thoralf

Direktlänk till inlägg 13 januari 2017

HULTSFRED VILL STÄNGA KOMMUNGRÄNSEN

Av Thoralf Alfsson - 13 januari 2017 16:46

”För DN förklarar socialchefen Ann-Gret Silén att det handlar om signalpolitik.

 

– Det är så vi pratar om det. Det går kanske inte att stå vid kommungränsen och begära inträde, men vi pratar faktiskt i de termerna att vi borde stänga Hultsfreds gräns precis som vi stängde Sverige, säger hon.”

 

Situationen tycks vara dramatisk i lilla Hultsfreds kommun. I december stängde kommunen sin flyktingmottagning på grund av att personalen inte längre klarade av sin situation och arbetsmiljö.


Idag har DN skrivit om detta vilket Fria Tider tar upp i en artikel. Läs artikeln och begrunda!

http://www.friatider.se/over-2000-invandrare-till-hultsfred-nu-stoppar-kommunen-invandrarbidragen


Idag är jag glad att jag flyttade från Hultsfreds kommun 2002 och istället började jobba och bosatte mig i Kalmar. Även om utvecklingen i Kalmar är på väg åt samma håll är det ännu ej lika illa som i Hultsfred.


Nedanstående diagram ger en fingervisning om framtiden för skattebetalarna i Hultsfreds kommun.


SD borde få egen majoritet i Hultsfred! Om det bara vore svenskar som fick rösta i kommunvalet.


 

 

 

 
 
Ingen bild

Tors Hammare

13 januari 2017 17:19

Låt Hultsfreds kommunstyrelse ta över riksdan också!
Go Hultsfred!
Go SD 2018!
Aldrig mer dom självglorifierade PK haveristerna!

 
Ingen bild

O´ Hyra

13 januari 2017 17:25

Kan väl inte vara några problem för Hultsfred.
Dom är ju alla högutbildade och tillför stora värden till
kommunen. Dom berikar som Reinfeldt sa. Kommunen går en
ljus framtid till mötes.

 
Ingen bild

Rune

13 januari 2017 17:27

Kan man anta att de ersättningar kommunerna får från Migrationsverket är pengar som staten måste låna upp på marknaden?

 
Ingen bild

Hulda mk1

13 januari 2017 17:47

Hörde en representant från Hultsfred på radion förut. Det måste svida rejält att ta detta beslut...
Ytterligare ett mord med vapen i Malmö skedde igår kväll.
En till synes icke kriminell 16-åring blev mördad i Rosengård.
Mycket uppmärksamhet i media och många säkert obekväma fakta om Malmös ekonomi kommer fram mer och mer...

 
Ingen bild

Von Kätting

13 januari 2017 17:50

Hultsfred berömd järnvägsknutpunkt.
Hoppas att tågen slutat stanna där.
Ett av många exempel på Sveriges förfall
och ett vittnesbörd att svenskens främsta uppgift
är med skattemedel försörja asylbluffarna.

 
Ingen bild

KS

13 januari 2017 18:03

I Hultsfred? Där påstod ju deras ekonomichef att det skulle ramla in miljoner nu när befolkningen ökade. Blev det inte så? Attans......

 
Ingen bild

X

13 januari 2017 18:10

Idag Hultsfred i morgon Sverige.

 
Ingen bild

Pepparholm

13 januari 2017 18:10

Det ska bli intressant att se hur överheten i huvudstaden och i media straffar Hultsfred. Direkt från regeringen med medlöparpartier och indirekt med hat och oförskämdheter varvat med gullegullreportage från media. Här blir det nog kraftsamling som gäller när man ska krossa en fiende.

 
Ingen bild

Hacke

13 januari 2017 18:21

Tänk vilken mönsterkommun Hultsfred kunde vara utan denna "berikning". I princip noll arbetslöshet bland svenskfödda.
Hultsfred lär inte vara den sista kommunen som drar i nödbromsen och jag ser fram emot det eskalerande inbördeskriget mellan 7-partisterna på riks kontra kommunalt plan. Samtliga borde sitta på de anklagades bänk inför folkdomstol.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 januari 2017 18:27

Varför vill svensken såga av grenen hon sitter på ?
Jag skriver hon för att det stämmer bäst.

Det kvittar vad som har hänt i nyhetsprogrammen så står svensken där och bara konstaterar vad som hänt utan att visa känslor för att Sverige förstörs innifrån.
Jag begriper väl att om någon yppar något om att det är det invällande avskummet som ligger bakom blir det inslaget struket av Stjärne.

Medierna är med och ser till att vi inte ska få veta något.

I Norden är Sverige helt klart det sjukaste landet.
Hur har detta kunnat ha tillåtits ?

Svaret är: Helt hjärndöda ledare.

 
Ingen bild

Karl-Alfred

13 januari 2017 18:30

Men dom får väl för fan skylla sig själv alla PK-ister i Hultsfred !!!
va hade dom tänkt , att alla kommuner skulle ställa upp för dom ??

 
Ingen bild

K

13 januari 2017 18:51

Tack!Väldigt intressant! Önskar att någon kunde ta fram motsvarande statistik för Nacka.

 
Ingen bild

Ronny

13 januari 2017 19:24

Finns det någon som har räknat på alla dessa nyanställda, som jobbar med nyanlända på invand.verk, och kommuner, med tanke på sociologer, vårdare, utbildare,m.m. Tänkte på detta då våra sjuksköterskor och poliser bl.a verkar vara bortglömda........:)

 
Ingen bild

Dumle

13 januari 2017 19:40

Också jag blir helt förvirrad. Under många år har läst och hört att asylinvandringen är en stor lycka för vårt land då de kommer att rädda pensioner och välfärd. Nu vill trångsynta och rädda politiker stoppa denna kommande framgång. Har dom ljugit för mig?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 januari 2017 20:02

Mordet i Malmö.
Dom kommer från krigsområde och måste få hjälp sades det.
Ja och ?
Samma resonemang som Dan Eliasson står för.
Varför är det krig Syrien ?
Beror det på att det är mera sand där ?
Nej,det beror på att människor där värderar ett människoliv som vi bedömer ett djurliv.
Och dom bjuder vi in utan urskiljning.
"Alla är lika värdelösa" !

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 januari 2017 20:07

Märkligt man denna Thoralf. Hur många journalisters jobb gör han inte. Jag kan inte förstå att de uppgifter han presenteras får spridning i de vanliga sverigefientliga medierna.

Ang. Hulstfred:
SD ökade från 2,96% 2010 till 11,68% 2014.
Jag gissar att de kommer över 12% 2018.

Ska vi tycka synd om de 88% som röstat för nedmonteringen av landet? Eller ska vi be för dem?

 
Ingen bild

RobertSt

13 januari 2017 20:52

Men 87% av Svenskarna har ju bestämt att ALLA kommuner MÅSTE DELA PÅ ANSVARET!
Köp in / hyr några armétält, en kamin per tält och kör ut pensionärerna från äldreboendena till dessa tält! Ställ upp dem i någon skogsglänta. Så får ni plats för flyktingarna. Pengar? Inga problem! Bara att låna! Pengar är inga problem, låna har redan massor med kommuner gjort!
(ironi)

 
Ingen bild

S-E Karlsson

13 januari 2017 21:08

Nästa kommun eventuellt Högsby ?

 
Ingen bild

BP

13 januari 2017 21:27

Om dessa 102 MSEK vältras över på skattebetalarna innebär
det en ökning av kommunalskatten med 1200-1300 SEK per månad. (Räknat på befolkningen 15-64 år. Grattis Hultsfred

 
Ingen bild

Nisse2

13 januari 2017 21:47

Hultsfred har tagit emot väldigt många i förhållande till vad dom skulle göra.
När sedan gränsen börjar bli nådd så visar Regeringen och Migrationsverket ingen förståelse.
Det var tacken......

 
Ingen bild

X

13 januari 2017 22:04

Mycket skriverier om den tilltagande dekadensen och det tilltagande våldet i detta "land".
Förstår inte det.
Svensken har röstat vänsterliberalt.
Nu uppfylls den drömmen.
Men blanda inte in mig.
Detta är inte mitt land.
Mitt land är avlivat.
När jag ser en brottslig handling tittar jag bort.
Detta landet tillhör inte mig längre.
Som Sverigedemokrat har mitt land officiellt tagit avstånd från mig.
Då gör jag det samma med "mitt" land.

 
Ingen bild

Galder

13 januari 2017 22:20

Vid sidan av ämnet. Jens Ganman har gjort PK-maffian totalt förvirrade.
https://jensganman.wordpress.com/2017/01/09/jag-har-nart-en-kurdisk-nationalekonom-vid-min-barm/

 
Ingen bild

Tony

13 januari 2017 22:27

Den Svenska Regeringen har stora likheter med
Jönsson ligan med en chef som säger Jag har en plan,
fast det mesta i den här regeringen sker planlöst.

 
Ingen bild

Lars johansson

13 januari 2017 22:32

Intressant när detta drabbar övriga kommuner i Sverige! Framtiden är ljus! obs ironi

 
Ingen bild

calle

13 januari 2017 22:33

det är ju ännu värre om man tänker till!

Många av dom inrikesfödda jobbar ju inom massinvandringsindustrin.

allt från städa toaletter på asylboenden till handläggare inom kommuner och migrationsverket och upp till asylbaroner och ministernivå. och alla möjliga nya yrken som bara finns pga invandringspolitiken.

riktiga arbeten inom forkning och industrier och verksamheter som skulle bygga en framtid har flyttat utomlands.

så alla i massinvandringsindustrin kommer bli arbetslösa, när statskassan är tom, och staten inte får låna mer.

så den blå linjen i diagrammet högst upp kommer nog nå 60 procent omkring år 2018.

 
Ingen bild

Galder

13 januari 2017 22:35

Den här är också mycket underhållande
https://youtu.be/K5QbDk8EUWw

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 januari 2017 22:39

Jag hoppas att Hultsfred blir en väckarklocka för många kommunalråd Att den egna kommunens invånare är viktigare än Somalia, Irak eller Syriens invånare borde vara en självklarhet

Om inte kommer alla kommuner att kollapsa.

Min gissning är att det inte kommer att ske och efter valet -18 vill ingen längre "ta ansvar". Vem vill ansvara för och bringa ordning i ett inbördeskrig?

 
Ingen bild

C Andersson

13 januari 2017 22:45

Malmö ligger närmare kontinenten än någon annan svensk stad. Det påstår inrikesminister Anders Ygeman i en artikel i dagens Expressen. Har Anders Ygeman rätt i sitt påstående?

Är man inrikesminister borde man ha lite bättre koll på läget.

 
Ingen bild

Galder

13 januari 2017 23:10

När ni läst Jens Ganmans intervju med den anonyme kournalisten, se länk ovan, så kan ni läsa reaktionerna på Jens Ganmans facebook-sida
https://m.facebook.com/jens.ganman/posts/10154340521173251

 
Ingen bild

Galder

13 januari 2017 23:15

Thoralf. Med tanke på vad ledarsidorna.se och iotakt.se råkat ut för under veckan så hoppas jag att du ser över din säkerhet på siten. Virusskydd, skydd mot DDOS-attacker, intrångsförsök. Det är tyvärr nödvändigt när Sveriges Rote Arme Fraktion är i gång. Kommunister har ju alltid varit destruktiva

 
Ingen bild

Cosmik Debris

13 januari 2017 23:37

Enligt nyheterna på P1 är var tredje elev i Hultsfred ”nyanländ”

”var tredje elev”? Recept på undergång helt enkelt.

Hultsfred kommer inte att klara detta. Min rekommendation är att alla som har hus eller lägenhet – säljer och flyttar. Sälj till kommunen att härbärgera lycksökare innan pengarna är definitivt slut. Passa på! Min gissning är inom 2-3 år kollapsar kommunen och då vill ingen svensk bo kvar i Hultsfred. Vem vill betala skatt till absolut ingen nytta?

När kommer kraven på en svulstig politisk lokal (moské)tror ni?

Och vill de arbetande etniska svenskarna i Hultsfred det?

Innerst inne!

Thoralf Alfsson

13 januari 2017 23:57

Jag känner många i Hultsfred eftersom jag var bosatt och arbetade i kommunen under drygt 20 år. Kommunen har varit i kris många gånger men av någon mystisk anledning så tycks kommunledningen aldrig lära sig av tidigare misstag.

Huspriserna är så låga i kommunen och har varit under många år så att en tysk som köpte ett hus i Virserum för några hundra tusen kronor betalade i D-mark. Säljaren tackade bara och tog emot och var mer än nöjd. Jag tror D-marken stod i ca 3,50 kronor vid tillfället.
Jag vet inte om det är en skröna men rolig är den!

 
Ingen bild

tonton

14 januari 2017 00:06

Rätt åt dem, som man sår får man skörda...

 
Ingen bild

Lena

14 januari 2017 00:14

Det kommer att gå åt pipsvängen för många kommuner tror jag, de får agera som varnande exempel.

Ingrid & Conrad har en x-tra utsändning på 22 min för vad som hände på Gotland. Camilla som blivit en kontaktperson för motståndet där intervjuas.

https://www.youtube.com/watch?v=S4yfq-Luukk

 
Ingen bild

Hulda mk1

14 januari 2017 00:18

Annat ämne. Återvänder till det senaste mordet i Malmö/Rosengård av en 16-årig kille.
Tragiskt givetvis och fasansfullt för de anhöriga. Men det har verkligen gett eko i media. Ygeman och Eliasson ifrågasätts nu mer och mer... Men det behövs säkert några mord till för att främst Eliasson får lämna in passerkortet. (Cyniskt och skrämmande, men troligt..)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

14 januari 2017 00:30

Medelvärde(köpesumma)på http://www.maklarstatistik.se sept-nov 2016

Hultsfred villa 578 000:-
Hultsfred bostadsrätt 308 000

I min kommun är medelvärdet för villa 2 800 000 och bostadsrätt 1 400 000

På nyheterna (P1) sades att arbetslösheten bland etniska svenskar i Hultsfred är i princip noll. Hur kan huspriserna då vara så låga? Beror det på det arabiska/muslimska inflödet? Att ingen vågar/vill investera?

Hultsfred har goda möjligheter att bli en arabisk/muslimsk enklav om man skall tro araben som intervjuades på P1. Han sa att många vill flytta till Hultsfred för att de ”känner många" och vill ”bo bland de sina”. Den muslims/arabiska tilldragningsfaktorn är något som kommunen måste stoppa om Hultsfred skall överleva.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

14 januari 2017 11:57

Bara att konstatera att manifestationer hjälper inte !

 
Ingen bild

Fredrik

14 januari 2017 16:22

Dom skall icke klaga i Hultsfred, dom fick som dom röstade, 82% på 7-klövern o "öppna ditt hjärta" och "I mitt Sverige byggs inga murar" mm.
Skyll er själva dumma naiva korkskallar för ni kastar bort erat liv i en framtid av enorma skulder till era barn.

 
Ingen bild

Björn

14 januari 2017 17:17

Kommer rent spontant att tänka på Sjöbo och Sven-Olle. Gissar att om han då hade fått stöd av Centern i Stockholm så hade det nog sett annorlunda ut i Sverige idag. Istället blev det ju det stora drevet som resulterade i att han blev tvungen att avgå. Gissar även att Centern nog skulle ha varit större idag.
Politisk korrekthet har sitt pris och det ser vi nu.

 
Ingen bild

Onkel Sven

14 januari 2017 20:44

Hur var det åren 2005-2006 ,jo Migrationsverket hotade de kommuner som vägrade att skriva på avtal om emottagande av asylsökande att dessa skulle hängas ut i media ,det var många kommunalråd som då fick stora byxskälvan ! Men det verkar vara glömt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards