thoralf

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2016

FÖRSVARSMAKTEN VID STORA RÖR

Av Thoralf Alfsson - 2 oktober 2016 20:50

Ägnat större delen av helgen åt Ölands skördefest. Besökte Stora rör under lördagen där det var en dag som gick i försvarets tecken med uppvisningar och tal av ÖB Micael Bydén. Det var väldigt mycket folk i år nere vid Stora rör, betydligt mer än under förra året. Träffade en hel del folk och hade flera trevliga samtal. Fick några bra foto på personer, förutom ÖB som kan vara bra att ha i framtiden till bloggen.


Idag har vi haft ett gruppledarmöte/ordförandemöte i Oskarshamn. Sedan var det Guldfågeln arena som gällde med match mellan KFF och IFK Göteborg. Vinst med 4-2 för Kalmar FF. Trevlig match med sex mål.


Här kommer några av mina bilder från Stora rör. 


 

 

 

 

 

 



 
 
Ingen bild

calle

2 oktober 2016 21:44

vem skall försvaret slåss emot ?

när man gjorde sin värnplikt i jägarförband, skulle man offra sitt liv för fädernelandet och skydda kvinnor och barn och gamla från övergrepp från fienden.

nu är man paria enligt 7 klöver politiker och media och lobbygrupper om man vill skydda och värna det svenska.

här begås våldtäkter och mord och rån mot svenskar ganska ofta och det skall tydligen sopas under mattan.

verkar som Sverige är utsatt för modern krigföring där hjärntvätt och politisk korrekthet är vapnet för att överta Sverige som nation och låta folket sakta men säkert förinta sig själva. kalergi-planen och Bilderberg gruppen för krig med Sverige , med sakta tillvänjning.

tror inte ryssland kommer kriga mot Sverige, så försvaret borde inte hetsa mot ryssen.

mer troligt att försvaret kommer angripa Svenskar som protesterar mot usa styrda 7 klövern.

folkets demonstration är hotet mot 7 klövern, och de sätter nog in militär om det blir 10 000 personer som samlas och afa och soros-vänstern startar bråk

 
Ingen bild

calle

2 oktober 2016 22:16

militären storsatsar och skyddar Gotland. men gruppvåldtäkter mot Svenska kvinnor fortsätter som vanligt, även på Gotland!

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Gotland/2016-10-02-0705-Valdtakt-Gotland/

troligen en svensk tjej som hjärntvättats sedan skolan att mångkultur är så fint. så hon följde väl med 6 stycken asylsökande till flyktingboende, för att umgås.

det är ju detta som förstör Svenska folket innefrån, nu har väl tjejen förstörts psykiskt och kanske fått Aids. kan nog inte bilda familj. och svenska folketet tynar bort, på 1-3 generationer

 
Ingen bild

Dumle

2 oktober 2016 22:45

Ryssland är inget hot. Hotet kommer inifrån, där ett sönderfallande samhälle möjliggör att kriminella gäng och religiösa minoriteter kan skapa stater i staten där svensk lag upphört att gälla. Vem skyddar mig och min familj om dessa grupper väljer ut oss som måltavla? Polisen löser så få brott idag att de i praktiken upphört att existera som stabiliserande kraft. Det fanns en tid när militära förband ingav känslan av trygghet. Idag påminner de mig bara om hur sjuklöverns politiker i grunden förstört ett mycket väl fungerande land.

 
Ingen bild

Lars

2 oktober 2016 23:55

Putin kommer ta Sverige. Frågan är bara när!

 
Ingen bild

sunken

3 oktober 2016 00:05

Vår nye ÖB är ju tyvärr en NATO-hök.

 
Ingen bild

Niklas

3 oktober 2016 06:24

Framförallt, vad finns det att försvara längre?

Är det värt att försvara ett ni**eri, arab, babbe, muslim och bögeri-pedofilsamhälle där perverterade avarter till människor springer omkring och visar kuk o bröst på gator o torg i städerna tillsammans med politiker, plois(!) och militär(!)? Ett samhälle som slits sönder i etniska konflikter där bilbränning, gruppvåldtäkter och allmän otrygghet nu blivit norm. Ett samhälle som styrs av inkvoterade oduglingar, där medierna ägs och styrs av en liten ond etnisk spillra som ljuger sig blåa om både historiska skeenden som nutida. Vem och vilka vid sina sunda vätskor är beredda att offra sitt liv för 7-klövern i riksdagen och den samhällso-ordning de skapat? Vem är beredd att gå i döden för "vår" ÖB, för "vårt" kungahus, för Mona Sahlin och allt annat skit rent ut sagt? Nej det enda jag är beredd att försvara är min familj, mina barn och mina närmaste. Och de är jag beredd att gå i döden för. I det militära var jag uttagen till kompanibefäl.

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 oktober 2016 06:58

Skönt att se lite av vårt Försvar. MEN, räcker det till för att bemöta hoten inifrån och utifrån mot Sverige?
Gotland skakas av en gruppvåldtäkt. Tack vare fri media och observanta svenskar på nätet kommer vi att få veta mer om det än vad gammelmedia och 7K vill...

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

3 oktober 2016 07:15

Hotet för oss svenskar kommer från alla hjärntvättade.
Politiker,media och alla naiva innevånare som inte ser det verkliga hotet. Alla som bjuds in som inte tycker att det är viktigt att bevara ett tryckt Sverige där befolkningen känner sig säkra.
Att rusta Gotland är en i raden avledande manöverar från "dom rena" !

 
Ingen bild

Fredde

3 oktober 2016 07:26

Med MP i spetsen har svenska försvaret monterats ner till nästan ingenting. Vill man krama hela världen, borde man först inse att hela världen inte vill kramas...
Se bara hur det pågår nere i mellanöstern och Afrika, vill de kramas eller kriga?
Dock är det ett positivt tecken att det satsas på Gotland, även om det är otroligt lite jämfört med när jag gjorde lumpen där. Då fanns det flera förband, A7, LV2, P18 och F13G.

 
Ingen bild

World Traveller

3 oktober 2016 08:14

Sverigedemokrater och de som vill vaerna vaart land ar inte valkomna i forsvaret. I forsvaret liksom ovriga samhallsinstitutioner kvoteras politiskt korrekta in. Vill man inte underkasta sig EU's overhoghet, omfamna multikulturen och bli en icketaenkande robot saa har man inget i dagens nya forsvar att gora. Storsta hotet kommer inte fran Ryssland, det kommer inifran, fran organisationer som, bland andra, fore detta riksdagsman Kaplan tillhor och fran EU som vill forinta nationerna och infora en ny varldsoordning.

 
Ingen bild

dave

3 oktober 2016 11:35

Helikoptrarna på bilderna verkar vara westland lynx.

 
Ingen bild

Lars Nilsson

3 oktober 2016 15:58

Varför har fartyget marin flagg?
Jämför,
http://www.forsvarsmakten.se/imagevault/publishedmedia/lm9atwqlc161kwomqvfj/20150613_anttho01_BALTOPS_455.jpg

 
Ingen bild

dave

3 oktober 2016 22:52

Lars Nilsson

Måndag 3 okt 15:58

Varför har fartyget marin flagg?
Jämför,
http://www.forsvarsmakten.se/imagevault/publishedmedia/lm9atwqlc161kwomqvfj/20150613_anttho01_BALTOPS_455.jpg

För att båtar brukar vara marina och skall därmed föra örlogsflaggan.

 
Ingen bild

David

4 oktober 2016 22:52

Jag ser visserligen Ryssland som ett potentiellt hot, men ett väldigt litet sådant. Jag tror absolut inte att Ryssland oprovocerat skulle attackera Sverige i närtid. Vad skulle anledningen vara? Även om vi inte är med i Nato, så skulle en attack på Sverige skapa enorma aggressioner mot Ryssland från andra länder om det inte fanns något riktigt bra motiv.

Finland skulle hjälpa försvara oss, kanske Norge också, men även om vi inte är med i Nato tror jag ändå att Nato länderna skulle hjälpa till.

Usa skulle säkert vilja vara med på ett eller annat sätt också.

Nej, att Ryssland vore så dumma vore självmord för dom, jag har mycket svårt att se det.

Thoralf Alfsson

4 oktober 2016 23:06

Varför tror du att Finland och Norge skulle hjälpa Sverige? Vad gjorde Sverige när Norge, Danmark och Finland angrepps under andra världskriget?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards