vansinnig! så jag puttade bort honom och skriker åt honom att inte närma sig.”


Ytterligare kommentar över entrévärden uppträdande är överflödig!


När man sedan tittar på videofilmen ser man att ordningsvakterna står och pratar med varandra, vända mot varandra och inte med ansiktet riktat mot det håll Kent Ekeroth befinner, dessutom finns det flera människor mellan dem och Kent Ekeroth. Jag håller det för helt orimligt att ordningsvakterna såg bråket. Att de påstår sig sett de detaljer de säger i förhöret är i allra högsta grad anmärkningsvärt. Jag säger som man sa när man var liten till ordningsvakterna. Är din pappa glasmästare? Frågan är om en av dem dessutom är entrévärden?


Jag blir också förvånad över att det inte finns fler vittnesmål från kön till klubben än målsägarens två vänner. Dessa kan ju knappast betraktas som särskilt objektiva vittnen. Inte minst med tanke på att polisen redan vid klubben Solidaritet upptäckte att den manliga vännen till målsägaren redan var efterlyst av polisen och dessutom omhändertogs av polisen enligt LOB. Enligt min mening faller mycket av åklagarens bevisning redan här och jag är faktiskt förvånad att åklagaren väljer att åtala. Men hon hade säkert fått hård kritik från pk-samhället om hon inte väckte åtal mot Kent Ekeroth.


Den kvinnliga vännen som också vittnar mot Kent Ekeroth läser enligt sin Facebook genusvetenskap på Södertörns högskola. Hon har även fått diplom från Afrosvenskarnas riksförbund för hennes exeptionella insatser. Hon har bland annat samlat in pengar till Black Lives Matter-rörelsen. Jag kan ju bara gissa vilka politiska åsikter hon har och om Kent Ekeroth. 


Inrikesminister Anders Ygeman väljer idag att uttala sig om Kent Ekeroth vilket är ganska förvånande, eller mycket förvånande och dåligt omdöme. Jag har suttit i samma utskott som Anders Ygeman när han var ordförande i Trafikutskottet under förra mandatperioden. Jag reagerade då på hur otrevlig och fientligt inställd Anders Ygeman var till Sverigedemokraterna. Han hälsade aldrig på mig en enda gång, inte en enda gång sa han hej när jag mötte honom i samband med möten i Trafikutskottet. Han bara stirrade rakt fram eller vände bort sig. Jag har inga högre uppfattningar om socialdemokraten Anders Ygemans objektivitet! Jag glömmer det aldrig!


Om Kent Ekeroth fälls av tingsrätten undrar jag faktiskt om det inte är en politisk dom som tillkommit genom det drev som massmedia driver fram mot SD och i synnerhet mot Kent Ekeroth.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards