thoralf

Alla inlägg under januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 2 januari 2017 19:59

För er som inte ännu sett de ”nya svenskarna” fira nyår kommer en ny möjlighet.



Min personliga uppfattning är att dessa personer är handikappade rent förståndsmässigt. De har ännu inte nått upp till en normal riktig svensk 5-årings förstånd. Är det någon som är förvånad över att dessa individer skjuter ihjäl varandra på öppen gata i Malmö eller Göteborg och Stockholm.


Det tragiska är ju att svensk polis endast åker runt i sina bilar och mest tänker på sin egen säkerhet. Det har säkert order om att inte utsätta sig själva för några onödiga säkerhetsrisker. Invandrarmobben har vunnit både första och andra ronden över det svenska rättssamhället. Hur skall tredje ronden sluta med Dan Eliasson vid rodret? Eftersom Anders Ygeman fortfarande håller rikspolischefen om ryggen kan svaret bara bli som på nyårsafton. Kapitulation!


Myndighetspersoner idag är så rädda om sitt eget skinn att de inte vågar berätta sanningen för då kan de beskyllas för rasism. Det är så fruktansvärt pinsamt! På nyårsafton utsattes till och med Räddningstjänsten i Hultsfred för raketattacker enligt en artikel i Barometern. När jag ställde en fråga på mejl till räddningschefen Michael Hesselgård om vilka det var som sköt raketer mot räddningstjänsten blev svaret följande.


 


Myndighetspersoner vågar inte ens andas att det i stor utsträckning handlar om nysvenskar från de våldsamma och terrorfyllda länderna i Mellersta östern och Asien.


Det är dags att skicka in insatsstyrkan för att röja upp! Lås in dem i fångläger!


Idag kunde jag läsa i Barometern att en KFF-supporter som kastade in en badboll på planen under en allsvensk fotbollsmatch mellan Falkenbergs FF och Kalmar FF döms till att betala 6 200 kronor i dagsböter.


 


För några veckor sedan dömdes Hamid Sha Zaman, medborgare i Afghanistan till dagsböter om 3 000 kronor efter att han berusad och drogpåverkad kastad sig över en busschaufför under färd på Ölandsbron och slitet i ratten så bussen höll på att köra igenom räcket på Ölandsbron. Andra passagerare kastade sig över Hamid Sha Zaman och höll honom fast tills polisen mötte upp vid brofästet på Kalmarsidan. Alla bussens passagerare hade kunnat omkomma om bussen kört igenom räcket på Ölandsbron. En badboll på en allsvenska fotbollsarena ger alltså dubbelt belopp i böter mot ett vansinnesdåd på Ölandsbron!


Skillnaden är väl att den som kastade badbollen är etnisk svensk och den berusade bussdåren är medborgare i Afghanistan! 

Något är riktigt fel i det svenska rättsväsendet!!!

 

Hamid Sha Zaman har dock begått flera brott. Två misstänkta fall av våldtäkt under förra året har dock lagts ner av åklagare. Men den tredje våldtäkten som Hamid Sha Zaman anklagades för kom han inte undan rättvisan. Kanske beroende på att det var ”fel” person som blev utsatt för en oral våldtäkt.


Den 23 december dömdes Hamid Sha Zaman till ett års fängelse, 125 000 kronor i skadestånd till brottsoffret och 10 års utvisning. Nu kommer förstås inte brottsoffret se röken av skadeståndet.


Min egen bedömning är att han borde fått minst 3 års fängelse och livstids utvisning! Men enbart ett års fängelse sparar förvisso en och annan krona för skattebetalarna.


Frågan är dock om inte även brodern som var närvarande vid brottet borde utvisats och även fadern som uppenbarligen fanns i lägenheten när brottet begicks. Men som enligt egen utsago vare sig hörde eller såg något av det inträffade enligt hans vittnesmål i tingsrätten.


Nu återstår och se om domen överklagas till hovrätten och om hovrätten som vanligt sänker straffvärdet! Det tycks ju vara en praxis hos hovrätten!

Av Thoralf Alfsson - 2 januari 2017 11:13

Citerar lite från Ledarsidorna.se


”Kahin Ahmed uttalar i Nyheter24 något som bäst kan liknas vid en Fatwa över riksdagsledamoten Hanif Bali. Ahmed är, i likhet med Bali, aktiv moderat och engagerad i Moderaterna i Rinkeby / Kista. Ahmed uttalar följande om sin partikamrat:”


”Han skyr inga medel för att utsätta muslimer för grovt kränkande behandling genom att kalla profeten Mohamed för pedofil. Han gjorde ett avskyvärt övertramp mot de mänskliga rättigheterna samt brott mot internationella konventioner genom att kränka en minoritets trosbekännelse. Istället skulle han kunna agera utifrån den etiska moralkompassen som ansvarsfull riksdagsledamot.”

 

”En god vän till mig, vi kan kalla honom Karl, har bott på Järvafältet i 17 år. Dagarna före jul blev han uppsökt på Rinkeby Torg av två somalier och en afghan. De upplyste honom om att det var dags för honom att ge sig av nu. Att Rinkeby inte längre en plats för kristna vita. Hans närvaro, ens som besökare, är inte önskvärd längre. Trots att han född i Sverige och bott i Rinkeby i 17 år är han inte välkommen. Hans brott: Han är kristen. Han är vit.”


Läs gärna hela bloggtexten skriven av socialdemokraten Johan Westerholm. Det han skriver om har Sverigedemokraterna varnat för under decennier och svaret från pk-etablissemanget har bara varit rasister, främlingsfientliga och till och med nazister.


Finns dessa tecken i lilla Kalmar? Inte lika uttalat men de första tecknen och närvaron av detta finns redan i vår lilla stad. Den som inte ser det är kanske blind eller hjärntvättad av medias snyftreportage och mörkande av kriminalitet och hedersproblematik i samhället. När skall t.ex journalisterna beskriva verkligheten och berätta hela sanningen.


För oss som befinner sig i frontlinjen är tecknen redan många i Kalmar. Igår fick jag ett obehagligt samtal som visar att vi är en god bit på väg i samma riktning som Järvafältet!

 

PS

Malmö nyårsafton! Många som borde sitta bakom lås och bom! 


Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2017 14:38

Jag har tittat igenom mina blogginlägg under 2016 och de händelser som jag uppmärksammat på min blogg. Jag har också kollat vilka blogginlägg som haft flest besökare under varje månad.


Januari

Mitt blogginlägg om de utbetalda ersättningarna från Migrationsverket till Kalmar läns kommuner lästes av ca 20 000 unika besökare under två dagar. Jag kommer även i år sammanställa motsvarande blogginlägg när jag kan få ut uppgifterna från Migrationsverket men det dröjer säkert till slutet av januari innan Migrationsverket har sammanställt statistiken i sin ekonomiska system.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/01/30/11259409-ersattningar-migrationsverket-till-kommuner-kalmar-lan/


Februari

Du gamla du fria på arabiska skrev Expressen i en artikel och att den skulle framföras av Gina Dirawi i en mellanakt av Melodifestivalen. Det fick många att reagera! Expressens artikel var dock felaktig. Så hjärnblödningen kunde undvikas ;-)

Under en av mina promenader på Öland fick jag en bra bild på en havsörn. Ett blogginlägg med naturbilder som uppskattades av många av mina läsare.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/02/27/11274326-naturen-en-lisa-for-sjalen/


Mars

Terrordådet i Bryssel. Jag skrev ett ironiskt inlägg med rubriken ”Inget med islam att göra”.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/03/22/11286797-inget-med-islam-att-gora/


Mitt upprop till ett skatteavdrag i deklarationen på grund av massinvandringen gick in på sista versen. Mina läsare beställde närmare 40 000 flygblad med informationen om skatteavdraget. Skatteverket vägrar idag svara på frågor om hur många som försökt göra avdraget. Informell information tyder på att många tusen gjort detta avdrag. I nedanstående blogginlägg kan du se hur flygbladet såg ut.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/03/31/11290916-sista-chansen-pa-infobladen-med-skatteavdrag/


April

Landssvek var rubriken på ett blogginlägg om att migration och integration beräknades kosta ca 160 miljarder kronor fram till 2019. I blogginlägget fanns även statistik över skottskadade i flera av de nordiska storstäderna. Svenska städer toppade givetvis statistiken överlägset. Idag är nog Sveriges försprång ännu större.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/04/10/11296366-landssvek/


Maj

”Så röstar muslimerna i Sverige” Statsvetaren Magnus Hagevi har undersökt hur muslimer röstar vilket jag hittade i några artiklar och rapporter. Blogginlägget väckte en hel del uppmärksamhet. Det borde oroa framförallt politiker inom Alliansen. Då ca 90 procent av de unga muslimerna i Sverige rösta på de rödgröna.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/05/17/11315289-sa-rostar-muslimerna-i-sverige/


Juni

I början av juni fick jag ett samtal från en muslim i Kalmar. Det utvecklades till ett skrämmande samtal vilket jag skrev om i ett blogginlägg den 2 juni.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/06/02/11322626-samtal-fran-en-muslim-i-kalmar/


BREXIT!!!

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/06/24/11331866-brexit-vinner/


Juli

I juli kom mitt avslöjande om landshövding Stefan Carlsson sexsamtal för ca 20 000 kronor som han låtit skattebetalarna stå för notan. När Ledningen för Länsstyrelsen insåg att mitt grävande under ca 1 månad skulle avslöja landshövding Stefan Carlssons sexsamtal beslutade man om sekretess på alla fakturor från Telia. Sedan tipsade Länsstyrelsen Radio Kalmar om detta och lät dem komma med avslöjandet innan jag fick det bekräftat av någon tjänsteman på Länsstyrelsen.

Det blev många blogginlägg om detta. Här finns länkar till två av dessa. Det var många journalister var riktiga hycklare och i några fall riktiga lögnare. Lågt förtroende för dessa är ett understatement!

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/07/04/11335770-landshovding-stefan-carlssons-sexsamtal-for-18-000-kronor/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/07/04/11336123-vardegrunden-pa-lansstyrelsen/


Augusti

Augusti blev en tung månad med flera hot och en explosion utanför min bostad. Besvikelse var också något som präglade månaden. Besvikelse på mer än ett sätt. Jag skrev ett blogginlägg med rubriken ”Bara en vanlig människa”

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/08/21/11354436-bara-en-vanlig-manniska/


September

I september fortsatte den märkliga utvecklingen med en än mer trängd vänstermedia efter Brexit och framgångarna för Donald Trump i hans presidentvalskampanj. När Cecilia Hagen började skriva om ”brunråttor” i Expressen trodde man knappt sina ögon och att dessutom advokatsamfundets Ann Ramberg fyllde på i det goda hatet gjorde det än mer bedrövligt. Jag ansåg att gränsen var nådd och passerad med råge och lämnade därför in en polisanmälan mor Cecilia Hagen och Expressens ansvarige utgivare Thomas Mattsson.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/29/11369860-polisanmalan-av-cecilia-hagen-pa-expressen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/30/11370079-guilt-by-association/


Oktober

I början av oktober fick jag ett telefonsamtal från en läsare av min blogg som berättade att min blogg var blockerad på IKEA i Kalmar (WiFi). Jag åkte själv ut till IKEA för att få en bekräftelse att det stämde. Jag skrev ett blogginlägg om att min blogg var blockerad på grund av att den kategoriserats som sex och porr. Blogginlägget fick stor spridning och startade ett drev mot IKEA.

Efter någon dag kontaktades jag av IKEA:s pressansvarige i Sverige som vädjade till mig att lugna mina läsare på bloggen. Efter ytterligare några dagar var blockeringen hävd över hela världen. Och jag hoppas att det fortfarande är så.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/10/07/11372494-ikea-fortalar-min-blogg-uppdaterad/


Gruppvåldtäkten på Gotland blev också stort på sociala medier under oktober.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/10/16/11375855-dom-skall-skammas/


November

I november fick vi besök av Roland Finser till vår partilokal i Kalmar. Han berättade om hur han smittats av TBC vid ett HVB-hem för ensamkommande barn som drevs av Emmaboda kommun. Det var en beklämmande historia att höra hur ansvariga och kommunalråd inom Emmaboda kommun hanterat och behandlat Roland Finser efter att han smittats av TBC. Så förbannade ynkligt av dessa småpåvar inom Emmaboda kommun.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/11/02/11381743-tbc-smittade-roland-finser-sparkas-av-emmaboda-kommun/


December

I december blev mina blogginlägg om det goda hatet de allra viktigaste och mest lästa blogginläggen.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/09/11394773-det-goda-hatet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/10/11395079-det-goda-hatet-del-2-national-pen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/11/11395711-det-goda-hatet-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/12/11396112-det-goda-hatet-del-4-pelle-frylestam-och-galleri-svalan/


Nu hoppas jag på ett nytt framgångsrikt 2017. Det finns redan många tankar och idéer om kommande blogginlägg.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards