thoralf

Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

SKATTEUPPROR ÄVEN I ÅR?

Av Thoralf Alfsson - 3 januari 2017 23:19

Kampanjen för att göra ett skatteavdrag i deklarationen på grund av massinvandringen blev riktigt lyckad förra året. Infobladen trycktes upp i ca 40 000 exemplar och delades ut över hela Sverige. Ett blogginlägg om Skatteavdraget gav också ett rekord i antal unika besökare på bloggen under en månad. Så intresset var stort för Skatteavdraget.


Jag har fått en del information om hur Skatteverket hanterade alla avdrag och det har gett mig en del idéer om hur man skulle kunna göra det svårare för Skatteverket att hitta alla som gör avdraget. Trots att Skatteverket upptäckte detta avdragsförsök var det väldigt många som lyckades få igenom avdraget. Många äldre har skrivit till mig och berättat att de fått igenom avdraget.


Funderar på om jag skall uppdatera infobladet med ny information och beställa ett antal tusen från tryckeriet som jag använder. Vad tycker mina läsare? Har ni några ny idéer?


 

 
 
Ingen bild

C Andersson

3 januari 2017 23:44

Hej på er alla.

Jag tycker vi kan bryta av med Emilio Walter när han rockar loss i Nöbbeled kyrka. Jag har sett och hört honom på två konserter. Jag är helsåld. Det är fler som är. 346000 visningsr på fyra dagar:

https://www.facebook.com/anna.antonsson.96/videos/10154911174819853/

 
Ingen bild

Cavatus

4 januari 2017 00:52

Absolut, Thoralf. Give 'em hell - Skatteverket alltså!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 januari 2017 01:13

Annat ämne:

GP:s ledare frågar: ”Vad hände med Mehmet Kaplan?”

Det undrar jag också. Den muslimske extremisten som nästlade sig in i den svenska regeringen och sedan sprang Turkiet och Muslimska brödraskapets ärenden har sluppit provocerande billigt undan.

Exakt hur och var i Sverige bedriver denne extremist sin subversiva muslimska kamp för tillfället? Är han kvar och förgiftar svensk politik? Uppföljning av TV4 eller SVT vore på sin plats. Han var trots allt minister.

Har miljöpartiet rensat ut alla kvinnofientliga shariamuslimer både centralt och lokalt?

Frågor,frågor men aldrig några svar?

http://www.gp.se/ledare/mathias-bred-vad-h%C3%A4nde-med-mehmet-kaplan-1.4088919

GP:s ledare är i dagsläget överlägsen all annan dyngpress i sin klarsyn.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

4 januari 2017 02:08

Sydsvenskan just nu:
”Lägenhet beskjuten på Holma"
"Man skjuten till döds på cykelväg på Hermodsdal"

En helt vanlig kväll i det muslimska malmö.

Vem fan vill bo i malmö?

 
Ingen bild

SM811

4 januari 2017 08:43

Mycket bra.

 
Ingen bild

C Andersson

4 januari 2017 08:52

Det här går en del av våra skatter till. Så här går det till i Ronneby. När vi har skickat våra poliser till Malmö. Expressen/KVP skriver Ronnebygänget. Just en snygg kamratförening.

http://www.expressen.se/kvallsposten/gangledare-skulle-utvisas--har-rymt/

 
Ingen bild

Fredde

4 januari 2017 08:55

Jag vill varna för risken att bli upptaxerad efteråt. Om jag minns rätt så kan Skattemyndigheten komma tillbaka upp till 5 år efteråt, och begära mer pengar.

Jag kan ha fel, men bättre att kolla upp det än att riskera åka på en smäll...

För övrigt stödjer jag idén, vi ser ju hur kostnaderna rusar, och det på många fronter.

Inte bara direkt utan också i form av ökade vårdkostnader pga sjukdomar som varit utrotade nu plötsligt förekommer.
Vi ser också stora kostnader för räddningstjänsten för falsklarm och utryckningar, också för stenkastning och raketer.
Vidare stiger kostnaderna för renovering av hus och lägenheter som "berikarna" förstört.

Listan är lång och pengar rullar. Vill jag ha det så? Knappast...

 
Ingen bild

Lewren

4 januari 2017 09:42

Suveränt Thoralf!

 
Ingen bild

Maggan

4 januari 2017 14:09

Avdraget kan väl vara större om man, innan yrkat avdrag, betalt den skatt staten anser sig kunna kräva? Då blir det ju inget skattetillägg.

 
Ingen bild

Tomas

4 januari 2017 20:56

Hej.

Tryck upp ett par tusen blad med dina ny idéer, jag hjälper till att dela.

Thoralf Alfsson

4 januari 2017 21:20

Härligt! Jag återkommer på bloggen när jag har årets version klar för tryckning.

 
Ingen bild

Mia K

4 januari 2017 22:07

Hej! Jag gjorde avdrag i Umeå i fjol och distribuerar gärna här igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards