thoralf

Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av Thoralf Alfsson - 13 augusti 2016 22:00

En person med utländsk bakgrund som har dömts för gruppvåldtäkt har ringt och hotade mig. Jag fick en vecka på mig att ta bort namnuppgifter i ett gammalt blogginlägg. Annars …….


Jag hade en kvinnlig kusin på besök som lyssnade till samtalet och som upplevde det som mycket obehagligt och otäckt. Med tanke på personens brottsregister som bland annat innehåller olaga hot, övergrepp i rättssak, misshandel, våldtäkt, gruppvåldtäkt och därmed flera fängelsestraff måste jag ta det på största allvar.


Det som dock förvånar mig är att denna kriminella person har fått en sekretessmarkering i folkbokföringen. Något som han själv underströk i samband med sitt hotfulla samtal. Det verkar dessutom stämma för han verkar numera inte längre finnas på sajter som hitta.se eller ratsit.se


Han finns med andra ord inte längre. Ingen kan kolla var han bor, framförallt inte brottsoffren eller de som vittnat mot honom i rättegångar. Det är faktiskt oroande då han sannolikt kommit ut i samhället efter det senaste fängelsestraffet.


Enligt sakkunniga på området är det ganska vanligt att kriminella utnyttjar möjligheten till en sekretessmarkering i folkbokföringen för att dölja sin identitet och bostadsort och vad det mer kan innebära hos olika myndigheter. Som kriminell och med fängelse i bagaget skall det vara väldigt enkelt att få en sekretessmarkering i folkbokföringen. Det är bara att ange att personen är hotad av andra kriminella i sin ansökan till Skatteverket.


Men jag är inte förvånad. Samhället och pk-journalisterna bryr sig ju mer om gärningsmannen än vad de gör om brottsoffren idag. Alla minns väl hur rikspolischef Dan Eliasson ojade sig över knivmördaren i Mölndals bakgrund, dessutom i direktsänd TV.


Det nya Sverige! Men det är ju det här samhället och utvecklingen som 87 procent av väljarkåren har röstat för och uppenbarligen vill ha!


PS

Nu förväntar jag mig givetvis att ”Inte rasist men” kommer skriva även om de hot jag utsätts för!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards