thoralf

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

IRONISK OCH BITTER SOSSE

Av Thoralf Alfsson - 17 september 2016 23:04

Ibland blir man väldigt förvånad när man läser tidningen. Östra Småland publicerade i veckan ett öppet brev till Stefan Löfven skrivit av en före detta politisk chefredaktör på socialdemokratiska Östra Småland Jan G Andersson, vars son är EU-parlamentariker för Miljöpartiet.


Möjligtvis är det en bitter och ironisk Jan G Andersson som önskar att Stefan Löfven skall utse Håkan Juholt till landshövding i Kalmar län efter utsparkade Stefan Carlsson. Så här inleder han sitt brev.


Partivän,

Jag måste skriva till dig och säga att det är fullkomligt obegripligt att regeringen åter ska dra frågan om landshövding i Kalmar i långbänk. Särskilt som det inte är okomplicerat att de viktigaste frågorna i Kalmar numera görs upp i ett sovrum i Bjursnäs.

 

Det kunde man till nåds acceptera som en nödlösning därför att landshövding Carlsson hux flux fick respass. Den utredning som gjorts om hans uppträdande och handskande med sitt revir avslöjade stora överträdelser och den vikarierande landshövdingen attesterade tjänstvilligt hans excesser. Det talar inte till hennes fördel.

 

I Bjursnäs bor den tillförordnade landshövdingen och länsrådet Malin Almqvist före detta moderat ledamot av partistyrelsen och som numera är sambo med det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson som också sitter i partistyrelsen för socialdemokraterna. Då kanske ni förstår vad som syftas med att de viktigaste frågorna i Kalmar numera görs upp i ett sovrum i Bjursnäs.


Jan G Andersson har heller inte missat att Malin Almqvist så förtjänstfullt attesterat alla spritfakturor och telefonräkningar för sexsamtal och andra lustigheter i den sparkade landshövdingens leverne.


Jan G Andersson passar även på att ge ett antal S-toppar en känga.


”Maktstriderna och skitsnacket i ormboet på Sveavägen 68 vill ingen uppleva igen”

 

Han avslutar med en uppmaning till Stefan Löfven.

 

”Så istället för att skicka ner en ny nersupen typ från Tjockholm som sätter skräck i länsstyrelsen, så har du chansen att sätta punkt i partiets dåliga samvete för behandlingen av Håkan Juholt.”

 

Läs hela det öppna brevet här.


Jag tror knappast att Malin Almqvist och Johan Persson är särdeles förtjusta i detta öppna brev från en partiveteran. Frågan är hur Stefan Löfven uppfattar brevet? Han år ju en väldigt vanligt förekommande gäst i Bjursnäs!

 
 
Ingen bild

C Andersson

18 september 2016 01:07

Tänk att jag har tänkt på Håkan Juholt. Var det taktik att sluta i Riksdagen? Han är som klippt och skuren som landshövding i Kalmar län. Det kan behövas lite drag under galoscherna.

 
Ingen bild

Ludvig

18 september 2016 07:27

Jag tycker Håkan Juholt skulle bli en lämplig landshövding. Och Janne G har verkligen rätt i att Håkan har inte behandlats väl.

 
Ingen bild

Rune

18 september 2016 07:56

Men Löfven har väl inte tid att läsa brevet?
Han är ju i Kanada för närvarande och skall sedan vidare till New York.
Vad gör han i New York stup i kvarten? Avlägger rapport till sina uppdragsgivare?
Samma med Reinfeld och Borg som också for till New York titt och tätt. Skumt?

 
Ingen bild

Tony

18 september 2016 09:10

Ursäkta,men är det lag på att landshövdingen måste vara en Sosse?
är dom allvetande och kan intaga vilken post som helst, borde det
inte vara krav på att den mest lämpliga kandidaten är den som blir
Landshövding, och det är ju inte säkert att den hittas hos Sossarna,
med tanke på kvaliteten på statsministern så tyder det mesta på att
det är tunnt med dugliga personer i Sosseriet?

 
Ingen bild

GBM

18 september 2016 09:17

Almkvist/Persson vilken ohälsosam allians, bra av Östran att ta upp problemet, för problem är just vad det är.

 
Ingen bild

C Andersson

18 september 2016 11:15

@Tony@

Nej det behöver inte vara en sosse. Jag vet inte ens om det är någon fördel. En sverigedemokrat kommer aldrig på fråga. Bara det inte blir Mona Sahlin eller någon annan från elefantkyrkogården. Jag är övertygad om att Håkan Juholt skulle sätta Kalmar före partipolitiken. Kalmar län menar jag. Det skadar nog inte att förflytta fokus från Kalmar stad. Fast jag bryr mig inte så särskilt mycket för jag bor inte i Småland.

Hade jag inte varit bleking hade jag önskat jag vore smålänning som P.J Carlson skrev hem från Minnesota.

 
Ingen bild

Usch!

18 september 2016 11:52

Verkar vara korrupt i hela Kalmar. Hur fan kan man bo där? En vacker fasad räcker inte!

 
Ingen bild

Måns

18 september 2016 12:59

Varför inte Thoralf fd riksdagsledamot och har levt både norra och södra delen av länet. Ett klassiskt sätt att tysta en kritiker.
Tyvärr troligare med Dan Eliasson.

 
Ingen bild

C Andersson

18 september 2016 13:12

Tänk om någon kunde starta en omröstning

o Håkan Juholt
o Mona Sahlin
o Ilmar Reepalu
o Dan Eliasson
o Lennart Holmlund
o Stefan Löfven

Hoppsan det blev bara sossar

 
Ingen bild

C Andersson

18 september 2016 13:15

@Måns@

Nej för allt i världen. Hellre Jimmie Åkesson. Fast han förstås sillastrypare.

 
Ingen bild

Maja Dacke

18 september 2016 14:22

Jag gjorde samma reflektioner som du, Thoralf, efter att ha läst brevet - och förstod det som brevskrivaren syftade på. Sveavägen 68 är ett orm- eller råttbo har jag förstått. Och där finns de som drar i trådarna så att mycket går på tvärs för S. Maktgalningar. Och värre blir det alltid innan det blir bättre.

 
Ingen bild

Per Lund

18 september 2016 19:01

Håkan Juholts övertramp har väl inte varit värre än andra politikers. Han är en kandidat för posten som landshövding.

Nästa fråga är: Behöver vi en landshövding? Finns det nån Kalmarbo som vaknat upp nu I September och känt - Det känns inte riktigt bra idag, vi saknar verkligen en landshövding...

 
Ingen bild

Onkel Sven

18 september 2016 19:25

Håkan Juholt ,hade inte han nåra mystiska hyresgrunkor ? Det måste väl finnas någon/några utan lik i garderoben !

 
Ingen bild

C Andersson

20 september 2016 08:14

@Onkel Sven@

Håkan Juholt hade inga mystiska hyresgrunkor i bagaget. Det anklagelserna var en del att drevet,

 
Ingen bild

C Andersson

20 september 2016 08:18

Håkan Juholt får medhåll i Aftonbladet i dag [2016-09-20] Av Anders Lindberg!!! Här måste ligga en hund begraven.

Juholt hade rätt om Libyenkriget:

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23555887.ab

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards