thoralf

Alla inlägg den 21 augusti 2016

Av Thoralf Alfsson - 21 augusti 2016 11:24

 


Hade många samtal under fredagen. Var en vända på stan och handlade, träffade ovanligt många personer som ville samtala med mig, deltog i ett internt möte och träffande sedan även en SD-politiker från en annan del av landet och hade ett trevligt samtal, dock en del mindre rolig information som gör att man blir bekymrad över hur vi behandlar och respekterar varandra.


Vissa dagar blir man fruktansvärt besviken! När besvikelserna och andra negativa händelser staplar sig på varandra under en tid funderar man på om alla uppoffringar verkligen är värda sitt pris. Jag har sista veckan utsatts för ett hot på grund av ett gammalt blogginlägg av en grovt kriminell person som nyss avtjänat ett 6-årigt fängelsestraff, ett hot jag tar på absolut största allvar.


I söndagsnatt, vid midnatt, exploderade något utanför min lägenhet. Jag var själv inte hemma men mina grannar informerade mig under natten. Kommunens egen säkerhetsansvarige som bor ca 1,5-2km från min bostad hörde explosionen och undrade vad det var. Det var alltså en väldigt kraftig explosion, sannolikt var syftet att skrämma mig. Media har nonchalerat händelsen mer eller mindre fullständigt. Polisen har heller inte kontaktat mig. Hur tror ni mina grannar ser på mig efter en sådan händelse, i synnerhet den familj som har barn. Tror ni att de vill ha mig kvar som boende i samma hus? Tror ni att de önskar att jag flyttar?


De reaktioner som kommer efter en sådan händelse är inte roliga. Men även de reaktioner som uteblir kan göra mig ledsen och besviken.


Men det är inte det enda som hänt den senaste veckan.


Tänk om jag kunde visa med siffror vad min blogg betytt för många sd-medlemmar och sympatisörer. Hur många som blivit medlemmar i SD, där min blogg varit en bidragande orsak. Jag vet efter alla mejl, telefonsamtal och människor som jag träffat på våra landsomfattande möten som berättat att deras första kontakt med SD var genom min blogg. Att många av dessa idag finns i de lokala styrelserna, över hela landet. Utvecklingen i antalet läsare av bloggen har också varit positiv varje år med en topp på över 100 000 unika besökare under en månad. Jag vet att det bland våra politiska motståndare inom 7-klövern både finns de som gillar bloggen och tackar mig för mina blogginlägg och avslöjanden, och att det finns de som är mycket kritiska. Idag vet jag dock inte om min blogg ses som något positivt eller rent av negativt av ledande personer i partiet.


Den feedback och det stöd jag får från mina läsare är dock ovärderlig för mig. Ett stort tack till alla läsare som hör av sig på det ena eller andra sättet. Jag vet att det finns många personer ute i landet, en del som inte är medlemmar i partiet men ändå jobbar aktivt för SD och stödjer partiet ekonomiskt eller mina egna ”projekt”. Mitt lilla ”skatteavdragsprojekt” har väckt väldigt stor uppmärksamhet och engagerat väldigt många och inte minst lockat väldigt många nya läsare till bloggen. Ett stort tack!


Men vissa dagar tappar man båda ork, energi och lust att engagera sig. Lika bra och sätta sig ner och vänta på att någon annan gör jobbet, precis som så många andra gör i samhället. Det är ju alltid någon annan som förväntas göra det. Egna initiativ är inte alltid positivt har jag förstått, mer än en gång. Tro inte du gör något bra, bara för att du är engagerad och kommer med idéer och uppslag, som du också förverkligar och genomför. Efter den senaste veckan gick faktiskt luften ur mig. Jag känner mig både tom och innehållslös!


Jag är också bara en vanlig människa!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards