thoralf

Direktlänk till inlägg 21 december 2016

NY POLISANMÄLAN

Av Thoralf Alfsson - 21 december 2016 22:03

Kommunalpampen Johan Persson (S) är sur för att jag kallat honom för kommunalpamp i mina blogginlägg. Igår skrev han följande på sin blogg.


”Noterar att Thoralf Alfsson numera konsekvent kallar mig för pamp. Lite barnsligt med olika epitet på politiska motståndare kan tyckas”.

 

Roligt att han läser min blogg och Facebook-sida.

 

Som Sverigedemokrat är jag van vid att våra politiska motståndare ständigt slänger epitet efter mig och andra Sverigedemokrater, i synnerhet socialdemokrater och vänsterpolitiker. Hur många kommer ihåg senaste partiledardebatten i SVT där Stefan Löfven kallade SD för nazister. Nu tycker Johan Persson att det är barnsligt men då hoppas jag att han tar alla sina partivänner i örat, inklusive Stefan Löfven. På närmare håll har han ju riksdagsledamoten Lena Hallengren (S) att ta i örat. Han kan börja där tycker jag.


 


För ca en vecka sedan skrev jag ett blogginlägg om en vänstersympatisör vid namn Pelle Frylestam som kallat mig för några riktigt grova epitet på sin Facebook-sida.

Så grova att jag kontaktade en jurist. Jag accepterar inte den här typen av hatiska och osmakligt förtal. Nu har jag fått hjälp med att upprätta en polisanmälan av Pelle Frylestam. Anmälan gäller både förtal och hets mot folkgrupp. Här nedan kan du läsa polisanmälan som lämnas in under torsdagen.


Anmälan om misstanke om brott

Jag anmäler Pelle Frylestam, 19720324-XXXX med anledning av misstanke om förtal av mig, Thoralf Alfsson, enligt 5 kap 1§ brottsbalken genom att han utpekat mig som brottslig eller klandervärd i mitt levnadssätt eller eljest lämnat uppgift som varit ägnad att utsätta mig för andras missaktning, alternativt för förolämpning enligt 5 kap 2 § brottsbalken genom att han smädat mig genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot mig.


Jag anmäler även Pelle Frylestam för misstanke om hets mot folkgrupp enligt 16 kap 8 § brottsbalken då han i uttalande eller i annat meddelande som spridits uttryckt missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning. Allt genom förfarandet enligt nedan.


Beskrivning av ärendet

Pelle Frylestam har en Facebooksida med över 680 vänner där han gör inlägg, publicerar bilder och texter m.m Efter publicering av inlägg får han många kommentarer, uppmuntrande ord och s.k gillande från sina vänner. Spridningen av inlägg med mera på Frylestam Facebook-sida är stor och av de vänner han har är många personer med inflytande och i många fall med befattningar såsom politiker i hög ställning, journalister, kulturpersonligheter m.m


Anmälan angående förtal alternativt förolämpning avser att Frylestam under en längre tid, från i vart fall den 18 mars 2016 och fram till åtminstone den 8 december 2016, vid många tillfällen, i inlägg på Facebook-sidan, uttryckt att jag skulle vara nazist, nazistsvin m.m i enlighet med bifogade skärmdumpar från hans Facebook (bilaga 1). Dessa inlägg har fått stor spridning bland hans vänner och följare och har dessutom kommenterats av många av dem. Frylestam har som exempel den 18 mars 2016 förutom att kalla mig en nazist "som stryker runt i våra städer och vevar med kamphundar" även kallat mig korkad, rubbad, imbecill etc.


Den 25 september 2016 förklarat att om någon sympatiserar med Sverigedemokraterna så är man nazist, vilket föranlett någon med samma efternamn att kommentera att man borde dräpa den, något som väl egentligen är att anse som uppvigling till mord (bilaga 2). Den 26 november 2016 kallat ett informationsblad, författat av mig, för "nazisternas lögnaktiga propaganda", och sedan även kommenterat att "det är ju så kul att kalla dem nazister" (bilaga 3). Den 8 december skrivit om ett nytt informationsblad från mig som nazistpropaganda och i en kommentar då kallat mig för Thoralf "Goebbels" Alfsson. Josef Goebbels var nazistpartiets propagandaminister under andra världskriget, vilket torde vara känt för de flesta. Det är på samma informationsblad som Pelle Frylestam tecknat/ritat ett hakkors, se nedan (bilaga 4).


Brottsligheten måste anses som särskilt allvarlig då jag, Thoralf Alfsson, som Sverigedemokratisk politiker, under min tid som aktiv politiker utsatts för flera brott som polisanmälts såsom ofredande, skadegörelse, olaga hot, och misshandel. Den senaste anmälningen gäller en explosion vid min bostad den 15 augusti 2016 (Dnr. 5000-K992453-16). Sannolikt rör det sig om en varning från oliktänkande eller kriminella mot mig. Jag har tidigare varit utsatt för dödshot vid flera tillfällen men endast en person har än så länge fällts för detta, i en dom från Solna tingsrätt (B 14060-13).

Så sent som den 31 augusti avkunnade Göta hovrätt dom angående misshandel av mig på ett uteställe i Kalmar (B 1388-16), där en kvinna fälls för misshandel av mig. Såväl tingsrätten (Kalmar tingsrätt 2016-04-27 B 607-15) som hovrätten konstaterar i sin dom att misshandeln mot mig skedde eftersom kvinnan tyckte illa om mig på grund av min politiska uppfattning och gärning. Hovrätten skriver särskilt att ”Ett sådant angrepp på en förtroendevald politiker måste i förlängningen anses innebära ett angrepp även på demokratin. Detta gäller särskilt när angreppet har skett mot en politiker i Thoralf Alfsson ställning”. Hovrätten anger även att det därför finns "anledning att se allvarligt på gärningen”. Hovrätten höjde på grund av brottets svårhet, det s.k straffvärdet, för gärningen.


Jag utrustades under hösten 2016 med ett personlarm genom Kalmar kommuns försorg, då säkerhetsansvariga och kommunledning vid Kalmar kommun anser att jag är utsatt för en allvarlig hotbild. Pelle Frylestams Facebook-sida och de inlägg han och hans vänner och följare gjort där, har med allra största sannolikhet förstärkt hotbilden mot mig då jag utpekats som nazist, vilket skulle kunna göra även andra, inklusive visa folkgrupper och personer av vissa nationella och etniska ursprung upprörda på mig, om de skulle tro att anklagelserna var sanna.


Anmälan angående hets mot folkgrupp avser att Frylestam, vid ett av sina inlägg, den 8 december 2016, publicerat en bild (bilaga 4) på en informationsskrift från ett av Sveriges demokratiska partier, Sverigedemokraterna, och på denna skrift själv ritat/tecknat en svastika, d.v.s ett hakkors, en symbol för den avskyvärda nazismen, vilket måste ses som ett angrepp på flera folkgrupper och personer av vissa nationella och etniska ursprung, särskilt inkluderande det judiska och romska folken, som blev särskilt förföljda och till stora delar mördade under andra världskrigets hemska år. Även vid ytterligare ett tillfälle, den 9 juni 2016, har han publicerat en nidbild (bilaga 5) där ett fotografi på Jimmy Åkesson, demokratiskt vald riksdagsman och partiledare för Sverigedemokraterna, gjorts om till att likna Adolf Hitler, och där på hans skjorta ritats/tecknats ett hakkors. Vid detta tillfälle har Frylestam inte själv medgett att han gjort detta men han har i vart fall publicerat bilden på detta vis. Vissa vid nyssnämnda tid förekommande symboler får idag anses vara starkt förknippade inte endast med de nämnda rörelserna i och för sig utan i hög grad också med idéerna om rasöverlägsenhet och rashat som ledde till förföljelse och utrotning särskilt av människor av judisk härkomst och som är intimt förbundna med dessa rörelsers ideologi. Exempel på en sådan symbol som, i linje med det sagda, numera också förknippas med en allmän nedvärdering av andra folkgrupper utgör hakkorset. Genom att själv rita/teckna detta märke och sedan sprida detta genom publicering, till en stor mängd personer har han nått ut till dessa personer med ett sådant budskap som nyss berörts. Detta måste han ha insett. Budskapet uttrycker missaktning av människor tillhörande andra folkgrupper.


Spridningen av Frylestams Facebook-sida har varit mycket stor. Bifogade skärmdumpar visar vilka vissa av vännerna/följarna är och hur många dessa är. Skärmdumparna visar och de kommentarer som Frylestams inlägg medfört, bland andra någon som anser att Frylestam borde buras in på grund av sin publicering av hakkorset på sin sida. Bland vännerna/följarna/de som kommenterat finns följande:


Sören Björklund, styrelseledamot Gota Media AB, Lotta Zaar, journalist Barometern, Jesper Ericsson, journalist och nyhetschef Barometern, Rasmus Jeppsson, journalist Barometern, Ulf Wickbom, fd politisk chefredaktör Barometern, Karin Asmundsson, journalist Östra Småland, Alexander Jensen, journalist Ölandsbladet, Peter Boström, journalist Ölandsbladet, Kenth Jönsson, journalist Ölandsbladet, Michael Ståhl, journalist Ölandsbladet, Annie Björck, journalist, Lennart Palm, reporter SR Kalmar, Erika Norberg, SR Kalmar, Bosse Nilsson, SR Kalmar, Bengt Grafström, SR Kalmar, Sven Ekberg, reporter SR/SVT, Kaisa Andersson, journalist SVT Nyheter Småland, Therese Hahne, SVT Nyheter, Johanna Hinteregger, SVT Nyheter, Malin Wollin, krönikör kvällspressen, Lena Hallengren (S), riksdagsledamot och ordförande utbildningsutskottet i riksdagen, Jonas Hellberg (S) politisk sekreterare, gift med Lena Hallengren, Ilko Corkovic (S), kommunalråd Borgholm, Marcel van Luijn (M), oppositionsråd Borgholm, Eddie Forsman, moderat Borgholm, Nisse Nilsson, kommunikationschef Länsstyrelsen Kalmar, Jörg Carlsson, överläkare Kalmar läns landsting, Karin Fransson, ägare Hotell Borgholm och matexpert i Sveriges Radio, Bertil Vallien, konstnär, Allan Willny, präst, Reine Medelius, präst, Dag Sandahl, präst.


Thoralf Alfsson

Baggensgatan 12b

39230 Kalmar

Mobil 072-5179099


 
 
Ingen bild

Knaster

21 december 2016 22:26

Mycket bra!!!! God Jul och Gott Nytt År Thoralf och alla härliga Sverigevänner!!! Var rädda om Er därute!

 
Ingen bild

K-J

21 december 2016 22:29

Bra, kämpa på. Delar inte allt SD står för men vänstermänniskorna är idag, tillsammans med vår totala brist på integrationspolitik, det största hotet mot Sverige. Tur att det finns människor som du som vågar kämpa trots allt motstånd och framförallt alla hot!

 
Ingen bild

Stridhsson

21 december 2016 22:41

Vilken kämpe du är Thoralf. Du är värd all beundran och mer därtill....
Önskar dig en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

 
Ingen bild

Hen suktar nog efter uppmärksamhet också

21 december 2016 22:43

Årets kulturpris 2013 gick till Pelle Frylestam

"Han har bara öppet under vinterhalvåret.
– Jag hade öppet en sommar men jag sålde bara en tavla och det var till en kompis. Det fungerade inte alls.
– Har man öppet på vintern kommer det folk för det finns inget annat att göra här."
http://www.olandsbladet.se/kulturnoje/arets-kulturpris-gick-till-pelle-frylestam/

Önskar att även övriga SD gjort sammaledes.

 
Ingen bild

X

21 december 2016 22:52

Heja Thoralf !!! :-)

 
Ingen bild

Dumle

21 december 2016 23:01

Bra gjort och väl formulerat! Önskar dig, tillika en av Sveriges absolut dugligaste politiker, en riktig God Jul och ett Gott Nytt År!I mörka stunder är det bra att reflektera över årets framsteg, där Brexit och Trump lyser starkast utomsocknes, men också hur stämningar och politik här hemma förändrats i SD-s riktning. Fortsätter utvecklingen lika fort 2017 kommer nästa "kalmarpamp" att heta Thoralf och statsministern Jimmie. I Frankrike når FN allt större inflytande och tyskarna strömmar till hoppet AfD. Det finns återigen hopp vänner. Glädj er och njut av julen☺ Mvh

 
Ingen bild

sunken

21 december 2016 23:29

Råkar ha en vas av Bertil Vallien. Det blev en skitvas med hans stöd till idioten Pelle. Så BV är på samma låga nivå? Fy f--n!

 
Ingen bild

Bo Bertil

21 december 2016 23:37

Du är tragisk. Du har noll självinsikt som inte kan se ett mönster:Givetvis ska inga politiker behöva känna sig hotade men har du aldrig någonsin ställt dig frågan varför du blir mer hotad,angripen jämfört med andra politiker? Fundera på det. Givetvis är det för i din retorik så väcker du inte bara upp negativa känslor, du gör också många rädda, i onödan.
På din sida har du flera gånger godkänt antisemitiska kommentarer, så fundera på om du kanske nye måste lära dig att bli lite mer ödmjuk som fritidspolitiker.

Man kanske inte alltid måste gå till motangrepp.

Thoralf Alfsson

21 december 2016 23:52

Nej, jag går inte alltid till motangrepp Bo Bertil. Sist kallade du dig Bertil Boo om jag minns rätt.

Att jag utsätts för hot beror till stor del på att jag tar ställning i olika frågor. Oavsett om det gäller en detaljplan eller invandringspolitik. Att jag berättar sanningen om dömda vid Kalmar tingsrätt. Det gillas inte av alla.

Om någon blir rädd så har de väl sannolikt inte "rent mjöl i påsen".

Jag tror min självinsikt är god frågan är hur du har det med din självinsikt!

 
Ingen bild

Absolut sanning

21 december 2016 23:39

Bra Thoralf!!!!

Viktigt att markera.

Metakom håller inte med:

http://kimmoa.se/rn/go?to=12196515

Negativa kommentarer på Riktiga Nyheter:

http://kimmoa.se/rn/

 
Ingen bild

Iceman

22 december 2016 00:26

Bra gjort! Det är sorgligt hur "de goda", som egentligen måste vara "de onda" som de beter sig, hetsar mot och förtalar meningsmotståndare. Nog är nog! Håller tummarna för dig och rätten att slippa bli trakasserad och förföljd i den sk demokratin.
Önskar dig God Jul och Gott Nytt År! Tack för en mycket bra blogg och det ovärderliga arbete du utför!

 
Ingen bild

C Andersson

22 december 2016 01:08

Lycka till. I ordets rätta bemärkelse. Jag delar inte alla dina åsikter. Men jag gillar att du kämpar för åsiktsfrihet. Jag hoppas din kamp kommer arr gynna många fler framöver.

Stå på er annars gör någon annan det!

 
Ingen bild

Pampig

22 december 2016 01:42

Vad är felet att kalla Persson för hans riktiga innebörd? Pamp är mycket bra. Hoppas han avgår inför nästa val.

 
Ingen bild

stig

22 december 2016 01:50

Om jag minns rätt så har flera från SD blivet dömda för förtal dåribland TA. Stämmer det+

Thoralf Alfsson

22 december 2016 09:55

Ja, det stämmer. I mitt fall blev jag dömd för förtal på grund av att jag skrev att en person blev gripen av polis vid en motdemonstration.
Han blev blev omhändertagen av polis vid motdemonstrationen och ansågs av tingsrätten inte vara en officiell person.

Idag ser jag faktiskt domen som delvis politisk om samma sak skulle inträffa idag tror jag inte jag fällts för förtal.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

22 december 2016 01:57

Det finns en ”Johan Persson” i alla kommuner. Synd att det inte finns en Thoralf i alla kommuner också. Inte sällan är dessa småpåvar sossar eller centerpartister.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

22 december 2016 02:51

Bra Thoralf ! God-Jul och Gott-Nytt År!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

22 december 2016 03:15

Rudy Giulianis twitterkonto har blivit avstängt. Rudy Giuliani skriver om pedofilin i Washington och att ryktena stämmer angående “pizzagate”.

Att avslöja pedofili och sadism bland eliten gör man inte ostraffat.

Läs här: https://goo.gl/M6FNB4

“Bill Clinton jumped aboard disgraced sex offender Jeffrey Epstein's 'Lolita Express'plane”

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3589628/Report-Bill-Clinton-jumped-aboard-disgraced-sex-offender-Jeffrey-Epstein-s-Lolita-Express-plane-junkets-26-TIMES-just-three-years.html

 
Ingen bild

Cosmik Debris

22 december 2016 03:39

Tillägg till min tidigare kommentar.

Om allt detta stämmer kommer 2017 i sanning att bli ett livat år.

https://goo.gl/EF9cwb

http://beforeitsnews.com/alternative/2016/12/rudolph-giuliani-blasts-pizzagate-fake-news-and-911-into-the-stratosphere-with-official-statement-twitter-account-suspended-question-your-authority-figures-3453925.html

Kontot avstängt. cachad här:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6Z4MsI2iiekJ:https://twitter.com/rudolphgiuliani+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-b

Ps.
Det kan vara en bluff. Hoppas inte det :-)
Ds.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

22 december 2016 04:01

Rudy Giuliani och Twitter var tyvärr en bluff.

Radera de tidigare om du vill.

http://www.business2community.com/us-news/rudy-giuliani-banned-twitter-following-pizzagate-conspiracy-theory-hoax-01740725#8y8m9Qf6U3huPL3e.97

 
Ingen bild

X

22 december 2016 06:11

Ser i en kommentar ovan att lösning på hotbilden mot politiker tydligen ska vara att man undviker att ta ställning i olika frågor och låter bli att torgföra sina åsikter...

Låter bekant...

Nordkorea? DDR? Nazityskland?

Sverige och svenskarna har fått kollektiv hjärnblödning.

 
Ingen bild

Tompa

22 december 2016 06:17

Bra Thoralf att du står upp mot det "fina goda" hatet som etablissemanget blundar för.
Deras föräldrar har misslyckats med sin barn uppfostran.

Jag skulle skämmas som en hund om mina barn skulle bete sig så som dessa människor gör.

Du kan trösta dig med att verkligheten kommer att knacka på även i deras vardag när samhället nu så sakteliga krackelerar.

Risken är dock stor att det då är försent då den kamikazepolitik som de vurmar för idag håller på att skapa en instabil krutdurk i vårt land.

 
Ingen bild

Riffi

22 december 2016 07:54

Jag är stolt över Dig !!!!! om man får säga så.

MEN Vilket stöd har Du fått från SD centralt i tex denna fråga? Att man som Du är obrottsligt lojal mot SD kan ju leda in andra att tro att Du representerar SD. Med en viss kännedom om en del av det ledande SD-patrasket är det farligt att engagera sig i SD och jag avråder alla att göra detta.
Alla är inte Thoralf och många som engagerar sig kommer att drabbas. Själv röstar jag inte SD 2018 om jag inte får höra att Du fått helhjärtad uppbackning i denna stämning.

 
Ingen bild

Hacke

22 december 2016 07:56

Bra agerat Thoralf! Sådant här får bara inte passera utan rättslig granskning och förhoppningsvis följt av en fällande dom.
Hans svans av "journalister" på Facebook understryker f ö bara var merparten av denna yrkesgrupp har sina sympatier.

 
Ingen bild

Arne E

22 december 2016 07:58

Så ska en slipsten dras, mycket välformulerat. Hoppas att det leder till en fällande dom så kanske några av de värsta kraxmaskinerna begriper vad de håller på med.

God Jul & Gott Nytt År till Thoralf.

 
Ingen bild

Pepparholm

22 december 2016 08:16

Det är klokt att vädra ut unken luft inför julen.

Det är uppseendeväckande att så många kommunikatörer ingår i fanklubben. Nu verbalt från media, länsstyrelse, landsting, kommun, riksdagen och kyrkan. Förra gången var det med knytnäven från universitetet.

 
Ingen bild

Boris

22 december 2016 08:35

@Boo Bertil
Det är knappast Thoralfs retorik som gör att han utsätts för hat och hot. Detsamma har nu drabbat även Ann Heberlein, Alice Teodorescu, Anna Dahlberg mfl. om än i mindre omfattning än vad som drabbat Thoralf. Så ditt argument faller som vanligt platt. Och man kan precis som vanligt konstatera att hatet så gott som alltid kommer från den goda sidan med slagsida åt vänster.
Till sist vill jag önska alla Sverigevänner en riktigt God Jul. Fira de svenska traditionerna ordentligt, drick snaps, ät julskinka och prinskorv, lyssna på julmusik. 😀 Visa att vi har svenska jultraditioner och få Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin att framstå som de fånar de är.

 
Ingen bild

SM811

22 december 2016 08:54

Bra Thoralf. Sista stycket i beskrivning av ärendet sitter fint.
Bra att det blir känt vilka som sympatiserar med Pelle.

 
Ingen bild

Fredde

22 december 2016 09:07

Bra Thoralf!
Det finns regler, och de ska hållas. Oavsett om det är V eller SD. (eller något annat parti)

Idag tycks det vara allmänt accepterat att ständigt baktala SD, inte minst i PK-massmedia.

 
Ingen bild

Tony

22 december 2016 09:12

Bo Bertil, eller vilken ordning du än har på namnet,så
är anledningen till att du och dina gelikar retar er på
Thoralf att han förmedlar dom verkligheter som Media och
alla PK ister vill förtiga, det är naturligtvis en finne
på ett visst ställe för er att sanningen kommer fram ändå?

Som fritidspolitiker gör nog Thoralf nog mer nytta
än många av dom yrkespolitiker som bara fungerar som
Ja Sägare, och nickar bifall till allt oavsett hur tokigt
det är.

 
Ingen bild

Järnskägg

22 december 2016 09:34

Sverige behöver fler som du. God Jul Thoralf!

 
Ingen bild

osborn

22 december 2016 09:37

Bra att hänga ut dylika fähundar som den där Frylestam samt visa vilka fina kändisar som är hans vänner och stöder honom. Rapportera gärna om någon dragit öronen åt sig och sagt upp vänskapen. Att polisanmäla är nog meningslöst. Anmälan är troligen nedlagd innan den ens registrerats av vår "effektiva" polis.

 
Ingen bild

Hans Anas

22 december 2016 10:00

Det finns nog en illvilja hos dessa människor, Frylestam och hans vänner.

Illviljan är närmast av patologisk natur.

I humanismens värld är väl ondskan avskaffad, sanningen är att den verkligen finns och är rikligt förekommande hos vänstersympatisörer.

Man kan inte tåla godheten och sanningen och som en flock samlas man runt offret, bränner på bål, och kastar in en ny fackla.

En bild av dagens vänster i Sverige som nog kan ses som hatets och illviljans kolportörer.

 
Ingen bild

Lewren

22 december 2016 10:20

"men då hoppas jag att han tar alla sina partivänner i örat"

Haha, ja man kan ju alltid hoppas... men att vänstermänniskor skulle vara konsekventa har jag inte mycket hopp för :)

 
Ingen bild

Pierre

22 december 2016 10:20

Mycket bra Thoralf och jag hoppas han inte klarar sig från detta, jag har inte sett honom ute sedan du tagit upp hans hat på din sajt så jag har inte hunnit konfrontera honom än gällande hatet han bedriver mot mig som Sverigedemokrat och mina partivänner runt om i världen men det kommer så fort jag ser honom.

I mina ögon är Pelle en liten pojke som ännu inte vuxit upp likt de flesta andra konstnärliga individer som är så okunniga att de inte begriper att Islam inte ser mellan fingrarna gällande västerländsk konst. Min stora förundran gällande Frylestam är hur frun som arbetar på Borgholms bibliotek kan uttala sig utan att kommunen agerar för skulle en arbetare på en normal arbetsplats göra likadant fick den sparken .

 
Ingen bild

Överste Senap

22 december 2016 10:34

"18-årig kvinna ritade hakkors på skolkamrats skåp,
döms för hets mot folkgrupp" av Kalmar tingsrätt. 2012-10-23

Nu var ju kamraten från Indien och frågan blir då
om lagen gäller när hetsen riktar sej mot främst svenskar.

http://www.dagensjuridik.se/2012/10/18-arig-kvinna-ritade-hakkors-pa-skolkamrats-skap-doms-hets-mot-folkgrupp

 
Ingen bild

Calle

22 december 2016 10:51

Så j-a bra agerat Thoralf. Det måste bli ett slut på att vi "oliktänkande" hela tiden skall ta skit utan att agera.Här har partiledningen att lära av dig. Hur du hinner / orkar är för mig en gåta. Hoppas du får lite sömn och avkoppling i jul.
God Jul och Ett Gott Nytt År önskar jag dig!

 
Ingen bild

SM811

22 december 2016 11:13

"Värdegrundsskatt för alla kan ersätta tv-licensen"
Nu skall alla betala för propaganda-tv.
Varför inte ha kanalerna som betalkanal?
Detta är ytterligare ett sätt att finansiera och styra propagandan.
http://www.friatider.se/v-rdegrundsskatt-f-r-alla-kan-ers-tta-tv-licensen

 
Ingen bild

Riffi

22 december 2016 11:34

Såå

Inget stöd från SD centralt alltså ??

Jag efterfrågade om de givit något stöd nej? Vilka hjältar!

 
Ingen bild

Dille

22 december 2016 11:45

Bra att Du markerar och sätter ned foten Thoralf. Nu får vi sannerligen hoppas att det inte blir ytterligare en politisk dom ( så att vänsteraktivisten frias i vanlig ordning)

GOD JUL

 
Ingen bild

Morre

22 december 2016 11:54

God Jul alla tiders Toralf

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

22 december 2016 12:17

Bertil Bo(o) skuldbelägger offret. Vidare försöker han anamma härskartekniker att Thoralf mycket väl måste veta varför, givetvis i sedvanlig ordning utan att precisera som skulle öppna upp för fortsatt debatt i sakfrågan.

Det som är märkligt med vänstermänniskor, det är att dom önskar att motståndarna råkar ut för allt mellan utstötning och ond bråd död. Och till råga på allt pratar dom om värdegrund? Vi som är humanister, liberaler och demokrater önskar att våra motståndare skall ändra uppfattning.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

22 december 2016 12:21

Kan en Indier verkligen bli kränkt av ett hakkors? Och är det verkligen hets mot folkgrupp att rita ett hakkors på en Indiers skåp?

Hakkorset är nämligen en lyckosymbol i Indien och stora delar av Asien.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

 
Ingen bild

Styrbord

22 december 2016 12:45

Bra Thoralf! Hoppas det kan få en större spridning så fler får veta. Du måste in i riksdagen igen!

 
Ingen bild

Pippi på foto

22 december 2016 13:05

Önskar kämpen Thoralf en GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

 
Ingen bild

PK-vit hög häst

22 december 2016 13:12

Nej nu jävlar går det smolk på torra land - Jag måste genast skapa en manifestation mot nazism och rasism för det här - det är den enda parallellen jag kan dra att detta måste ha något med nazi-tyskland att göra, eller Gulag, eller att detta inte är demokrati där Vi åsiktsdemokrater säger vad som skall tänka och tyckas enligt det Fria Ordet!!1 /ironi och masspsykos

 
Ingen bild

lena

22 december 2016 14:18

Enligt Fria Tider så har ministrar i Israel vägrat ta emot Kristina Winberg eftersom de ansåg att hon representerade ett parti med nynazistiska tendenser.

Thoralf Alfsson

22 december 2016 15:12

Och vem kan det vara som satt dessa idéer i huvudet på israelerna?

Margot?

 
Ingen bild

Hasse Pannband

22 december 2016 15:14

Jätteslagsmål vid skolavslutning i Ronneby. Mer än 100 inblandade.
Är det Andersson, Pettersson & Lundström nu igen ???
 

 
Ingen bild

Yrrol

22 december 2016 16:22

Johan Persson - den vite kränkte mannen?

 
Ingen bild

Hulda mk1

22 december 2016 16:22

Johan Persson verkar inte gilla att bli kallad för "pamp". Men gillar alla SD-politiker att bli kallade för "rasister" eller "främlingsfientliga" jämt och ständigt..?

 
Ingen bild

Fredde

22 december 2016 17:17

Skojaren Linus Hellman skriver: "Sverigedemokraternas dito är ovidkommande, de har ju inte ens ambitionen att följa någon slags ordning)"
Vidare:
"Den senaste galenpannesörjan kring Sverigedemokraterna - finns det förövrigt någon intern Sd-kommunikation som inte läcker? - är extra rolig. Plötsligt är typiskt svenskt ett skällsuttryck. Jag som trodde att det "typiskt svenska" är själva målet med Sverigedemokraternas existens. Tomtarna är inte precis några raketforskare, för att uttrycka sig försiktigt."
Och:
"partiet Sverigedemokraterna är rasistiskt, och historiskt nazistiskt influerat. Att någon, särskilt någon som är vettig, vill förknippas med något sådant är fullkomligt obegripligt."

Ibland blir man förskräckt över hur folk tänker (?) och uttrycker sig.
Men, när han pratar om tomtar, så menar han nog sig själv. Det är så jag förstår det. Eller kanske de tomtar som han själv har på loftet....

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

22 december 2016 18:04

Jag har tittat en hel del på CNN efter Berlindådet.
CNN rapporterar kontinuerligt och visar fotobilder på Anis som dom nu är säkra på har varit i lastbilen.
Det är en otrolig skillnad jämfört med svenska medier.
Vill man få fast brottslingar ska man gå ut med seriöst signalement.
Är han kvar i Tyskland tar dom honom !

 
Ingen bild

Gnorfel

22 december 2016 18:05

Bra jobbat herr Alfsson. Jag hoppas på kännbart frihetsberövande. Dock så verkar det som lagen skiter i hat som kommer från kommunister och Marxister, så det lär väl i vanlig ordning inte ens bli ett "ajja bajja". :/

//luttrad svensk

 
Ingen bild

Observer

22 december 2016 18:09

HEJ ALLA VÄNSTERKOMMUNISTER!

-T R O R ni, På allvar, Att ni kommer att undkomma folkets vrede framöver?

-Jag tror i n t e det!

 
Ingen bild

Brandmannen

22 december 2016 18:22

Hej Thoralf!

Blev nyligen medlem för att stötta. Nu har jag fått två brev med SD:s logga på kuvertet i brevlådan. Har fått uppfattningen att utsändelserna ska vara konfidentiella. Vet du något om det?

Thoralf Alfsson

22 december 2016 18:49

I vissa typer av utskick måste avsändare framgå. Det är det regelverket som gäller för att kunna skicka så billigt som möjligt. B-post.

Sedan kan man ju försöka göra "avsändaren" så diskret som möjligt!

 
Ingen bild

O´ Hyra

22 december 2016 19:43

Yougov för december har kommit.
Ser mycket illa ut för M.
http://avpixlat.info/2016/12/22/yougov-december-2/

 
Ingen bild

Fredde

22 december 2016 20:33

Jaha, nu brakade det loss i Ronneby. Ska bli intressant att se hur PK-media undviker att rapportera vilka som var inblandade.
Ronneby lider allt mer av "berikarna", våld och elände eskalerar.

Men, jag misstänker att PK-media istället fokuserar på manifestationen mot våld, istället för att berätta vem som slogs.

 
Ingen bild

Bellman

22 december 2016 20:46

@ Fredde. Linus blev jättestolt när Inte Rasist gav honom uppmärksamhet. Det är det största som hänt Linus.

I hopp om lite mer publicitet och ryggdunk skriver han nu fler taffliga kommentarer om hur hemska SD är.

Vissa människor är väldigt ensamma och för dem kan gillamarkeringar på Facebook betyda väldigt, väldigt mycket såhär i jultider.

 
Ingen bild

C Andersson

22 december 2016 21:39

Diskret avsändare hade redan Nils Adamsson på sin tid.

Måste det framgå av avsändaren att det är en förening för att man ska få använda sig av B-post? Logotyp borde vara onödigt.

Har brevbärarna regel att rätta sig efter att inte yppa uppgifter om andras post?

 
Ingen bild

calle

22 december 2016 22:34

vad beror det på att tågen står stilla?
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tagstopp-mellan-grums-och-kil

är det bara att vänja sig vid konsekvenser av vänsterliberalernas-7 klövern reformer ?

är det dåligt underhåll= skattepengar går till privata konton, koppartjuvar=öppna gränser för stöldgods

hela Sverige brakar ju ihop snart. och då kommer nog johan person att bli kallad värre saker än kommunalpamp!

förstå vad arga dom nyanlända kommer bli på kommunpampen , när det inte finns mer skattepengar att dela ut, inga mer gräddfiler

 
Ingen bild

under_ytan

22 december 2016 22:59

Att följa debatten från både höger- som vänsterextremister visar att båda parter är signifikant försvarare av demokrati och yttrandefrihet. Dock visar deras yttringar att de inte efterlever vad de påstår sig stå för. Att inte kunna delta i en debatt där olika åsikter diskuteras utan att använda olika epiteter på varandra som t ex röfven…... sorry felstavat gjorde kring nazister (regerar med kommunisters stöd heja stalin). Jag anser att detta är en stor brist att i alla debatter utesluts demokratiska partier som är folkvalda, som t ex SD. Än värre anser jag att det blir när de folkvalda i ”etablerade” partier som förespråkar demokrati själva inte efterlever de som det säger sig stå för. Dessvärre medför det att idag finns det många som offentligt inte vill förknippas med SD offentligt och det innebär egentligen ett demokratiskt underskott. Hur skall problemet lösas….enkelt låt alla folkvalda partier vara en del av det politiska livet. Följ folkets vilja i val…är det inte det som kallas demokrati?

 
Ingen bild

Molle

22 december 2016 23:22

Bra att du anmälde stalkern frylestam.
Nu kanske han inte säljer mer än en tavla under vintern heller :-)
(Han beklagade ju sig att han bara sålde en under sommaren)
Men det klart, för att sälja tavlor måste man kunna MÅLA riktiga också och inte bara kluddra.

Det räcker gott och väl med alla "tavlor" han och hans gelikar åstadkommer på Facebok....

God Jul och Gott Nytt år, Thoralf

 
Ingen bild

Usch!

22 december 2016 23:28

Vilken äcklig dubbelmoral Johan Persson besitter.

 
Ingen bild

Erc H

23 december 2016 00:11

Johan Persson har nog missat något väsentligt i sammanhanget.
En spade är en spade - en pamp är en pamp.
Saker och ting skall benämnas vid sina rätta namn!
Även om det inte råkar vara örongodis...

 
Ingen bild

Kim

23 december 2016 07:38

Jag hoppas att sossepampar såsom Johan Persson och Ann-Marie Fagerström i länet lever som de lär och bosätter sig i mångetniska miljonområden i framtiden, sådana finns det ju gott om numera.

Till Er andra önskar jag en God Jul!

 
Ingen bild

under_ytan

23 december 2016 18:25

Hej
Att läsa kommentarerna kring Thoralfs inlägg visar att det finns ett missnöje. Han får hurrarop och annat positiva kommentarer och kör på med dina frågor och inlägg. Men ärligt… för att få till en förändring krävs att fler offentligt deltar i debatten och visar vad de står för. Just Nu visar alla sina uttryck på hans blogg men vad gör Ni i verkligheten? Själv bor jag i Södertälje och dessvärre finns konsekvenser att skylta med sitt namn i dessa sammanhang, lite mer än i de flesta städer i Sverige. Har redan en del konsekvenser för detta. Men för er som gärna låter andra föra er talan och i det tysta håller med har redan förlorat eftersom du måste leva med det och håller du käft får du också leva med det! Klaga inte! Varför skall andra ta din strid?

 
Ingen bild

Claes-Christian

24 december 2016 22:06

Minns när Johan Persson jublade över förra årets befolkningsökning i Kalmar.

Att det till omkring 70 procent rörde sig om bidragsinvandare var tydligen av underordnad betydelse då Johan Persson mest brydde sig om antalet som kom hit.

Persson har tidigare sagt att invandring på sikt är lönsamt för Kalmar Kommun.

I valrörelsen 2018 vill jag gärna ha bevis på varför invandring är lönsamt och inte bara en enorm belastning för samhället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards