thoralf

Direktlänk till inlägg 15 november 2016

SAMHÄLLSBYGGNADSNÄMNDENS ORDFÖRANDE FAR MED OSANNING

Av Thoralf Alfsson - 15 november 2016 20:01

 


Min granne och den kände kalmarprofilen Berra Svedjenäs har idag skrivit ett argt blogginlägg där han går till kraftigt angrepp mot Samhällsbyggnadsnämnden och dess ordförande Mattias Adolfson men även kommunalrådet Johan Persson får sig en släng av sleven. Det handlar om turerna bakom en markreservation till företaget Glebe fastigheter. Uppenbarligen har Berra Svedjenäs blivit informerad om hur turerna uppenbarligen gått i sossetoppen. I sitt blogginlägg ställer Svedjenäs flera frågor.


Nu har Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson svarat på Facebook. Jag har markerat hans lögn.


 


Mattias Adolfsson skriver alltså att beslutet togs i full enighet av alla partier i kommunstyrelsen. Så här ser kommunstyrelsens protokollet ut från den 3 maj 2016, §99


 


Mattias Adolfsson har inte ens bemödat sig med att titta i protokollet innan han svarar Berra Svedjenäs. Skandal!


Som det framgår av protokollet yrkade jag avslag på markreservationen! Jag begärde dessutom en votering så att alla partier blev tvungna att bekänna färg! Då avstod KD och MP från att ta ställning!


Detta kallar Mattias Adolfson för att beslutet togs i full enighet.


Jag skrev till och med ett blogginlägg den 4 maj 2016 om beslutet i kommunstyrelsen och förklarade mitt och Sverigedemokraternas ställningstagande.

 

Frågan är vid hur många andra tillfällen som Mattias Adolfson far med osanningar?

 

Mattias Adolfsson har nu skrivit ett svar på Berra Svedjenäs facebooksida. Jag tycker det sista svaret talar för sig självt!


 

 
 
Ingen bild

Absolut sanning

15 november 2016 20:46

Mattias Adolfsson som är samhällsbyggnadsnämndens ordförande ljuger helt öppet och tror sig komma undan med det!!!!

MSM och Public Service vilseleder och mörkar om brottslighet och TBC från utomeuropeiska personer.

Det man kan hoppas på är att det ska kosta att vara politisk korrekt i Sverige i framtiden och att vanliga människor då ska slå tillbaka mot det som de uppfattar som en icke verklighetsrelaterad propaganda.

Detta har inträffat utomlands med
att The New York Times lovar bättring efter massiva uppsägningar från prenumeranter.

 
Ingen bild

Fredde

15 november 2016 21:17

Jag kan tillägga att varken ägaren till gatuköket (pratade med honom i söndags) eller de som bor i husen bredvid har hört något om byggnationen, förutom det som stått i tidningen och på Thoralfs blogg.

Är det inte skandal så säg?

Ägaren till gatuköket ansökte för ett par år sen om en tillbyggnad på 32 kvadrat, men fick avslag då det inte fick byggas något mer i detta område.
Det har man tydligen glömt totalt nu!

De som bor i husen bakom är förbannade för risken att de kommer att avskärmas bakom nya hus.

Thoralf Alfsson

15 november 2016 21:28

Ja, grannarna kommer nog reagera. Jag tror många i Kalmar kommer reagera på att det blir ett hus med någonstans 4-8 våningar. Man vet inte riktigt hur många våningar det kommer bli i en ny detaljplan.

 
Ingen bild

Hacke

15 november 2016 22:58

Mattias Adofssons raljerande larverier istället för en rak och ärlig och synnerligen berättigad ursäkt avslöjar att han är en tvättäkta pamp ur maktarrogansens parti nummer ett - det sakta men säkert borttynande f d folkrörelse- och arbetarpartiet socialdemokraterna.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

15 november 2016 23:43

Sossarnas sötebrödsdagar och gammelmedias tid är snart över!
Alternativ media via nätet och vaksamma bloggare som använder nätets sökfunktioner kan leta upp de flesta skumraskaffärer på nolltid och publicera dessa!
Ljusare tider stundar!

 
Ingen bild

Even

15 november 2016 23:44

Samhällsbyggnadsnämnden i Kalmar kommun är en mycket korrupt verksamhet (vem är förvånad, vi pratar om Kalmar) där det ryggdunkas, myglas och där tjänstemännen tycks göra lite som dom vill och besitta en stor portion okunskap.

 
Ingen bild

Molle

16 november 2016 01:44

Hela sossebyken är korrupta översittare som tror att de kan göra som de vill med oss gräsrötter. Det har inte funnits en enda sosse sedan Per Albin som brytt sig om oss.(Möjligtvis Anna Lind)men hon blev ju mördad av en utomböling.

Snart får vi Trump-atmosfär här också och då är det kört för all PK-idioti.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

16 november 2016 04:09

Har aldrig läst något mer ironiskt svar, Adolfsson borde veta hut !

 
Ingen bild

Tony

16 november 2016 10:18

Känner inte till den kommunen, men Sossar är Sossar var
dom är, dom tror av någon anledning fortfarande att dom
är ett 40 % parti, och beter sig därefter, att lotsas om
att SD inte finns är ett vanligt uppförande av dem, ett
snart 10 årigt knep som skändligen misslyckats, förmodligen
är SD idag större än Sossarna utanför dom riggade
undersökningarna?

Thoralf Alfsson

16 november 2016 13:09

I Kalmar är dom ett 45-procentsparti i kommunpolitiken.

 
Stefan

Stefan

16 november 2016 10:31

Sossarnas pampmentalitet är dessvärre väldigt utbredd. Sossarna från förr, folkhemssossarna som jag brukar kalla dem, kan jag däremot identifiera mig med. Tyvärr är det ett utdött släkte, den siste partiledaren av den stammen var Tage Erlander och det är ju snart femtio år sedan han slutade.

Som det skaldats om sossarna, "Det började så bra på alla sätt och vis men nu så har det gått åt helvete precis", stämmer nog bättre idag än när det skrevs för mer än trettiofem år sedan...

http://https://www.youtube.com/watch?v=IPJbwZmdvjk

 
Ingen bild

Tony

16 november 2016 13:09

Annat ämne.

Läser i dagens industri att Carl Bildt anser att det är
slutet för Västvärlden i och med att Donald Trump blev
president i USA? Istället för att undervisa USA s
röstberättigade invånare hur dom skulle röstat vid valet,
så kunde Carl Bild ta och tvätta sin smutsiga byk i
Estoniaförlisningen, där han haft en framträdande roll
i hur och varför Estonia förliste. Den mannen har mycket på
sitt samvete när det gäller att mörka dom verkliga orsakerna,
hela Estonia affären är en enda lång orgie i lögner och
ibland rent kriminella handlingar för undanhålla folket
verkligheten till att fartyget sjönk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards