thoralf

Direktlänk till inlägg 26 november 2016

EXPRESSENS LÖGNER OCH FÖRFÖLJELSE AV ICKE POLITISKT KORREKTA

Av Thoralf Alfsson - 26 november 2016 16:52

 

Marcus Oscarsson    Foto Thoralf Alfsson


Expressens drev mot Marcus Oscarsson ser jag faktiskt lite som en hämnd på Marcus Oscarsson för att han hållit sig objektiv och neutral även mot Sverigedemokraterna. Marcus Oscarsson har till och med hållit fram SD vid några av hans analyser i TV4:s morgonprogram. Dessutom var han ett föredöme under valvakan av presidentvalet i USA. Det retar uppenbarligen ”dynghögarna” på Expressen som försöker dra igång ett drev fyllt med lögner om man skall tro Marcus Oscarsson.


Till Expressen skriver han följande:

"Jag har inte suttit i krismöte med TV4. Det var ett enkelt och positivt telefonsamtal från min supertrevliga chef. Bilden som ges i tidningen är pinsamt överdriven. "

 

och fortsätter:


"De skriver även att ”kritiken mot mig är hård” baserat på två personers synpunkter. T.o.m rena citat är helt felaktiga.”

 

Trots det verkar han inte alltför upprörd på tidningen.


I det hypotetiska valet mellan att de skriver hur mycket tokigheter som helst om mig varje dag i veckan eller att det är som i Nordkorea, så är valet enkelt. De får gärna köra nakenbild på framsidan om de vill! Vi kör helikoptern."

 

Enligt Oscarsson var Expressen utanför hans lägenhet under gårdagskvällen.


"ps.Till er i Expressens filmkamera-team som var utanför min lägenhetsdörr igår kväll och halva natten och ringde på min dörr mm så jag efter midnatt fick fly via balkongen till ett hotell…. Nu har jag varit och köpt glass och god Lindtchoklad så ikväll kan jag komma ut och ge er lite gottigottgott som ni kan mumsa på samtidigt om ni ser ”Så mycket bättre” i era mobiler.

Kram /Marcus"


Det känns som Marcus Oscarsson ger Expressen och Tomas Mattsson och hans journalister fingret!


 
 
Ingen bild

Hulda mk1

26 november 2016 17:15

Kvällstidningsjournalister är nog det sämsta sk-t som har uppfunnits.. Att han skriver om dem som han gör är ett gott tecken!!

 
Ingen bild

?Sanningen

26 november 2016 17:34

Som någon skrev, önskar att Jimmie hade samma krishanteringsmetod.

 
Ingen bild

Didrik

26 november 2016 17:41

Schulmann skapade sin karriär på att hata. Se däremot på Oscarssons Facebook-sida det oerhörda stöd han har. Se värmen.
Och jämför med alla PK-nissar som blir så kritiserade på facebook, och detta för att de är hycklare.

 
Ingen bild

Fredde

26 november 2016 17:45

Jag stöttar Marcus Oscarsson till 100% i hans kamp för att få uttrycka sig fritt och slippa tidningsgamarna som desperat försöker lura dumma svenskar att betala för lögnerna som serveras i pressen!

Till och med Tomas Mattsson borde vid det här laget inse att PK-media är ett sjunkande skepp!
Svenska folket är inte mer korkade än att de inser vad som pågår. (tyvärr inte alla - än...)

 
Ingen bild

odalbonde

26 november 2016 18:02

Marcus Oscarsson vann solklart. Expressen är bortgjorda. Kvällen är räddad.

 
Ingen bild

Pepparholm

26 november 2016 18:40

Schulman är inte värd att tala om. Kritiken ska i stället landa på Thomas Mattsson som släpper fram honom i sina spalter och som betalar hans lön. Dessutom måste omdömet ifrågasättas av den som anställt och fortsatt accepterar en ansvarig utgivare för Expressen som helt saknar förmåga att vara en riktig tidningsmakare.

 
Ingen bild

Ibbe

26 november 2016 19:46

Marcus Oscarsson faller inte undan. Tack för detta goda exempel. Det blev ingen ny pudel i Expressens DDR-inspirerade åsiktskennel.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 november 2016 19:48

Det är inte bara Expressen som för full hals ljuger.

Angående dagens demonstration på Myntorget skriver Expo som bildtext:

”Den nyfascistiska förgrundsgestalten Daniel Friberg på Folkets demonstration i januari (Foto: David Lagerlöf/Expo)”

Man tar här till vilka smutsiga metoder som helst. Inget är heligt, allra minst sanningen. Daniel Friberg har INTE varit med på Folkets demonstration. Aldrig någonsin! Dagens demonstration gick lugnt till väga. Det oroar fascisterna på Expo.

Expo ljuger för sina läsare.

http://expo.se/2016/sa-hetsar-talare-pa-folkets-demonstration-mot-minoriteter_7186.html

 
Ingen bild

Svante1

26 november 2016 21:05

Bra Marcus !! Skulle inte ens rensa fisk på skräpblaskan...

 
Ingen bild

Per Berger

26 november 2016 21:18

det här säger så mycket om msm-media. Först Svenska mässan Göteborg och nu drevet på neutrala pk dödaren Oscarsson. Klart media är skitnödiga, livrädda!

 
Ingen bild

Nisse

26 november 2016 21:34

Marcus Oscarsson är Sveriges BÄSTA journalist - han rabblar sanningar, begåvade analyser medans känslorna håller han inlåsta i sitt eget kassaskåp. Just därför skall han förnedras, hånas, jagas - ty alla de medelmåttiga journalisterna förmår inte en bråkdel av Marcus förmåga. Han trollbinder vanligt folk så att dom förstår. Och alla dessa vänster-marxistiska journalisterna har nu fått en överman.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

26 november 2016 21:46

Bonniers Expressen mot Bonniers TV4. Har man inte ställt till det ordentligt. Någon på Expressen sitter löst...

 
Ingen bild

?Sanningen

26 november 2016 21:57

@Cosmik Debris, att klicka på den länken innebär att du registrerar dig hos Expo. Samtidigt kan de köra sina tidigare uppgifter och annat samt få fram vem du är. KLICKA INTE PÅ EXPOLÄNKEN.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 november 2016 22:16

?Sanningen Lördag 26 nov 21:57

Lite allmänt säkerhetstänk och VPN löser nog det :-)

Här kommer den på Unvis för dem som är ängsliga för fascisterna på Expo.

https://unvis.it/expo.se/2016/sa-hetsar-talare-pa-folkets-demonstration-mot-minoriteter_7186.html

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

26 november 2016 22:34

Det är skönt att se hur han handskas med drevet. Det gör honom bara större i mina ögon.

Tiden då agendajournalister kunde skapa drev är förbi. Lösningen var att inte pudla, då har dom inte längre någon makt.

 
Ingen bild

OT

26 november 2016 22:38

APROPÅ EXPRESSENS LÖGNER OCH FÖRFÖLJELSE AV ICKE POLITISKT KORREKTA.
”Disturbed - The Sound Of Silence”: https://www.youtube.com/watch?v=u9Dg-g7t2l4

Och snart är det val i Österike, Frankrike, … och Sverige!

P.S: ”The Trooper by Steve'n'Seagulls”: https://www.youtube.com/watch?v=Li58voy6xXM

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

26 november 2016 23:00

En opartisk genomlysning av Expressens verksamhet sista 15-20 åren i framtiden vore nog bra, har agenda-journalistik bedrivits bör tidningen stängas igen för gott och mångmiljardböter utfärdas till ägarna.
Så slipper Sverige det i framtiden

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 november 2016 23:22

Bilar brinner i Hallunda
https://www.youtube.com/watch?v=TBPpfHoq2Lo

Släng ut dom. Stäng sedan gränsen. För gott!!

 
Ingen bild

X

27 november 2016 06:44

Heja Marcus!!

Journalister är inget att ha. De är smuts. Skräp. En cancer på samhällskroppen. En ny adel. Beklagansvärda individer. Anti-demokrater.
Mitt förakt för journalister är enormt.

 
Ingen bild

S-E

27 november 2016 07:01

Bara älskar Marcus. Och om någon liten amöba ger sig på honom, så stärker det bara honom, mig-i mina åsikter angående media...och MÅNGA med mig. Tror faktiskt att fler och fler börjar fatta :-)

 
Ingen bild

X

27 november 2016 08:43

Expressen och Aftonbladet tävlar hela tiden om titeln som mest avskyvärda och motbjudande publikation.
Min bedömning är att för tillfället leder Expressen denna tävling...
Den stora frågan är:
Varför betalar svensken för dessa tidningar? Självskadebeteende?

 
Ingen bild

Dave

27 november 2016 18:52

Fasiken vad han är lik farsan! Otroligt.

 
Ingen bild

Gösta Svensson

27 november 2016 21:44

@X
Jag hoppas att du menar att de skitjournalister som dominerar svensk msm inte är ngt att ha? Journalistiken och fri media är egentligen en förutsättning för en fungerande demokrati. Just nu har vi en dysfunktionell demokrati i Sverige och det beror på att media och de flesta journalisterna är dysfunktionella.

 
Ingen bild

X

28 november 2016 07:19

@Gösta Svensson

Jag delar uppfattningen att en fungerande journalistik är en central del av en fungerande demokrati.

Vi har idag inte en fungerande journalistik i detta land...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards