thoralf

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2016

VÄRLDSARVET VID ANTEQUERA

Av Thoralf Alfsson - 17 oktober 2016 15:16

Några bilder från söndagens utflykt till Antequera och de fornlämningar från ca 3700 år före Kristus som blivit utnämnda till världsarv. Uppenbarligen har berget Lovers Rock haft stor betydelse i sammanhanget och tillkomsten av de troligen rituella fornlämningarna på platsen notera att ingången till de byggda kamrarna är vänd mot Lovers rock. Även fästningen La Alcazaba har entrén vänd mot Lovers rock. Alla ser väl att det är ett ansikte som tittar upp mot himlen.


Nu är det hemresa till Kalmar som gäller.


 

Ingång till Dolmen de Menga

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Bo

17 oktober 2016 18:51

Du står utanför en "dolmen", en begravningsplats. Det finns flera liknande i Galicien.

 
Ingen bild

Maja Dacke

17 oktober 2016 20:55

Det var en kort eländespaus, Thoralf, men jag hoppas den gjorde gott. Och dina vänner längtar nog efter snart återbesök ...

Intressanta foton tycker bl a jag som sitter där jag sitter och längtar ut. Men mörkret faller på så snabbt att jag sitter där jag sitter. Det är ingen tröst, men jag vet att många har det värre än jag.

Och jag rekommenderar alla här att varje dag besöka ledarsidorna.se och anthropocene.live för att förstå händelserna lite bättre. Plus peterkrabbe.wordpress.com och naturligtvis peterharold.wordpress.com - som kan fylla på med uppgifter. Och inte att förglömma Rebecca Uvell som är en utmärkt grävare på www.uvell.se - hon hittar korruption här och där.

Så ... ...

 
Ingen bild

Ludvig

18 oktober 2016 06:47

Fina bilder!

 
Ingen bild

Lena

18 oktober 2016 10:58

Tack @Maja Dacke för länkarna. Det är ovärderligt att läsa ex Peter Krabbes senaste krönika. Även han har blivit attackerad av en moderat riksdagsman, Jan Ericsson, om att Krabbe är konspirationsteoretiker. Typiskt att denne Jan Ericsson inte kan komma med några andra argument än han (och många med honom) ser allt i svart eller vitt. Det finns inga nyanser i grått eller för den delen andra färger) men att angripa folk - om att de har fel, det är tydligen lätt gjort t o m för en riksdagsman. Förr i tiden hade jag respekt för riksdagsmän.

Även Lars Berns krönika "Jag har uppmanats av en moderat riksdagsman att tiga" är oerhört intressant. Läs även alla kommentarer - många insatta man kan lära av.

Det finns länkar på båda bloggarna som fördjupar era kunskaper ytterligare. Idag bör man SÖKA själv, olika yttringar och sedan lägga ihop pusslet, vi VET så otroligt lite idag. Trots det TROR MÅNGA att de VET ALLT, eller närapå allt. (Den där om krokodilen får tala för vår tid; den har två små öron och en mycket stor käft).

 
Ingen bild

Mig

18 oktober 2016 13:02

Hur kändes det att vara utlänning?

 
Ingen bild

?Sanningen

18 oktober 2016 16:20

@Mig, tror inte Thoralf krävde gratis sjukvård, mat samt uppehälle.

 
Ingen bild

Didrik

18 oktober 2016 16:40

@ Mig
Om man åker tunnelbana i Tokyo
är man japan. För övrigt blir man med rätta
väl behandlad i Spanien som turist, men
asylbedragare är nog illa sedda.

 
Ingen bild

C Andersson

18 oktober 2016 17:40

@Mig@

Det känns nog inget särkilt. Det finns i stort sett bara utlänningar i Spanien. Spanjorer och annat löst folk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards