thoralf

Alla inlägg den 16 september 2016

Av Thoralf Alfsson - 16 september 2016 19:27

Idag surnade jag till ordentligt på hur Samhällsbyggnadsnämnden fördröjer kallelser och handlingar till nämndsmötet den 20 september. Det är snarare regel än undantag att handlingarna offentliggörs för ledamöterna med bara en eller två dagars framförhållning.


Skickade ett mejl till Samhällsbyggnadsförvaltningens chef Rebecca Persson, Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson (S) och vice ordförande Jonas Lövgren (M),kommunsekreteraren Jonas Sverkén och kommunstyrelsens ordförande Johan Persson (S) enligt nedan.


Hej


Några handlingar inför nämndens möte den 20 september har fortfarande inte kommit upp på kommunens webbsida och heller inte med mejl.

 

Jag anser att detta inte är acceptabelt!

 

Som förtroendevald politiker i Samhällsbyggnadsnämnden anser jag att jag inte ges full möjlighet att sätta mig in i alla ärenden när handlingarna inte blir tillgängliga förrän med mindre än två arbetsdagar innan aktuellt möte. I vissa fall kan det även finnas behov att besöka en plats fysiskt för att kunna göra en bra bedömning och ta ett beslut.

 


Flertalet av ledamöterna i de politiska nämnderna är fritidspolitiker och har därmed ett arbeta som huvudsaklig försörjning och måste därmed läsa in sig på handlingarna under sin fritid. Genom den sena delgivningen av handlingarna försvåras detta avsevärt. Det är helt enkelt ett hot mot demokratin och respektlöst och ett missbruk från majoriteten och förvaltningen sida att skicka ut handlingarna så sent till nämndens ledamöter.

 

Jag anser därför att mötet den 20 september bör ställas in då inga handlingar ännu finns tillgängliga för nämndens ledamöter! (fredagen den 16 september klockan 10:24).

 

Med vänlig hälsning

Thoralf Alfsson

 

Skickade även en kopia på mitt mejl till media.

 

Hur många tror att jag fått något svar? Inte ett livstecken!

 

Men de sista handlingarna kom klockan 14:20 på mejl.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards