thoralf

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

SIMPEL REPORTER

Av Thoralf Alfsson - 11 augusti 2016 22:40

Expressen gör idag ett försök att hänga ut mig i en artikel idag men som många skriver lyckas det väldigt dåligt men Oj, vilken debatt det skapade och vilka arga kommentarer det blev både här och där. Av kommentarerna att döma har många inte ens förstått att inom islam är det bara kvinnor som döljer sitt hår och i många fall hela sin kropp. Alla korkade exempel som lagts upp på sociala medier tyder på en djup okunskap.


Det som jag personligen tycker är lite spännande är att vare sig HM eller Therese Alshammar vill uttala sig enligt Expressen. Det hade ju annars varit väldigt enkelt för dem att säga att det är en huvklänning. Men så enkelt var det uppenbarligen inte!


En annan sak är Expressens bildbyte i lördagens artikel. Jag skrev redan i mitt blogginlägg på lördagen följande.


”Expressen har tagit bort slöjbilden och satt in en annan bild!”

 

Varför tog Expressen bort den inringade bilden i en redan publicerad artikel och ersatte den med en annan bild där huvudplagget inte kunde ses?


 


Jag ställde följande frågor till Expressens journalist Andreas Häggströmi ett svarsmejl.


”Sedan har jag två frågor till Expressen som jag förutsätter att jag får ett svar på. På morgonen hade Expressen en bild på webbsidan på Alshammar där “luvan” syntes väldigt tydligt men under lördagsmorgonen/förmiddag byttes den bilden ut mot en annan bild på Alshammar där luvan mer eller mindre inte syntes. Varför byttes bilden ut? Hade tidningen fått reaktioner på bilden?”


Jag fick följande svar.


 


Bara en simpel reporter. Jag svarade då enligt nedanstående.


   


Jag har givetvis inte fått något mer svar från Andreas Häggström eller någon redaktör på Expressen.

 

Svaret på Expressens bildbyte är att de ville inte visa Alshammars huvudbonad på grund av att Expressens sannolikt också fått många reaktioner via mejl och sociala medier.

 
 
Ingen bild

Lewren

11 augusti 2016 23:04

Hyfs.... Expressen... Hah, good one :)

 
Ingen bild

World Traveller

11 augusti 2016 23:18

Exponerat har nu "legat nere" I en vecka och nu verkar också Avpixlat ha drabbats. Risken finns säkert att även Thoralfs blogg stoppas.
Vad gör vi då?

 
Ingen bild

Hacke

11 augusti 2016 23:30

Simpel reporter på en ännu simplare tidning i världens simplaste medielandskap.
Då ser det ut så här. Ett redan från början urvattnat hopkok hämtat från en vänsterextremistisk hatsajt.
Är detta det ultimata exemplet på att Expressen har gett upp sitt existensberättigande. Något förtroende från läsekretsen har de ju inget kvar att mista.
Grattis Thoralf till reklamen. Det är bara att kamma in ytterligar nytillskott till din eminenta blogg.

 
Ingen bild

Lotta_1

11 augusti 2016 23:41

7-klöverns politiker, massmedia och övriga godhetsapostlar brukar skylla på att stenkastande och bilbrännande MENA-iter känner utanförskap därför kastar de sten på blåljuspersonal och bränner bilar och lokaler. Känner de samma utanförskap i sina respektive hemländer också då eftersom det ser likadant ut där med stenkastning, anlagda bränder osv eller kan det kanske vara något annat som ligger bakom? Läste också att Jonas Sjöstedt är upprörd eftersom han inte kan se OS-sändningarna i sommarstugan. Jag som trodde att Jonas Sjöstedt i sann medmänsklighet hade överlåtit sin sommarstuga till några av "de nya svenskarna"?

 
Ingen bild

Martin

12 augusti 2016 00:41

Exp-vad?

För övrigt är kvinnosport en medieanka.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 augusti 2016 01:25

Annat ämne.

Dessa rader bör uppmärksammas och har skrivits av bloggaren Fnordspotting:

http://fnordspotting.blogspot.se/2016/08/kriminalpolitiska-haverier-och.html

” Det svenska rättsväsendet är anpassat för ett samhälle utan bilbränder, utan gruppvåldtäkter, utan kringresande stöldligor och utan mordiska minderåriga. Det svenska rättsväsendet är anpassat för ett samhälle utan maffior och utan mäktiga klaner. Det svenska rättsväsendet är anpassat för ett samhälle där barn inte rånas på sina mobiltelefoner och där skottlossningar på öppen gata inte hör till vardagen”


Det som gör mig topp tunnor skitförbannad är detta relativiserande av grov muslimsk brottslighet och den vidriga lögnen att ”det har alltid varit så här i Sverige”

Det har ta mig djävulen INTE varit så här tidigare i Sverige. Sluta med era avskyvärda och patetiska lögner. Jag är tillräckligt gammal för att veta att på 70-talet brann inga bilar i Biskopsgården. Inga brutala gruppvåldtäkter skedde i Mariannelund. Inga stenar kastades på ambulanspersonal. Skottlossning på öppen gata var extremt ovanligt. Assistansbedrägerierna var försumbara (om de ens fanns?)

Sluta för i helvete att ljuga för era läsare/tittare.

 
Ingen bild

Chrille

12 augusti 2016 06:51

Följde det där och alltihop startade på hatsajten Inte Rasist Men där sedermera samarbetspartnern Expressen gjorde Webb-tv+artikel.

I vanlig ordning fick Inte Rasist Men igång ett drev mot Sverigedemokrat och Henko är nöjd och glad hemma i maamans källare där han som bekant bor.

Hej, Henko, för du läser såklart detta.

 
Ingen bild

Mattias (den äkte)

12 augusti 2016 07:19

Expressen, Bonniers megafon och propagandaverktyg. Finns det någon mer vidrig DDR-dyngblaska? Bojkotta skiten. Skulle inte ens torka mig i häcken med sådant skräp. Bra Thoralf att du ställer dessa ynkliga kollaboratörer mot väggen.

 
Ingen bild

Tony

12 augusti 2016 08:19

Svensk Media ljuger konstant, i morgonens Text TV uppger
man att Svenska Kyrkan bara under Juli månad tappat 5200
medlemmar, och hör nu, orsaken skulle vara att dom som
blev påkomna med att vidlyftigt leverne bland Kyrkans
toppar? När det i själva verket handlar om Kyrkans
krypande för Islam , där deras högsta företrädare vägrar
att ta avstånd från deras förföljelse av kristna.
Inte ens när en präst fick halsen avskuren framför
altaret vågar den fega ledningen att kritisera Islam?

Det är hela tiden ett mörkande och omskrivningar av
verkligheten för att hålla ögonen ifrån kyrkans tassande
för Islam, bedrövligt ynkligt och motbjudande att
kyrkans högsta företrädare Antje Jackelen hellre är
tyst än att ens våga beklaga det!

 
Ingen bild

Gute

12 augusti 2016 08:39

Var glad för reklamen du får, även om det kommer från en vinklande snusktidning som Expressen!

Ja, det ser väldigt illa ut med något som påminner om islams kvinnoförtryckande huvudbonader på våra idrottskvinnor, även om det inte var tanken.
Symboler är viktigt inom media!

 
Ingen bild

Stefan A.

12 augusti 2016 10:56

Börjar väl närma sig rättegång för hatsitens chefredaktör, skandal att det skall behöva samlas in en halv miljon från allmänheten och ta flera år innan hataren ställs inför rätta, mycket strongt gjort av Jim att orka stå hela vägen, vanligt folk har ju varken råd eller ork att kämpa mot den övermakt som t.ex Bonnierkoncernen och Schibsted representerar, en fällande dom bör innebära ett fall även för chefshataren, även Bonnierkoncernen bör ha en anständighetsgräns(kanske), så man kan återgå till att bli en borgerlig tidning och avsluta sina nära förbindelser med suspekta vänsterorganisationer som expo, irm, researchgruppen och andra grupper från avgrundsvänstern...

 
Ingen bild

Tobbe S

12 augusti 2016 11:36

Jag har lyckats bli blockerad på Expressens FaceBook. Vad de blev ilskna på vet jag inte för jag har varken hotat eller hatat på deras kommentarsfält. Dock har jag varig spydig, ironisk och giftig i mina kommentarer. Kanske var det det som de inte orkade med. Sickna krakar de är.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

12 augusti 2016 11:46

Njae, i det aktuella fallet med Alshammar så tycker jag nog att det inte är tillräckligt tydligt vad hon bär för att man skall ta strid om det. Det kan lika gärna vara något "mode"?

 
Ingen bild

X

12 augusti 2016 11:57

Expressen är en äcklig skittidning.

 
Ingen bild

Anti dhimmi

12 augusti 2016 12:07

Svar till Tony, om vi hjälps åt att sprida artikeln om Ante Jackelens märkliga sällskap som finns på sajten Det goda samhället. Så är jag säker på att dhimmin Jackelen får avgå. Eller så hoppar fler av svenska kyrkan.

 
Ingen bild

Bo

12 augusti 2016 13:00

Tiderna förändras. Min mor berättade om tattare, jag kallade dem zigenare. PK-folket kallar dem numera romer. På den tiden fick man använd ordet svart utan att få ilskna PK-blickar.

https://www.youtube.com/watch?v=2OaE-pGcDws

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 augusti 2016 13:11

Den kom som på beställning. :-)

"Journalister ska inte frisera och förvränga"
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/journalister-ska-inte-frisera-och-foervraenga-26612

 
Ingen bild

Hebb

12 augusti 2016 19:12

Njaaa, i detta fall slåss du nog mot väderkvarnar. Om någon i position att fatta beslut om de svenska OS-deltagarnas kläder har för avsikt att islamifiera Sverige så borde Alshammars och de andra svenska kvinnornas ansikten vara dolda med något tygstycke. En huva, såsom Alshammar bär upp den, används mycket inom idrotten, inte minst inom boxning.
Men vi får väl se om 8 år om du har rätt, då borde fulltäckande klädsel vara standard i hela Europa om islam har sådan påverkan som du tror.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2016 19:18

Varför vänta 8 år? Efter två dagar på Kalmar stadsfest kan jag konstatera att den vanligaste huvudbonaden på kvinnor är sjal/hijab, inte mössa eller keps!

 
Ingen bild

Observer

12 augusti 2016 20:23

....Vikka jävla svar!??
Undra på att man måst reformera media i Polen som hade samma situation tidigare!??

 
Ingen bild

Lars-Göran

13 augusti 2016 11:35

Jag tyckerr hijab är sexigt om den är i siden eller satäng, t ex som är vanligt i Turkiet och som det var i Sverige på 50-70 talet. Ser inget fel i detta klädesplagg, niqab som döljer hela ansiktet däremot borde vara förbjudet

 
Ingen bild

Watching

13 augusti 2016 13:34

Alltså, hur jävla dumma i huvet kan en SD bli? Jo, tydligen hur dum som helst. Hur i helvete kan ni kalla en huva för slöja och sen få det till Islamistiska krafter?? Ni SD är ju för fan totalt urblåsta i skallen och ger iq befriade ett ansikte.
Era högerextremistiska rasistpack, ta å flytta till nån jävla ö nånstans så atombombar vi den sen..
Jävla idioter

 
Ingen bild

Lotta_1

13 augusti 2016 15:24

@ Watching

Vilken aggressivitet du uppvisar. Har någon månne trampat på en öm tå? Det framgår inte i ditt inlägg vem eller vilka det är du försvarar, HM, Therese Alshammar eller islamister som anser att alla som inte klär sig som de vill är horor som man har rätt att göra vad man vill med? Läste du om muslimen som ströp sin syster för att hon, i hans och den sjuka ideologin islams tycke hade publicerat för lättklädda bilder på sig själv. Mördaren hyllades av muslimer boende i Sverige:

http://www.friatider.se/walla-hon-f-rtj-nar-det-muslimer-i-sverige-hyllar-hedersmord

Är det åsikter som du ställer dig bakom? Vill du leva under Sharialagen i Sverige? Är du muslim eller Dhimmie?

 
Ingen bild

Watching

13 augusti 2016 16:12

Lotta_1, du svarade inte på min fråga? Hur kan en SD få en huva att bli slöja för att sen säga att det är islamistiska krafter? Sen att använda en av de värsta rasistiska sidor som Fria tider som bibel och källa till allt man säger är så IQ befriat så det finns inte.. Ni SD:are är ju totalt hjärntvättade i skallen av en som haft nazistbindel för inte så längesen och en som är ute med järnrör osv. Hela jävla SD är ett hot mot alla i Sverige, mitt språksätt jag använder, det är 99,99% likadant som alla SD nissar använder istort sett hela tiden. Fast då går det bra tydligen men om man inte har erat pack till synsätt ja då ska man skriva på ett snällt sätt....
Ni kan ta erat SD och stoppa upp i röven.. Fra tider, avpixlat Exponerat osv är rena rasistiska sidor. Det vet ni om och ni tycker det är okej tydligen... SD nissar är tydligen mer intelligensbefriade än vad jag trodde...

Thoralf Alfsson

13 augusti 2016 18:31

Jag publicerar denna kommentar enbart för att ni skall förstå hur hjärntvättade vissa personer är!

 
Ingen bild

Lotta_1

13 augusti 2016 20:59

@Watching

Om du hade klickat på länken i mitt inlägg hade du sett att artikeln är hämtad från Göteborgsposten. Lägger in den länken och förväntar mig svar på mina frågor.


http://www.gp.se/nyheter/göteborg/här-stöder-svenska-ungdomar-hedersvåld-helt-öppet-1.3669800

 
Ingen bild

Watching

13 augusti 2016 21:47

Ställde inte jag fråga först? Har ni några svar på hur det kommer sig att ni SD kan få huva till slöja till extrema islamister? Enda ni kommer med är motfrågor.. Hade gärna skrivit mitt namn, min adress och tele men då skulle jag bli dödshotad. Man blir det nämligen om man säger ifrån till SD. Ta senast Black-Ingvars..flera kända lever nu under dödshot för att man tagit ställning mot er.. Hur kändes mitt språk mot er? Sånt där spräk får jag mot mig varje gång jag pratar med SD... Märkligt.. I varenda diskussion så säger ingen emot att fria tider, avpixlat mm är rena rasistiska sidor från SD håll. Och ni fortsätter länka därifrån. Hela tiden.. Ni säger att media vinklar.. Skulle nog säga att fria tider är den sida jämte avpixlat som vinklar allt extremt.. SD topparna har skrivit rasistiska texter där osv..
Passar på att ställa en fråga till då... Är SD ett rasistiskt parti? För mig är svaret enkelt. Ett extremt rasistiskt parti..

Thoralf Alfsson

13 augusti 2016 21:58

Du är inte läskunnig till att börja med. Har du förstått vad följande tecken betyder "?"

Om du läser mitt blogginlägg så kanske du upptäcker att jag aldrig skriver att det är en slöja men jag frågar mina läsare hur de upplever det!

"Skall man tolka det som att Sveriges fanbärare Therese Alshammar bar en slöja under OS-invigningen? En halvslöja eller ska det ses som en luvklänning? Det är givetvis upp till betraktaren."

Så inleder jag mitt blogginlägg. Läs även Expressens artikel ett par gånger och testa den läsförståelse.

 
Ingen bild

Watching

13 augusti 2016 22:36

Läsförståelsen?? Om du läser vad jag skrev så skrev jag "ni".. Att ens komma på tanken att lyfta en sådan fråga är en fråga om iq befriad politiker...

Thoralf Alfsson

13 augusti 2016 22:48

Ditt svar visar på din brist på läsförståelse! Ni var får du det ifrån? Jag är ensam som skriver blogginläggen.

 
Ingen bild

Lotta_1

13 augusti 2016 23:05

@Watching
Uppenbarligen har du stora problem med läsförståelsen. Artikeln jag länkade till i mitt första svar till dig var hämtad från Göteborgsposten. Är de också rasister enligt dig? På tal om hot. Hur ställer du dig till att Thoralf hotas, läs den senaste artikeln? Är det ok enligt dig?

 
Ingen bild

Watching

14 augusti 2016 00:09

Du som skrev blogginlägget och de om skriver och kommenterar=NI.... Tror minsann läsförståelsen hos er är uppenbar brist. Läs gärna innan ni kommenterar eller påstår något som inte är sant. Visserligen gör ni det hela tiden.

Sen NÄ, jag försvarar inget som har med religion att göra. Ateist som jag är anser jag att det är förkastligt. Jag är ingen rasist bara för det.. Men SD är rasister, ni säger inte ens emot det påståendet. Sällan någon SD gör det iof..

 
Ingen bild

Sillastryparen

14 augusti 2016 10:17

Expressen tagit bort slöjbilden??? Hur står det till med synen? Ahlshammar bär ingen slöja. De som såg invigningen vet vad jag pratar om, ni andra bara fabulerar för att få utlopp för er främlingsfientlighet......

Thoralf Alfsson

14 augusti 2016 10:41

Varför frågar du inte Expressen varför de bytte bild på artikeln. Du får hemskt gärna berätta för mig vad de svarar!

 
Ingen bild

Lotta_1

14 augusti 2016 10:27

Rasist är så uttjatat för det tar man alltid till när argumenten tar slut. Ingen har någonsin kunnat förklara vad det är som är rasistiskt med SD. Nu har du din stora chans, berätta gör oss vad det är som är rasistiskt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards