thoralf

Alla inlägg den 28 september 2016

Av Thoralf Alfsson - 28 september 2016 22:19

Fick ett mejl idag om att fler än 100 personer har överklagat bygglovet för modulhusen i Påryd som också kallas för flyktingbyn. Enligt de som gått runt och pratat med boende i Påryd är det många som är emot modulhusen men som inte vill skriva på ett överklagande.


Östra Småland har varit i kontakt med Samhällsbyggnadskontoret som bekräftar att man bara under tisdagen stämplade in drygt 100 överklaganden.


Med tanke på hur stort Påryd är i befolkning kan man bara beteckna det som ett kompakt motstånd mot kommunens planer på en flyktingby med 10 modulhus.


Jag undra hur Kalmar kommun kommer hantera alla dessa överklaganden. Om man kommer fortsätta med projektet och försöka köra över invånarna i Påryd eller om Johan Persson försöker lösa det på något annat sätt.


Enligt hörsägen skall kommunalrådet Johan Persson blivit inbjuden till Påryd av motståndarna för att diskutera flyktingbyn. Men Johan Persson skall ha avböjt minst sagt fräckt och osmart. Frågan är om Johan Persson kommer agera som Fredrik Reinfeldt och försöka straffa befolkningen i Påryd?

Av Thoralf Alfsson - 28 september 2016 13:56

”Nu får jag läsa på Facebook och diverse bloggar att S inte haft någon demokratisk process, att jag satt munkavle på ledamöter osv. Detta är lögn och förbannad dikt.”


Jag vet inte om det är min blogg som Johan Persson syftar på eftersom jag skrev följande i måndagskväll efter kommunfullmäktige. Läs hans blogginlägg.


”Jag tycker att det var anmärkningsvärt att Kultur och Fritidsnämndens ordförande Marianne Dahlberg (S) inte deltog i debatten. Lasse Johansson (S) som är ordförande för Barn och Ungdomsnämnden deltog inte heller i debatten.  Östra Småland har för några veckor sedan skrivit att Lasse Johansson internt inom socialdemokraterna förespråkat Tallhagen. Är det så att även Marianne Dahlberg förespråkat Tallhagen?  Hur många fler socialdemokraterna ville egentligen ha en ny simhall vid Tallhagen? Ingen vågar gå emot Johan Persson!”

 

Jag tycker fortfarande att det är minst sagt märkligt att vare sig Marianne Dahlberg eller Lasse Johansson som sitter i nämnder som minst sagt är berörda och kommer att ha ansvar för en ny simhall inte yttrar sig under debatten i kommunfullmäktige. Jag tolkar det som att de hade svårt att argumentera för placeringen vid Snurrom.


Tyvärr hade jag för mig att det var Östra Småland som skrivit om Lasse Johanssons kovändning i frågan men det var faktiskt Barometern. Läs gärna artikeln.

http://www.barometern.se/kalmar/skolpolitiker-gjorde-kovandning-i-simhallsfragan/


I dagens Barometern kan vi dessutom läsa att Kalmar simsällskaps ordförande, Per Fredriksson är jättenöjd med beslutet att den ny simhallen byggs vid Snurrom. Väldigt snurrigt i mina öron när samma förening i medborgardialogen hade följande åsikt enligt dokumentationen.


För att Kalmar Simsällskap ska kunna utveckla och bedriva sin verksamhet är det för dem viktigt att den nya simhallen ligger centralt dvs. nära gymnasieskolorna därför förordar de Tallhagen.”


Medborgardialogen genomfördes dock innan socialdemokraterna och Johan Persson redovisat sin åsikt. Efter att Johan Persson förordat Snurrom har det varit väldigt tyst från föreningslivet. Ingen vill stöta sig med Johan Persson! Det kan straffa sig i framtiden när föreningsstöden skall fördelas till föreningarna.


Vi Sverigedemokrater vet hur ohederligt Johan Persson kan agera mot sina ”motståndare”.

 

 ------------------------------------------------------------------

 

Anne Ramberg

 

Anne Ramberg skrev igår på sin blogg om min lilla uppmaning att skicka ett vykort till henne. Här kommer ett litet stycke från blogginlägget.


”Den moderate riksdagsmannen Bali har under lång tid utmärkt sig på nätet med ett språkbruk som är exceptionellt med alla anständighetsmått mätt. Jag skall inte här ägna mig åt att citera Balis alla övertramp. Jag hänvisar den intresserade till hans rika twitterflöde. Till detta kommer sakinnehållet där Bali, såvitt jag kan se, flörtar med de hatiska krafterna på ett sätt som knappast pryder hans parti. Han har nu följdriktigt också fått kraftfullt stöd av en tidigare riksdagskollega, Sverigedemokraten Thoralf Alfsson. Den senare uppmanar på sin blogg alla att skriva ett vykort till Anne Ramberg med en uppmaning att hon ska lämna Advokatsamfundet och sina övriga uppdrag.”

 

 

Idag försvarar Anne Ramberg dessutom islam! Hon jämför dagens islamister med 1000-talets korsfarare. Hon hyllar muslimska hjältar och kallar Donald Trump för en islamofobisk fastighetsmatador. Imponerande av Anne Ramberg!


https://annerambergs.wordpress.com/2016/09/27/gott-mit-uns-om-gudar-som-valdsforevandning/

 


 

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards