thoralf

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2016

DREVET MOT JULIA CAESAR

Av Thoralf Alfsson - 19 oktober 2016 19:28

 
 
Ingen bild

Lars johansson

19 oktober 2016 20:25

Naturligtsvis så angriper samhället(de vänster aggressiva) som har tyvärr för stor makt.De som har en annan åsikt.

 
Ingen bild

X

19 oktober 2016 21:09

Äckliga, vänsterförpestade land.

 
Ingen bild

Hacke

19 oktober 2016 22:29

Pk-diktaturens kreatur, den värsta avarten, återfinns som alltid inom traditionell media.
Julia Caesar (och alternativmedia) krossar dem alla. Inte ens deras kriminellt fula förföljelse och uthängning ändrade på detta faktum. Julia är tillbaka, bättre och till synes mer motiverad än någonsin.
Fantastiskt poddreportage med fenomenal avslutning i den falsksjungande "tredje statsmaken".

 
Ingen bild

Viveka

20 oktober 2016 01:58

Men som ni kanske märkt har den svenska mediacamorran börjat krackelera. Det är inte bara vanligt folk som protesterar mot åsiktskorridoren utan på senare tid har en del s k kändisar sällat sig till skaran också. (Behöver inte nämna några namn). Kanske blir det som med ketchupflaskan, först lite, sen lite till, sen forsar det. För en del kommer det att bli en pinsam historia.
Tack J Caesar för en intressant podd och fin musik (särskilt avslutningen :)

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2016 08:33

SD SVERIGES STÖRSTA PARTI? Ja enligt Yougovs Oktober mätning,

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 oktober 2016 09:43

Regimkritiker hyllas i media, dvs de som finns i andra länder. Här ska de avslöjas och hängas ut, svartmålas och jagas...

 
Ingen bild

Lena

20 oktober 2016 09:46

Tack Julia Caesar för en mycket fin o intressant pod och den underbara musiken!
Hinner inte höra hela programmed nu då jag måste iväg, men ska höra resten sedan.

Det jag vill säga om VARFÖR/ANLEDNINGEN TILL vi som skriver här och att det idag finns otaliga alternativmedia/bloggar inkl. Thoralfs, ÄR att vi har man en annan åsikt än den som framförs i MSM, det får INTE FRAMFÖRAS DÄR. Det är inte på lika villkor!!!! Det handlar om orsak och verkan, utvecklingen av splittring mellan olika grupper i Sverige har SMS själva sett till!!!

Den andra saken jag vill framföra är att vi fick återigen höra om pojken Alan Kurdi på badstranden, som msm älskar att ta upp för det är ett oerhört starkt känsloargument. Med den bilden på näthinnan ska ALLA SVENSKAR fås att acceptera att det är allas att bo i Sverige (och få flyktingstatus o givetvis betalt för det).

Märkligt att de inte lamenterar när otaliga barn blev nermejade, med berått mod, på Nice gator. Nej DE är nog inte lika mycket värda!!!!

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 oktober 2016 09:46

@Tony. De undersökningarna kommer aldrig ut i media, men påverkar ändå. Alla diskussioner om hur det ska bli efter valet 2018 kommer säkert av Yougovs mätningar.

 
Ingen bild

joffe

20 oktober 2016 12:18

Jag har följt Julia Caesars sanna krönikor i alla år och uppskattat hennes sunda åsikter jag delar. Jag beundrar henne och styrkan att orka komma tillbaka och förklara detta förkastliga drev som jagat och jagar henne.

Hur sjukt kan ett svenskt mediavälde bete sig i namn av politisk falsk korrekthet. Jag är så glad jag inte bor i världens mentalsjukhus längre. I vissa av omvärldens rapporter anses Sverige vara ett förlorat land om 5 till 10 år och det ligger något i det...

 
Ingen bild

Pepparholm

20 oktober 2016 16:32

Bonnierkoncernen som är arbetsgivare för de hatiska journalister som burit sig illa åt mot Julia har nyligen enligt kort notis i PK-media fått ett stort bidrag från EU. Jag undrar varför?

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2016 17:31

Julia Caesars slutord om journalistkåren är obetalbara,
det är därför hon blir ett hatobjekt för dessa självutnämnda
besserwissers, hennes sätt att lägga orden skär som giftpilar
i kroppen på dem. Därför skyr dom inga medel för att försöka
förgöra henne, här handlar det inte om en ovan bloggare som
trots att dom vet att dom har rätt blir ett lätt byte för
Journalisterna. Här har dom att tampas med ett
fullblodsproffs, så trots att dom utsätter henne för smutsiga
övergrepp så är det dessa journalister som framstår som
stora förlorare.

Att hon är en förbaskat kunnig och duktig skribent har
jag tyckt hela tiden, tror jag följt hennes alla krönikor
genom åren, här märks tydligt skillnaden mellan en
yrkesjournalist och dem som kallar sig journalister!

 
Ingen bild

Överste Senap

20 oktober 2016 17:42

SR P1 eftermiddag och tidig kväll.
Timme efter timme med ett evigt malande om illegala.
Fullständigt outhärdligt. Vem tror dom man lurar?

"Människor och tro" borde döpas om till
"muslimer och tro"

 
Ingen bild

Hasse Pannband

20 oktober 2016 17:49

TT ska sparka ytterligare 20 medarbetare ingen
vill längre köpa deras vinklade och politiskt färgade
nyheter.

 
Ingen bild

Tony

20 oktober 2016 19:17

En fot i baken på Hanna Stjärne hade varit ett bättre ide!

 
Ingen bild

jo

21 oktober 2016 11:50

Kommentar till ett inlägg av Tony tors 20 oct 1731.

Du skrev ett beundransvärt värdefullt sanningsspäckat inlägg. Tack! Jag delar din åsikt.
Eg.ser man nu vilka lärare som styr politiskt utbildningsmässigt skt i journalisthögskolorna. - DDR-Sverige!
Katastrofen väntar runt hörnet...
Så tycker en "rasist och främlingsfientlig" utomlands i snart 35 år...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards