thoralf

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2016

10 ÅR SEDAN FANERDUN

Av Thoralf Alfsson - 20 oktober 2016 11:02

Mina första blogginlägg handlade om det kinesiska projektet i Kalmar, även kännt som Fanerdun. I dagarna är det 10 år sedan detta projekt hade sin plats i medierna och i hela Sverige.


Jag har tittat i gamla tidningsurklipp och hittat några fantastiska citat från toppolitiker och topptjänstemän från 2006. 


 


Idag finns det inte ett spår kvar av Fanerdun. Nu skall det bli bostäder och simhall vid Snurrom!


Se filmen "Kineserna kommer". Det är stor komik!

https://vimeo.com/channels/ronjafilm/85967143




YouGov har kommit med sin oktobermätning. Sverigedemokratern är återigen största parti. MP ramlar ur riksdagen men KD håller sig kvar. Det valresultatet skulle jag inte säga nej till!


 



 
 
Ingen bild

Erc H

20 oktober 2016 12:01

Politiker av idag har ett stort och i viss mån nytt problem.
Internet never forgets!
Allt som skrivs på nätet finns kvar.
Förr i världen, pre-Internet alltså, kunde man alltid skylla på att "ha blivit missuppfattad" eller "det sa jag inte!"
Så är det inte längre.
Lyckligtvis, för oss längst ner.

Undra hur länge svenska tidningar kommer att spara sina nätupplagor?
Innan de börjar redigeras/censureras av just ovanstående anledning?

 
Ingen bild

Göta

20 oktober 2016 13:11

SD ÅTERIGEN STÖRSTA PARTI i YouGov
... och nu samlar MSMM (Main-Stream-Media-Maffian) ihop sig till ett nytt megadrev mot SD. I Ekots lördagsintervju 22 okt är det Jimmie Åkesson som ännu en gång ska mobbas genom att besvara en mängd hel- och halvlögner i infantila frågor samt avbrytas i var och varannan mening då hans svar inte faller programledaren i smaken. Uppgiften om SD-toppen Paula Bielers insjuknande har antagligen väckt förhoppningar hos MSMM om att även Jimmie ska kunna åsamkas ett återfall av sitt utmattningssyndrom, så att han är ur vägen ett antal månader igen när valet 2018 börjar komma närmare.

Som både Hacke, Pretty Boy Floyd och jag själv skriver i våra kommentarer under Thoralfs förrförra inlägg "Vilsna moderater" slog man rejält på stora HAT-trumman mot SD ett antal gånger i gårdagens P1-morgon.

Desperationen hos MSMM och 7-klöverpolitikerna är stor och växande. Då brister alla eventuella hämningar och VAD SOM HELST är tillåtet från den Politiskt Korrekta svindlarsidan i dess kamp att skövla landet och fortsätta utbytet av svenskarna.

 
Ingen bild

Vaffö då?

20 oktober 2016 14:01

Egentligen är det mycket konstigt det som sker. Sverige står för stora "utmaningar" på alla samhällsområden, vilket inte känns "OK", om man så säger.

Att man har mage att satsa allt på att kampanja mot SD, är rent ut sagt sjukligt. SD är det enda riksdagsparti som sedan sitt inträde förnekats inflytande över utvecklingen i landet.

Som någon skrev här ovan: Internet glömmer inte. Och inte helelr riksdagsprotokollen.
Framtida samhällsforskare kommer att ha ett helvete med att i efterhand begripa hur det parti med de klokaste lösningarna blev totalt utfrusna från politiskt inflytande.

Tyvärr tror jag vi får en samlingsregering efter nästa val. Om inte S med borgarstöd bildar en mikrominoritetsregering. Allianspartierna har ju stort förtroende för vår regering. De tycker den är bra, och kan inte erbjuda något bättre. Så de är inget hot. SD måste få flest röster, helt enkelt. Och det får de inte. Max 35%, gissar jag.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 oktober 2016 14:51

Jag blir imponerad !
Polisen. Alltså Dan"Geniet"Eliasson.
Har nu löst problemet att bilar eldas i mängder i storstäderna !
Lösningen är genialisk !
Hör här !
Alla bilar som ska brännas av ligister ska transporteras bort innan dom tänns på.
Det är så genialiskt att det är inte konstigt att ingen har kommit på det tidigare.
Nu kan man tänka sig att alla hus som kommer att eldas upp rivs innan så att det inte blir några bränder där heller.
Smart !
Båtar tas upp ur vattnet innan dom sjunker.
Flygplan landar innan dom störtar.
Här är det många som vill se Danne sluta på sin tjänst men det blir svårt att hitta en ny polischef med lika högt IQ.

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2016 17:42

Göta@

Ja nu jobbar dom kriminella genierna på Expo för fullt
för att hitta något skit om SD som kanske hände för
tio år sedan, och resultaten av det blir att SD växer
ytterligare, för folket köper inte dessa falska
profeters lögnhistorier längre, MSM jobbar i motvind?

 
Ingen bild

Löfven vägrar kalla Saudiarabien för en diktatur

20 oktober 2016 17:45

Statsminister Stefan Löfven vägrar kalla Saudiarabien för en diktatur inför sitt kontroversiella besök där i helgen.

– Jag tänker inte sätta etiketter på länder, sa han när han anlände till Bryssel för dagens toppmöte mellan EU:s stats- och regeringschefer.

Och han ville inte heller berätta hur regeringen tänker ta upp bristen på mänskliga rättigheter med regimen
http://www.expressen.se/nyheter/lofvens-vagran--infor-kontroversiella-besoket/

 
Ingen bild

Hasse Pannband

20 oktober 2016 18:09

I vilket normalt europeiskt land kan det förekomma
att i morgonsoffan hos det skattefinansierade SVT
sitter Lars Ohly och Helle Klein och ett mähä som ska låtsas
vara en motvikt till de två först nämnda?
Att Anders Björck sätter sej i samma soffa som dom
här figurerna är anmärkningsvärt, men inte så konstigt
om man tänker på hur M sjunker allt djupare ner i dyn.

 
Ingen bild

Jan Eriksson

20 oktober 2016 18:27

Till Pretty Boy Floyd

Rättstaten har haverat!

Det finns tiotusentals "papperslösa" bilar bara i Malmö. Där räknar man med att 10%!!! av alla personbilar saknar trafikförsäkring, inte är skattade och självklart inte heller besiktigade.

Bilarna "ägs" av så kallade bilmålvakter. De kan ha flera tusen bilar i sitt ägo.

Så här ser upplägget ut:
Målvaktens kompis köper en inte alldeles för dyr bil på blocket. Ägandet förs över på målvakten. Målvakten, eller kompisen, hyr ut bilen svart till någon för 500 kr i månaden. Denna någon kör omkring i bilen och skiter fullständigt i alla p-böter.
Allt hamnar som krav hos målvakten, som inte förstår någonting, och ej döms för något som helst brått.
Jag tror åtal väckts i två fall mot målvakter, som friats av tingsrätten.
Försvaret har varit: "Jo, visst har jag sett att det kommit mycket brev. Men jag har inte förstått vad det har varit för något. Jag har ingen bil och lever snålt på mitt försörjningsstöd. Någon måste ha använt sig av mitt namn".
Tablå och ogillat åtal.

Här är en länk till förhållandet i Malmö. Obs den är lite gammal, men den som tror det är bättre nu ska skynda sig att köpa lotter.
http://www.sydsvenskan.se/2014-02-19/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt

Det är rent ut sagt beklämmande att se hur dåligt samhället är på att komma till rätta med detta problem.
Det borde vara djävligt enkelt att lägga en spärr för nyregistrering av fordon på alla personer som häftar i skuld för t ex obetald bilskatt. På så sätt blir fordonet ej överfört. Jag vet att detta utreddes för att antal år sedan, men sas att det icke var genomförbart. Datasystemet tillät inte en sådan flaggning.

Nähä. Men det man kan göra är också en enkel sak. Polisen lägger ut en lista på sin hemsida med bilnummer på alla fordon som inte är trafikförsäkrade, icke besiktigade och icke skattade.
Polisen ska väl motverka brott? Eller är jag fel ute?

Sedan kan man utlova 50 kr i belöning till den första som talar om var fordonet finns. Sedan bara dit och hämta, köra till förvaring, meddela "bilägaren" att bilen är utmätt för de skulder som finns på den. Kan lösas ut mot betalning av alla skulder eller så säljs, eller skrotas fordonet.

Men det är klart att man inte heller kan göra på det sättet. Hur skulle det se ut om någon stackare inte kunde ta sig till joppet i sin svartbil.

Läs på länken om Malmö!

Nu ska ni inte tro att detta är något lokalt fenomen. Se denna aktuella länk om läget i Göteborg!
http://www.expressen.se/gt/han-ager-2-951-bilar--jagas-for-miljonskuld/

Notera att det inte handlar om att någon har några stycken bilar registrerade på sig.

Och så fantastiska datasystem vi har som inte ens kan lära sig larma när någon registrerar sin tusende bil.
Däremot kunde man enkelt göra en omprogrammering när 1000-nivån passerade. Det gamla systemet medgav bara upp till 999 fordon. Men det löste sig så blomsterhattsmadamerna kunde registrera fler, medan de drömde om nya gardiner.

Näh, fy fan vad illa vi är rustade för den mångfaldiga kriminaliteten.

 
Ingen bild

Pepparholm

20 oktober 2016 18:28

Löfven vill inte sätta etiketter på länder och han vill flyga i många timmar med regeringsplanet för att samverka med diktaturer.

Däremot står han i talarstolen på hemmaplan och sätter etiketter på svenska medborgare när argumenten tryter utan att skämmas och vägrar att tala med dem fast de finns i samma rum.

Denna Minoritetsminister kallar sig Statsminister vilket han kan göra för att Moderaterna är fega och förkastade demokratin med Reinfeldt.

 
Ingen bild

Mera sand

20 oktober 2016 18:30

Nja, Saudiarabien är väl ingen diktatur? Det är väl snarare ett familjeföretag där facket är bannlyst och politisk verksamhet är otillåten.

 
Ingen bild

Överste Senap

20 oktober 2016 18:33

– Jag tänker inte sätta etiketter på länder, sa han när han anlände till Bryssel för dagens toppmöte mellan EU:s stats- och regeringschefer.

Men etiketter på meningsmotståndare i Sverige verkar
han inte ha problem med.

Vad sägs om fascister, nazister, och hakkorsflaggor?

Och denne man ska föreställa en statsminister?
Är det någon som sår splittring och vanmakt i Sverige så
är det just den här figuren, och det ynkliga är att
Alliansen inte gör något åt det.

 
Ingen bild

Didrik

20 oktober 2016 18:47

Nu ligger Avpixlat nere igen. Kusligt att leva i DDR2
där rädslan för sanning är så uppenbar.

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2016 19:12

Men att sätta etiketter på SD har han inga problem med?

 
Ingen bild

Hacke

20 oktober 2016 19:24

OT. Både Avpixlat och Exponerat utsatta för attack?!
Går bara att komma åt gamla versioner av båda sedan ett par timmar.

@Löfven vägrar kalla...
Nej, mäktiga diktaturer som är "bra att ha" vill inte statsministern etikettera. Men däremot ett demokratiskt parti på hemmaplan.
Löfven är en riktig ynkrygg med bara två lägen: Antingen skäller han som en bindgalen hund eller också kryper han som en mask.
Karl´n är vidrig.

 
Ingen bild

Broder Adam

20 oktober 2016 19:58

Jo, Pretty Boy Floyd, idén är inte ny. Den infördes redan på 1700-talet av en galen rysk Tsar.Han utfärdade en ukas om att eldsvådor måste anmälas två dagar i förväg innan branden utbröt.

 
Ingen bild

Fredde

20 oktober 2016 20:02

Ytterligare ett resultat som kommer att tigas ihjäl av PK-media.
Det är ju ett obekvämt faktum att folk inte tycker som vänstermedia vill.

Kanske dags att skriva insändare till varenda tidning och upplysa fler om hur SD växer!

Fanerdun var ett spektakel, jag vill uppmuntra läsarna här att läsa mer om det, t.ex på Wikipedia.
Johan P vill nog helst glömma det hela...

 
Ingen bild

Lotta_1

20 oktober 2016 20:25

OT/ Jisses, finns det bara idioter bland tjänstemän och dess chefer inom kommuner och landsting? Nedan är en lista som Rapport presenterade på fakturor på en kommuns inköp. Bla har man köpt 5 paket våtservetter för över 65 000 kr

5 paket våtservetter för 65 554 kr
Rengöringsmedel 51 834 kr
Rengöringsmedel 12 959 kr
Sopsäckar 55 650 kr
Sopsäckar 27 825 kr
Sopsäckar 26 368 kr

Totalt 225 520 kr

Företaget man köpt av som dessutom finns på en varningslista heter Universal Solutions som lurat ett 40-tal kommuner.

När det gäller Fanerdun kunde vem som helst räkna ut hur det skulle gå.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 oktober 2016 21:58

10 år sedan Fanerdunfloppen och samma politiker regerar fortfarande !

 
Ingen bild

Exilenskalman

20 oktober 2016 23:18

Det var nog minst tio år sedan jag först sade att jag, om Mp eller V åkte ut ur riksdagen, skulle fira med en ordentlig drängfylla. Nu verkar det som om jag, på gott och ont, får en chans att infria det löftet. Samtidigt får jag fira SD:s framgångar. Dubbel anledning att glädjas alltså...

 
Ingen bild

J B Doe

21 oktober 2016 19:24

Nja,helt har man väl inte lyckats sopa igen spåren efter Fanerdun-fadäsen. Jag tror att det än idag finns ett kvarter i Kalmar som heter Tehuset. Tips till kommunledningen: Döp om det till Kvarteret Korthuset.

 
Ingen bild

gnorfel

24 oktober 2016 14:13

Vi får väl se... men jag siar att MÅNGA tillfrågade inte önskar vara sanningsenliga med sina svar, då det fortfarande kan kosta vänner o arbete att vara Sverigedemokrat...

Exempelvis så känner jag personligen ingen som helst "yttrandefrihet" och skulle blankt förneka att jag röstar på SD. Detta är det nya Sverige för mig. Totalitärt förtryck från MSM,våldsvänstern och Feminister. Vilket är en helt bizarr känsla då jag älskar att argumentera.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards