thoralf

Alla inlägg under oktober 2016

Av Thoralf Alfsson - 24 oktober 2016 23:15

Svenska kyrkan förlorade under 2015 hela 46 895 medlemmar. Tappet av medlemmar har dock accelererat under 2016 och under årets första nio månader har drygt 60 000 medlemmar lämnat svenska kyrkan. Idag är bara drygt 60 procent av Sveriges befolkning medlemmar i Svenska kyrkan. Trots att Sverige ökar sin befolkning kraftigt så minskar alltså antalet medlemmar i den Svenska kyrkan.


Barometern skriver om medlemstappet och har pratat med kyrkoherde Peter Wänehag som i artikeln säger följande.


”De flesta som väljer att gå ur gör det av ekonomiska skäl. Men det finns också de som tycker att vi engagerar oss för lite eller för mycket på både fel eller rätt saker.”

 

Är det ett fattigdomstecken att många lämnar Svenska kyrkan av ekonomiska skäl. Är det fattigpensionärer som tvingas lämna Svenska kyrkan för att ha råd med mat, mediciner, kläder och hyra?

 

Trenden är densamma i Kalmar där drygt 400 medlemmar lämnat Svenska kyrkan under 2016 mot 259 medlemmar under hela 2015, av ca 25 000 medlemmar totalt. Peter Wänehag tror också att årets ökning av medlemmar som lämnar Svenska kyrkan beror på medias granskning.


”Främsta orsaken till att ökningen varit så tydlig den senaste tiden, tror jag, beror på mediernas granskning i våras där det avslöjades att flera församlingar använder kyrkoavgiften till resor och nöje. Det slog hårt på kyrkan.”

 

Jag tror personligen att det finns fler och viktigare anledningar som representanter för Svenska kyrkan undviker, då de som alla andra inom etablissemanget alltid försöker vara politiskt korrekta. Min uppfattning och den grundar jag på alla människor jag möter och talar med, inte minst många människor som är eller har varit engagerade inom Svenska Kyrkan och som anser att Svenska kyrkan och dess företrädare inte längre står upp för svenska värderingar, svensk kultur och för kristendomen.


Många upplever att Svenska kyrkan sviker kristna i andra delar av världen på grund av att den Svenska kyrkan och dess företrädare är livrädda för att kritisera islam och den islamisering som pågår i västvärlden.


När Svenska kyrkan istället anställer imamer och planerar bygga kyrka och moské i samma byggnad så tror jag personligen att många tappar förtroendet för Svenska kyrkan och dess företrädare, inte minst ärkebiskopen och hennes uttalanden. Varför skall man betala kyrkoskatt som går till islam, imamer och moskéer?


Svenska kyrkan har en väldigt viktig roll att fylla men det kräver också att dess företrädare lever upp till det svenska folket önskar. Inte minst vad invandrare med kristen bakgrund i Sverige, som tvingats fly på grund av islam och islamister förväntar sig av kristna i Sverige och av den Svenska kyrkan. Idag sviker Svenska kyrkan kristna med sitt fjäskande för islam. Vad vill Svenska kyrkan?

Av Thoralf Alfsson - 23 oktober 2016 21:48

Det moderata oppositionsrådet Christina Fosnes har varit i blåsväder den senaste veckan sedan hon i sin blogg och Facebook skrivit att de misstänkte gruppvåldtäkterna i Kolboda och på Gotland begåtts av utrikes födda.


Hon har pudlat, sedan inte pudlat och sedan pudlat igen efter kraftfull kritik. Idag läser jag en artikel i SVT Småland där även polisen Ulf Carlsson uttalar sig om hennes bloggande och facebook.


Ulf Carlsson uttalar sig även om fallet vilket är förvånande. Gruppvåldtäkten begicks i slutet av juli ca 3 mil söder om Kalmar vid Kolboda av tre män enligt anmälan.


”Vi har varit på platsen, vi har sökt vittnen. Vi har gjort allt man kan göra utifrån den anmälan som är gjord. Men det finns inga misstankar som pekar mot någon eller några.

 

Enligt Ulf Karlsson behöver polisen få in mer konkreta uppgifter, annars är sannolikheten stor att utredningen läggs ner. Det finns i nuläget inga misstänkta.

 

– Vi har gått ut i massmedia tidigare och vädjat om tips och det har i stort sett inte kommit in någonting.

 

Vilka fynd har ni gjort på brottsplatsen?

 

– Ingenting. Ingenting som kan leda den här utredningen framåt. Och det finns inga misstänkta. Finns det uppgifter som folk har så vill vi gärna ta del av dem.”

 

Jag kan bara tolka det som att den våldtagna kvinnan inte har kunnat lämna några som helst signalement på förövarna, de kan dessutom inte pratat med varandra eller sagt ett enda ord under gruppvåldtäkten. Det är faktiskt det som Ulf Carlsson säger eller så sätter Ulf Carlsson och polisen i Kalmar ingen som helst tilltro till den kvinna som blivit våldtagen och som gjort anmälan om gruppvåldtäkten.


Skall man tro Ulf Carlsson har det uppenbarligen inte begåtts någon gruppvåldtäkt vid Kolboda! Och definitivt inte av några utrikes födda.

Av Thoralf Alfsson - 23 oktober 2016 19:43

 


Idag har vi haft besök av Kent Ekeroth på Kalmar slott! Ett mycket uppskattat besök och ett besök som många väntat på. Närmare 100 personer kom till Kalmar slott för att lyssna på Kent Ekeroth prata om Sverigedemokraternas kriminalpolitik och sitt arbete i Justitieutskottet. Kent Ekeroth berättade även om alla debatter han haft med 7-klöverns ledamöter i riksdagen.


Vi fick också höra många exempel på hur 7-klöverns partier röstat nej till motioner och förslag från Sverigedemokraterna men sedan lägga i stort sett samma förslag bara några veckor senare eller göra utspel i media med samma ”budskap” som Sverigedemokraterna tidigare yrkat på i riksdagen där 7-klöverns ledamöter röstat nej.


Jag måste säga att man blir både trött och förbannad på hur dessa hycklare inom 7-klövern beter sig i riksdagen.


Det värsta är dock att media aldrig berättar om 7-klöverns hyckleri! Detta trots att media är fullt medveten om hur falska 7-klöverns ledamöter i själva verket är.

 

PS

 

Media är sura för att de inte blev inbjudna till mötet med Kent Ekeroth. Barometern kallar det för ett stängt möte och att inte allmänheten och press var inbjudna. Jag kan upplysa Barometern om att det var ett medlemsmöte för Sverigedemokraternas medlemmar. Jag tror inte Socialdemokraterna eller Moderaterna bjuder in allmänheten till sina medlemsmöten. Jag tror inte ens att pressen är inbjudna!


  

Av Thoralf Alfsson - 21 oktober 2016 23:43

Jag har under de senaste veckorna drabbats av flera märkliga omständigheter. Jag har ju tidigare skrivit om både hot och explosioner. Blockeringen på IKEA av min blogg är bara en raden av försök att sabotera min blogg. I veckan har det inträffat flera saker som jag nu undersöker och försöker förstå. Jag kommer berätta mer om detta senare men en sak tänkte jag redan nu skriva om.


I veckan upptäckte jag att min gamla blogg som jag hade mellan 2006-2012 (finns länk i högermarginalen) hade raderats av företaget Blogg.se 

Jag ställde givetvis en fråga till Blogg.se varför min blogg var raderad och fick följande svar.


 



Någon har alltså utgett sig för att vara mig och i ett mejl begärt att bloggen raderas. När man sedan får höra vilka rutiner Blogg.se har för att gå in och radera en blogg och hur man kontrollerar den som kommer med en sådan begäran blir jag minst sagt bekymrad. Man kollar bara de sex första siffrorna i personnumret! Siffror som vem som helst kan ta fram på hitta eller ratsit.


Bloggen är nu återställd av Blogg.se


Någon håller alltså på och jävlas med mig och min blogg. Jag kommer givetvis polisanmäla detta. Blogg.se vill inte själva göra det och de lämnar heller inte ut några uppgifter om t.ex vilken mejladress som begäran om radering av bloggen kom ifrån. Dessa uppgifter lämnas bara till polisen, därför blir det en polisanmälan.


När jag sedan får veta att Blogg.se numera är helägt av Nyheter24gruppen blir jag också lite fundersam! Men det har hänt fler märkliga ting den senaste veckan som jag får återkomma till när jag har fått fler svar på mina frågor.

Av Thoralf Alfsson - 20 oktober 2016 22:30

Statsminister Stefan Löfven vägrar kalla Saudiarabien för en diktatur inför sitt kontroversiella besök där i helgen.


”– Jag tänker inte sätta etiketter på länder, sa han när han anlände till Bryssel för dagens toppmöte mellan EU:s stats- och regeringschefer.”


Men etiketter på meningsmotståndare i Sverige verkar han inte ha något problem med. Vilken hycklare han är statsministern! Han respekterar en regim som begår brott mot mänskligheten och inte respekterar mänskliga rättigheter. En bloggare som skrivit om kvinnors rättigheter döms till 1000 piskrapp och 10-års fängelse. Till detta arabland åker Stefan Löfven och bockar och buggar som representant för Sverige.


Imorgon ska Sveriges damlandslag i fotboll spela mot Iran. Om man läser på Wikipedia om damfotboll i Iran så blir man mörkrädd. Jag undrar givetvis varför Sverige spelar fotboll mot Iran med tanke på hur mänskliga rättigheter respekteras i Iran.


”Enligt iransk lag får män inte betrakta idrottande kvinnor och laget spelar därför sina hemmamatcher inför en uteslutande kvinnlig publik och med kvinnliga funktionärer. Ytterligare ett krav från myndigheterna är att både hemmalagets och det gästande lagets spelare måste bära heltäckande klädsel inklusive hijab.


Undrar om de iranska myndigheterna ställt samma krav på det svenska damlandslaget och om det är den verkliga orsaken till den osäkerhet som varit om laget skulle komma till Sverige och varit sena med sin visumansökan. Då kanske vi hade fått se Caroline Seger och hennes lagkamrater i hijab på fotbollsplanen.


Vad får det svenska fotbollslandslaget ut av en match mot ett U19-lag från Iran som aldrig spelat en match utanför Asien. Varför accepterar över huvud taget det svenska fotbollsförbundet den här matchen? Men det är nog som kvällspressen skriver.


”Herrarna fick sin landskamp, förbundet fick sin publikfest och damerna blev kvarlämnade med sopborsten för att städa upp skiten. Med en landskamp de själva inte kommer få ut någonting sportsligt av men som rycker sönder en samling som annars hade kunnat vara både givande och viktig inför kommande EM-slutspel.”

 

Varför accepterar Pia Sundhage detta? Det kanske beror på att hon inte har något problem med diktaturer!

Av Thoralf Alfsson - 20 oktober 2016 11:02

Mina första blogginlägg handlade om det kinesiska projektet i Kalmar, även kännt som Fanerdun. I dagarna är det 10 år sedan detta projekt hade sin plats i medierna och i hela Sverige.


Jag har tittat i gamla tidningsurklipp och hittat några fantastiska citat från toppolitiker och topptjänstemän från 2006. 


 


Idag finns det inte ett spår kvar av Fanerdun. Nu skall det bli bostäder och simhall vid Snurrom!


Se filmen "Kineserna kommer". Det är stor komik!

https://vimeo.com/channels/ronjafilm/85967143




YouGov har kommit med sin oktobermätning. Sverigedemokratern är återigen största parti. MP ramlar ur riksdagen men KD håller sig kvar. Det valresultatet skulle jag inte säga nej till!


 



Av Thoralf Alfsson - 18 oktober 2016 18:30

 


Lars Bern skrev igår en väldigt bra sammanfattning av utvecklingen inom Moderaterna sedan Fredrik Reinfeldt tog över som partiledare. Lars Bern beskriver på ett väldigt trovärdigt sätt det hat som Fredrik Reinfeldt utvecklade mot SD. Jag såg det själv i riksdagen under partiledardebatter i kammaren. Rubriken på Lars Bern blogginlägg är ”Moderaterna har tappat kompassen”.


”Fredrik Reinfeldt är utan tvekan den svenska politiker som bär det största ansvaret för dagens mycket olyckliga parlamentariska röra och att Sverige blivit svårt att regera i en orolig tid. Han belönas idag av de globalister vars instruktioner han följt med ett fett konsultarvode från en av deras stora banker. Han borde istället tagit tillvara vår nations intresse.”

 

Den 180 graders sväng som Moderaterna nu gjort under det senaste året är minst sagt dramatisk. Moderata väljare måste vara förundrade över hur man har kopierat Sverigedemokraternas politik på fler områden än bara invandringspolitiken.


Jag har funderat över hur de lokala kommunpolitikerna skall kunna hantera denna 180 graders sväng.


Det moderata oppositionsrådet i Kalmar, Christina Fosnes skrev i helgen om tre våldtäkter i ett blogginlägg. Hon skrev bland annat följande.


”De samtalade på engelska. De gick av vid samma station. Hon hjälpte honom att handla i en kiosk och fortsatte sen småpratandes framåt i samma riktning. Vid en för dagen tömd förskola sa han. ”Don’t scream” Lade handen över hennes mun och drog in henne i ett buskage och våldförde sig på henne. Hon skrek ändå. En förbipasserande med hund skrämde den unge mannen på flykt. Ingen vet vem han var. Inget unikt signalement. Polisen är maktlös.

 

På Gotland begår en grupp män en grov våldtäkt mot en rullstolsbunden kvinna. För en tid sedan utsatte en annan grupp män i vår del av Sverige en svamplockande kvinna i skogen vid Kolboda för en gruppvåldtäkt. Varje vecka kan man läsa om våldsdåd, övergrepp och ofredanden. Vi står inför ett vägskäl av farlig utveckling i ett samhälle som riskerar bli alltmer splittrat.”

 

”Vi måste ställa krav från dag ett om vad som förväntas av var och en i Sverige. Krav om motprestation.”

 

”Förövarna förstör för alla de flyktingar som vill skapa en hederlig, fredlig och ny framtid för sig och sina barn och som trots allt är i majoritet.”

 

Alla som läser ovanstående citat förstår att Fosnes i sin text menar att gärningsmännen är nysvenskar asylsökande. 


När Barometern konfronterar Christina Fosnes om hennes blogginlägg fick hon uppenbarligen våldsam skrämselhicka och förnekar att hon skulle syfta på att gärningsmännen är invandrare.


”Vad menar du med formuleringen "Vi måste ställa krav från dag ett." Är det nyanlända du hänvisar till?

– Nej, absolut inte, den som uppfattar texten så har missuppfattat vad jag skriver om helt och hållet.”

 

Min läsförståelse och kunskap på området måste vara dålig, för jag har svårt att tolka Fosnes text på något annat sätt. Vet inte Christina Fosnes vad hon skriver på sin egen blogg.


Jag tror detta blogginlägg var ett trevande försök att göra en liten 180 graders sväng inom kommunpolitiken. Men den slutade med en kraschlandning, när modet svek Christina Fosnes. Det kommer nog dröja innan Christina Fosnes skriver ett nytt blogginlägg om kriminella invandrare och våldtäkter. Nu vet hon hur snabbt medierna rycker ut. Hon vet också att hon inte vågade stå för sitt eget blogginlägg.


Det blev ett litet steg framåt, följt av två steg tillbaka för Moderaterna. Nu vet väljarna var de har moderaterna i Kalmar.

 

Läs artikel i Barometern.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards