thoralf

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

JAG STÖDJER OCKSÅ KENT EKEROTH

Av Thoralf Alfsson - 8 augusti 2016 20:44

Kent Ekeroth bemöter idag pk-folket i en artikel i GP. Att det är just GP som publicerar den säger också en del i sammanhanget.


Personligen anser jag att Kent Ekeroth har helt rätt i sak i det Facebookinlägg som han publicerade. Men när man skriver på Facebook så kanske man inte alltid skriver så nyanserat som man borde då  man försöker hålla det relativt kort. Annars är det inte så många som orkar läsa.


Asylsökande som vi inte vem de är och deras identitet eller nationalitet skall faktiskt inte få röra sig fritt i vårt samhälle. Inte minst med tanke på att en stor del av dessa uppenbarligen är religiösa fanatiker.

Jag anser dessutom att asylsökande inte skall ha tillstånd att arbeta eller praktisera på en arbetsplats. De skall heller inte erbjudas svenskutbildning när de är asylsökande. För det skall det krävas ett uppehållstillstånd i landet.

Däremot skall de få information om vilka lagar och regler som gäller i Sverige. 


Under min tid i riksdagen skrev Kent och jag ett antal riksdagsmotioner tillsammans. Flera av dessa väckte en del uppmärksamhet i media men för var dag som gått sedan dess har jag blivit än mer övertygad om att våra motioner var mer än befogade. Det skulle inte förvåna mig om det kommer liknande förslag från framförallt KD eller M inom något eller några år.


Jag tänkte ge några exempel på motioner som Kent och jag lämnade in.


Medborgarskapskrav på statsråd.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/medborgarskapskrav-pa-statsrad_H102K308

Denna motion blev ju aktuell i samband med turerna kring Mehmet Kaplan.


Ändring av vallagen

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/andring-i-vallagen_H102K307

I Sveriges riksdag skall det bara sitta ledamöter med enbart svenskt medborgarskap!


Återkallande av medborgarskap

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/aterkallande-av-medborgarskap_H102K306

 

Begränsning av fri tolktjänst

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/begransning-av-fri-tolktjanst_H102K305

 

Uppdrag till Brottsförebyggande rådet

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/uppdrag-till-brottsforebyggande-radet_GZ02Ju385

Att BRÅ skulle göra en ny utredning angående brott bland svenskar och invandrare. BRÅ presenterade en rapport 1996 och en 2005 sedan dess har det varit totalt tyst från BRÅ. Man skall också betänka att en sådan rapport sannolikt tar ca 2 år att ta fram. 

 
 
Ingen bild

Calle

8 augusti 2016 21:43

Jag sällar mig också till dom som stöder Ekeroth. Tycker kraven är fullt naturliga.

 
Ingen bild

Lotta_1

8 augusti 2016 21:44

Se den senaste tycka-synd-om-videon Black lives matter med bla den svårt förtryckte miljonären Timbaktu. En orgie av självömkan och hat mot vita. Se sedan svaret som "En arg blatte" levererar. Jag är så trött på dessa självömkande individer. Sverige är svenskarnas land. Är det så att det inte passar är ni hjärtligt välkomna att lämna landet för att bosätta er i ett annat valfritt land.

https://youtu.be/T9TzvxXjXPQ

https://youtu.be/H19gCcV-avI


 
Ingen bild

S-E Kalsson

8 augusti 2016 21:54

Jag stöder Kent Ekeroths förslag ,varför ska asylsökande få demonstrera när vi som vill skriva en snäll insändare om invandringen inte får det ?

 
Ingen bild

Tobbe S

8 augusti 2016 21:55

FN's flyktingkonvention

Artikel 2 - Allmänna skyldigheter
Varje flykting har gentemot det land, varest han befinner sig, skyldigheter främst innebärande, att han skall ställa sig till efterrättelse gällande lagar och föreskrifter ävensom anstalter, som vidtagas för upprätthållande av den allmänna ordningen.

Artikel 9 - Tillfälliga åtgärder
Bestämmelserna i denna konvention utgöra icke hinder för fördragsslutande stat att i krigstid eller under andra allvarliga och utomordentliga förhållanden gentemot någon bestämd person provisoriskt vidtaga åtgärder, som staten ifråga finner oundgängligen erforderliga för den nationella säkerheten, i avvaktan på utredning genom statens försorg, huruvida vederbörande verkligen är flykting samt huruvida i hans fall upprätthållandet av åtgärderna är nödvändigt i den nationella säkerhetens intresse.

Artikel 34 - Naturalisation
Fördragsslutande stat skall så mycket som möjligt underlätta flyktingarnas införlivande med samhället och deras naturalisation. Särskilt skall fördragsslutande stat bemöda sig om att påskynda naturalisationsförfarandet och att så mycket som möjligt nedbringa avgifterna och kostnaderna för detta.

 
Ingen bild

Lotta_1

8 augusti 2016 22:28

När det gäller Kent Ekeroths uttalande vill jag gå längre. Jag anser att ingen skulle släppas in i landet utan id-handlingar. De flesta minns väl hur mycket pass som hittades dumpade i olika länder som de asylsökande slängt på sin väg till bla Sverige. Varför slänger man sina pass om man flyr från krig? Borde man inte skydda dessa, för sin framtid så viktiga dokument med i princip sitt liv? Ett pass eller annan id-handling ger ju PUT direkt om man har asylskäl. Det skulle jag uppskatta om någon av er goda ville förklara för mig. Vidare borde man följa Dublinförordningen där asylsökande skall söka asyl i första säkra land man kommer till. Väljer man trots det att fortsätta anser jag att man förverkat sin rätt att söka asyl i något annat land. Det kan aldrig vara rimligt att man skall kunna resa genom land efter land utan att söka asyl för det inte duger, då är man en ekonomisk migrant och fattigdom är så vitt jag känner till inte asylgrundande.

 
Ingen bild

X

8 augusti 2016 23:13

Moderaterna är fullständigt skamlösa och stjäler SD-politik utan problem. Om ett år kommer de med samma förslag och då håller media käften...
Äckliga, äckliga, äckliga, äckliga hyckleri-Sverige.

 
Ingen bild

ruben

8 augusti 2016 23:39

Jag håller också med. Hur olagligt kan det inte vara att släppa främmande människor vind för våg, när ingen har en susning om vilka skäl de har att vara här. Det är allvarligt slarv kring Svenska civilas säkerhet. Menar migrationsverket att asyl-sökanden själva talar om ifall de har skumma avsikter? Dessutom verkar det helt idiotiskt att tillåta hela världens invånare att fritt demonstrera för lagändringar i Sverige. Skall förstås aldrig tillåtas i något land. Att de ens har mage och varför gör de inte demonstrationerna i gulfstaterna?

 
Ingen bild

Molle

9 augusti 2016 01:35

Jag håller fullständigt med Kent Ekeroth.
Dom ska hållas frånskilda från samhället tills de fått uppehållstillstånd. Vidare ska de hälsoundersökas. Och ljuger de om sin identitet ska de genast utvisas direkt.
Vid minsta lagbrott ska de också ut direkt.

Och sedan måste bidragen minska betydligt. Hört siffror på 24.000kr för enskild och 30.000 kr för ett par. Fantasisummor för oss vanliga dödliga som arbetar och får nöja oss med mindre.

Och de har mage att demonstrera mot våra lagar och nybyggda modulhus är inte fint nog för dem. Nämen INGEN har bett dom komma hit.

Det är dags att sätta ner bägge fötterna nu.

 
Ingen bild

Chrille

9 augusti 2016 07:56

Klart att det är ett avsiktligt missförstånd från 7-klövern, som Ekeroth också skriver. Tills om en vecka, eller så. Då snor något 7-klöverparti även detta förslag och då är det helt i sin ordning.

(Kan tillägga att jag stödde Ekeroth redan innan förtydligandet i GP och även Jomshof som försvarade honom i SvD;

http://www.svd.se/jomshof-stoder-ekeroth-asylsokande-borde-lasas-in
)

För övrigt tycker jag att det är bra att SD "tuffat" till sig igen på riksnivå och talar klarspråk. Förvisso tycks det bara vara från Ekeroths och Jomshofs munnar vad jag har läst, men jag förväntar mig att det är hela partiledningens linje.

 
Ingen bild

Chrille

9 augusti 2016 08:15

Tillägg; Lite axplock ur vad det tycks om Kent Ekeroth och SD.
Fina motargument, "idioti", "idiotens parti".

https://twitter.com/RebeccaWUvell/status/762415330073477120?lang=sv

 
Ingen bild

LG

9 augusti 2016 08:22

Jag stöder också Kent Ekeroths förslag, men vill gå längre än så.

Givetvis ska alla asylsökande som kommer till vårt land hållas i förvar tills deras sak är utredd. Men det räcker inte.

Inte en enda migrant utan asylskäl borde få vistas på våra gator.

Vi borde upprätta stora bevakade läger där samtliga asylsökande som fått avslag hålls inlåsta tills de är villiga att åka hem igen.

Enligt myndigheterna saknar ca 80 000 av förra årets migranter asylskäl.
Ändå springer de nu runt i vårt samhälle och trakasserar och våldtar våra svenska flickor och kvinnor.

Det är inte rimligt, och måste få ett slut.

Dessa 80 000 borde redan sitta internerade i sådana läger.

Jag är medveten om svårigheterna att sända hem flertalet av dessa - de har ju slängt sina pass, så det är svårt att identifiera deras ursprung.

Lösningen är enkel. Sätt dem i bevakade läger allihop. Låt dem sitta där och ruttna tills de själva ber om att få åka hem.

Det skulle bidra mycket till tryggheten i samhället.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

9 augusti 2016 09:04

Sen ska det finnas jobb ,en asylsökande ska inte gå på våra gator år efter år efter år utan jobb ,har många exempel på det där jag bor !

 
Bo

Bo

9 augusti 2016 09:54

Jag har sedan en tid följt din blogg. Är imponerad av din nit och ditt engagemang. Vad är orsaken till att du inte blev kvar i riksdagen? Det är personer med din resning som behövs där. Du får mitt kryss i nästa val.

http://Xxxzenta

 
Ingen bild

Clas

9 augusti 2016 09:54

Personer som saknar ID-handling ska inte släppas in i landet. Söker de asyl ska ansökan omedelbart avslås. Kommer man från Danmark eller Tyskland saknar man asylskäl och ska avvisas på stuts.

 
Ingen bild

Fredde

9 augusti 2016 10:41

Hörde från en kollega som gått SFI, där hon mötte en somalisk kvinna som berättade att hennes man först arbetat men numera går hemma med bidrag. De har åtta barn, så det ramlar nog in fina bidrag...
Men, så har också Eskilstuna landets högsta kostnader för socialbidrag.

För övrigt var SFI rena skämtet för en kem-ingenjör från Irland som min kollega är, nivån var för dem som aldrig sett en dator. Hon slutade kursen för hon lärde sig väldigt lite svenska, all tid gick åt att lära de andra att knappa på datorn...

 
Ingen bild

Ludvig

9 augusti 2016 12:23

Kent Ekeroth har som vanligt vettiga förslag.

 
Ingen bild

Stefan A.

9 augusti 2016 21:14

Åtskilliga ledarskribenter och kolumnister som man vill, vid nästa "Västeråsfall", ser de drabbades anhöriga i ögonen och förklarar varför just deras nära och kära måste drabbas för att de här ledarskribenterna och kolumnisterna skall framstå som "goda", måste deras egna anhöriga drabbas för att polletten skall ramla ned, vill se Alex Schulman predika FN,s deklarationer om de mänskliga rättigheterna om hans egna barn och fru blir nedstuckna av personer som inte borde vara här som i fallet i Västerås, den personen hade inte ens rätt att söka asyl i Sverige då han redan fått asyl i ett annat land, lik förbannat befinner han sig på en flyktingförläggning i Sverige, Sverige styrs av dårar....

 
Ingen bild

Mia K

10 augusti 2016 21:49

Hej Toralf! Du gör rätt som stödjer Kent Ekeroth! De unga männen som demonstrerade med skyltar på svenska är givetvis verktyg för vänstern för att skapa mer oordning för vår överbelastade ordningsmakt. Och vi kan ju inte koppla in det avväpnade försvaret heller!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards