thoralf

Alla inlägg under november 2016

Av Thoralf Alfsson - 10 november 2016 10:47

"Östra Småland fälls för att ha publicerat en insändare där initiativtagaren till Tafsvakt utmålas som en person med koppling till rasism och vit makt-rörelsen."

 

"Siri Bernhardsson anmälde insändaren till Allmänhetens Pressombudsman, PO. Hon hade anklagats för att bedriva en ”rasistisk snutverksamhet”, sprida rasistisk skräckpropaganda och att hon hämtat inspiration från vit makt miljön.

Insändaren var skriven av AFA (Antifascistisk Aktion), ett autonomt vänsterextremt nätverk, som var kända för att ha gjort sig skyldiga till våldsbrott mot oliktänkande."


"Pressens Opinionsnämnds bedömning

Anmälaren har inte getts tillfälle till ett samtida bemötande. Mot den bakgrunden finner nämnden att tidningen gått för långt och det gäller även uttalandet ”Siri Bernhardssons rasistiska snutverksamhet”. Tidningen ska därför klandras för att ha åsidosatt god publicistisk sed."


Läs hela bakgrunden.


http://www.ostrasmaland.se/insandare-debatt/ostra-smaland-klandras-av-pressens-opionsnamnd-oacceptabla-anklagelser-om-rasism/


Jag anser att Camilla Sandelius i Visby skall anmäla ledarskribenten Erik Fransson på Hela Gotland, som i sina ledare gjort sig skyldig till liknande påhopp på Camilla Sandelius. 

 

Av Thoralf Alfsson - 9 november 2016 21:49

Många dumma frågor från journalisterna. Jag kan berätta en sanning!


Donald Trump påverkar inte klimatet! Det blir vare sig varmare eller kallare på grund av att Donald Trump blir president i USA.


Mattias Karlsson filosoferar på Facebook.


”Som sagt, varför kallas vi politiskt inkorrekta när vi alltid har rätt och andra för politiskt korrekta fast de alltid har fel? Det borde rimligtvis vara tvärtom.” 

 

Journalisterna i SVT, SR och TV4 ställer frågan gång på gång om varför opinionsmätningarna inte visade att Donald Trump skulle vinna. Men de har inga svar utan svamlar mest runt om vilka som röstade på Trump men det är ju inget svar på frågan. Bradleyeffekten nämns knappast av media! Jag förstår varför.



Sedan finns det uttalanden idag som jag inte gillar!

 

 

Har fått svara på frågor från en journalist från 24Kalmar. Artikeln blev ok.


Pratade med en granne idag. Han anser sig vara lite finare och religiös och en god människa. Han uttryckte sig mycket förnedrande över Donald Trumps väljare som outbildade unga knäppskallar från landet. Jag måste säga att jag blev både förvånad och beklämd över hur han uttryckte sig. Alla människors lika värde genomsyrade verkligen hans goda och fina människosyn! 


 

Lars Bern analyserar valet i USA. En intressant läsning.

https://anthropocene.live/2016/11/09/presidentvalets-storsta-forlorare-ar-vastvarldens-journalister-och-deras-arbetsgivare-inom-msm/



 Nu skall jag sova!


Av Thoralf Alfsson - 9 november 2016 10:45

Det gick bara inte att gå och lägga sig! Det var så spännande! Jag somnade först vid ca 08:00 då det såg ut som Pennsylvania var säker. Nu har jag sovit drygt två timmar. Vilken valvaka!


Det var en märklig upplevelse att höra hur svenska journalister, experter och politiker sakta men säkert började inse att Clinton kanske inte skulle vinna. Utan att Trump låg i vinnarhålet när han tog Florida.


Det var njutfullt när pk-etablissemanget började stamma i media. Tänk så hårt det smutskastat och så ensidigt de rapporterat under så lång tid. Det var riktigt underhållande att se alla ”fågelholkar” och vi lär få se flera.


Hur många tror att etablissemanget lärt sig en läxa?

 

Nej, jag kan lova er att de har snart skruvat upp ”duracellkaninen” igen och kommer göra om samma misstag när det är dags för presidentval i Frankrike. De kommer smutskasta och förnedra Nationella Fronten och dess partiledare Marine LePen ända fram till valdagen. De kommer ljuga och förtala i vanlig ordning ännu engång. Vissa lär sig aldrig!


Det är pk-media som skapat "skämighetseffekten" eller Bradleyefffekten som pk-folket nu börjar kalla det. Men det är media själva som skapar den effekten genom sitt snedvridna rapporterande och att media tar ställning, hård ställning för ena sidan i valet.


Man kan gått säga att media föll på eget grepp!

 

Vissa förstod redan 04:15 hur det skulle sluta och kunde inte hålla sig.


 

Av Thoralf Alfsson - 8 november 2016 17:34

För 16 år sedan var jag i USA under de sista veckorna av valrörelsen 2000. Georg W Bush och klimatalarmisten Al Gore var presidentkandidaterna. Jag och min mor besökte min syster med familj som några veckor tidigare flyttat till en liten förort till Boston. Min systers man hade fått ett stipendium och skulle forska under några år vid MIT i Boston.


Vi passade på att resa runt lite i delstaten, vi var ute vid Atlantkusten vid Cape Cod, Rockport men också upp i New Hampshire vid någon nationalpark. Trots att det var mitt under den intensiva valrörelsen syntes knappast ett spår av den. Knappast ett enda valplakat eller liknande. Inne i centrala Boston fanns det några valaffischer på en del lyktstolpar men det var allt. Man märkte betydligt mer av halloween än av valrörelsen.


Jag friskade upp minnet lite angående valet 2000 och läste då en intressant sak på Wikipedia. Alla som intresserat sig för valet har nog hört att den som vinner Florida vinner valet. År 2000 svängde Florida fram och tillbaka flera gånger. Något att tänka på i natt.


”På valdagen den 7 november 2000 stod det snart klart att Florida skulle få en vågmästarroll för valets utgång. Klockan 19:50(EST), 10 minuter innan vallokalerna stängde presenterades vallokalsundersökningar som visade att Gore vunnit i Florida och Gore utropades som segrare i presidentvalet.

 I rösträkningen i delstaten tog dock Bush tidigt en stor ledning och 2 timmar senare flyttades Florida tillbaka som en osäker delstat. Under natten när 85 procent av rösterna räknats i Florida hade Bush en ledning på 100 000 röster och han utropades som segrare. Gore erkände sig besegrad, men tog tillbaka det uttalandet mindre än en timme senare då fler valkretsar räknats och det visade sig att Bushs försprång hade krympt till 2 000 röster. När samtliga röster räknats klart hade Bush vunnit med 537 röster men det jämna resultatet medförde att det beslutades att rösterna skulle räknas om manuellt.”

 

Vem hoppas mina läsare skall bli USA:s nästa president? Till höger finns en omröstning som jag hoppas att ni passar på att delta i. Hillary Clinton eller Donald Trump?

 

Kalle Winner (SD) har röstat på Trump!


Av Thoralf Alfsson - 8 november 2016 09:03

Mycket lyckad kväll i vår partilokal i Kalmar när vi firade 10 år som kommunförening. Många ville lyssna på Richard Jomshof. Vår lokal var fullproppad och många fick stå och lyssna på Richard. Ett stort tack till alla som gjorde det till en trevlig eftermiddag och kväll.


 

 

Foto Micael Foghagen.


Jag fick också en debattartikel publicerad i Barometern igår.


http://www.barometern.se/debatt/vem-bygger-vi-for/




Av Thoralf Alfsson - 7 november 2016 22:58

 


Ibland undrar man över rubrikerna i tidningarna. Invandringen ger klirr i kassan skriver Östran/Nyheterna idag om Hultsfreds kommun. Klirr i kassan?


Sedan 1 november 2015 har Hultsfreds kommun ökat sin befolkning med ca 520 personer. Det ger utökade statsbidrag! Hultsfred kommuns ekonomichef Henric Svensson berättar att en ökning med 100 personer innebär ca 5,2 miljoner mer i statliga bidrag till kommunen och han räknar nu med 25-30 miljoner kronor till 2017.


”Det är mycket positivt för vår ekonomi!”

 

Jag undrar om Henric Svensson funderat över varifrån dessa 25-30 miljoner kommer ifrån? Tror han att dessa miljoner regnar ner från himlen? En ekonomichef måste väl ändå förstå att detta för eller senare drabbar alla skattebetalare i landet.


Borde inte en ekonomichef i en kommun fundera över vilka kostnader dessa 520 personer innebär för kommunen innan man pratar om ”klirr i kassan”. Att journalisten inte gör det har jag full förståelse för. Journalisterna brukar ju aldrig vilja tala eller skriva om kostnaderna för invandringen. För det är just det som det handlar om. Enligt artikeln är ca 80 procent av dessa 520 personer inflyttning av utrikes födda. Grattis Hultsfred!


Enligt min mening kommer Hultsfred drabbas av stora ekonomiska problem inom max två år. Nedanstående diagram över befolkningsutveckling, kostnader för etableringsersättning och arbetslöshet i Hultsfreds kommun talar sitt eget språk. Detta är siffror som kommunens ekonomichef givetvis har tillgång till och kunskap om.


Han borde begripa bättre!


 

 

 




Av Thoralf Alfsson - 6 november 2016 21:30

Det är pinsamt att se Pia Djupmark, VD Grand hotel, pudla efter ”hoten” från de odemokratiska vänsterkrafterna som styr Sverige. Allt ifrån Expo till Dagens Nyheter, samma skrot och korn hela bunten. De förtjänar ingen respekt!


”Ni måste vara Sveriges ryggradslösaste företag! Hålla god min tills fakturan kunde skickas och sedan ut i media för att lipa och pudla om vad ni gjort!”

 

”Sluta att dra en pudel GRAND snart stundar Nobel festen och vart ska representanterna från Saudiarabien bo eller andra från tvivelaktiga länder ska dom kanske bo oss er SLUTA med denna dubbelmoral bara för att blidka lilla PK Stockholm.”

 

”Tack vi vet redan att hotellets värdegrund är förenlig med islamistiska diktaturer och inte med demokratiska partier.”

 

Synd att man inte bor i Stockholm. I så fall skulle jag demonstrera i samband med Nobelfesten utanför Grand Hotel och deras hyckleri om värdegrund. De kan knappast nu ha några potentater från diktaturer som t.ex Saudiarabien som gäster. Det innebär också att man måste bojkotta alla från regimen i Turkiet. Listan på länder som står för en värdegrund som Pia Djupmark inte delar måste bli väldigt lång.

 

Mattias Karlsson uppmanar till bojkott.

 

”Grand hotell, företaget som glatt välkomnar Saudi-Arabien men som skäms över utdelningar av demokratipris till frihetshjältar och ångrar att man serverat mat till demokratiskt valda företrädare som representerar tiotals miljoner européer.

 

Jag uppmanar alla vänner av frihet och demokrati som positivt rankat Grand hotell de senaste dagarna att gå in och ändra detta och jag uppmanar alla våra konservativa vänner i Europa, USA och Israel att ansluta sig till en bojkott av Grand hotell tills dess att den nuvarande ledningen avgått eller bett om ursäkt för sitt horribla fördömande av sina demokratiskt sinnade gäster.”

 

Hanif Bali beskriver Grand Hotels och den värdegrund som numera VD Pia Djupfors uppenbarligen står för.


 


UPPDATERING


Jag gillar inte att länka till Aftonbladet men i detta fall kan jag inte låta bli när Pia Djupmark är ute på djupt vatten. Expressen är inne på spåret om samvetsfrihet.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23863365.ab


http://www.expressen.se/ledare/grand-bojkotten-ar-ett-sluttande-plan/





Av Thoralf Alfsson - 5 november 2016 23:01

Jag har inte direkt följ presidentkampanjen i USA. Men det har förvånat mig hur mycket svensk media följer detta spektakel och hur ensidigt svensk media verkar rapportera.  Har lyssnat och tittat lite på utländska kanaler för att få lite mer information.


Har även följt hur media rapporterat om tillställningen på Grand hotell igår. Det är beklämmande att läsa artiklarna i media, oavsett om det är DN, Aftonbladet eller Expressen. Journalisterna verkar ha påverkats av hatkampanjerna i USA. De försöker till och med överträffa dem. Jag är spyfärdig på flera av de svenska godhetsjournalisterna eller skall vi kalla dem för godhatsjournalisterna. Anders Lindberg måste nog snart söka läkarvård. Han kan knappast vara frisk med allt det hat som finns i den kroppen. Är han verkligen gift?


Jag sitter med tända ljus vid datorn. Har varit strömavbrott ett bra tag nu. Funderar lite på vad jag läst och sett i svensk media om Trump och Clinton. Någon skrev i kommentarerna att det var mycket skandaler i Kalmar men jag tror Trump och Clinton är ett strå vassare ;-)


Sedan funderar jag på vad media informerat om vad det gäller deras politik, vilka politiska förslag som framkommit i media. Jag har nog inte hört om ett enda politiskt förslag från Hillary Clinton, som jag uppfattat det. Som jag skrev har jag inte läst så mycket men jag kan inte påminna mig att man rapporterat om Clintons sakpolitik vid ett enda tillfälle. Vilka politiska förslag Trump har, skrivs det dock en del om. Men syftet med det har ju varit hatiska och för att kritisera Trump för uttalanden om muslimer, mexikaner, muren mot Mexiko, säga upp handelsavtal, sänkta skatter och kriminella illegala invandrare.


"Det är svårt att få tag på personer i Sverige som öppet stödjer Trump, varför?

– Ni får er bild från amerikansk media som till 91 procent är emot Trump och en majoritet är för Hillary Clinton. Ni matas med uppgifter där man klipper ihop olika citat och bygger sanningar ur det. Det finns en annan verklighet också som ignoreras helt av de etablerade medierna."

 

http://www.barometern.se/kalmar/trump-ett-fuck-you-mot-politiken/

 

 


Jag har även tolkat det som att det inte är politiskt korrekt att rösta på Donald Trump. Har hört och sett flera exempel på det i olika artiklar och program. Uppenbarligen finns det denna gång en skämighetsfaktor i USA när det gäller att rösta på Donald Trump. Frågan är då om man kan lita på opinionsundersökningarna som kommer och som visar att det är väldigt jämnt mellan kandidaterna, med en liten övervikt för Clinton.


Om det läget består fram till tisdagen tror jag att Trump vinner. Skämighetsfaktorn kommer fälla avgörandet på tisdag.


Tror faktiskt att jag kanske sitter upp hela natten och följer valvakedramat! Skulle vara intressant att se hakorna ramla ner på alla svenska experter och journalister ännu en gång. Alla minns nog Brexitnatten! Då var många i något som skulle kunna liknas vid chocktillstånd. Medan vi andra jublade och skålade vid 04:00 då resultatet var klart!


PS

Fortfarande strömavbrott. Tur det inte är valvaka inatt.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards