thoralf

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2016 22:56

  

Jag vet inte vilken ända man skall börja med.


EU-toppar och Stefan Löfven stödjer president Erdogan i Turkiet. Angela Merkel kallade Turkiet för ett demokratiskt land och gav Erdogan sitt stöd. De som ger Erdogan sitt stöd måste vara minst sagt odemokratiska. Hur kan man ge en i mina ögon islamist sitt stöd om man har västerländska värderingar om yttrandefrihet, åsiktsfrihet, religionsfrihet, jämställdhet o.s.v


  


I mitt stilla sinne undrar jag vad Erdogan anser om islamisten som körde lastbilen i Nice. Var det en hjälte enligt Erdogan? Jag hörde Kurdo Baksi uttala sig idag om försöket till militärkupp i Turkiet. Han menade att det var imamerna i moskéerna som fick ut folk på gatorna och fick folket att protestera mot militärerna. Samma ideologi som sannolikt fick 31-åringen i Nice att begå sitt fruktansvärda illdåd med minst 84 döda oskyldiga människor som firade Frankrikes nationaldag.

 

Det finns med andra ord en gemensam nämnare!


Joakim Carlsson på socialdemokratiska Östra Småland menar idag på ledarsidan att 31-åringen inte inspirerats av IS utan kanske av en bok av Stephen King.


”Hela attacken påminnerbetänkligt mycket om scenariot i en bok av Stephen King, ”Mr Mercedes”, där människor mejas ner med hjälp av en bil när de står i kö till en jobbmässa. Jag bara påpekar det eftersom många kommer att tro att dådet inspirerats av islam och Koranen. Det kan faktiskt lika gärna ha inspirerats av Stephen King.”

 

För övrigt nämner inte Joakim Carlsson vare sig islam, koranen eller IS i sin ledare! Suck ……


Idag kommer det rapporter om rena lynchmobbar i Turkiet som misshandlat och kanske dödat soldater som deltagit i försöket till militärkupp. Marcus Oscarsson från TV4 har tagit upp det på sin facebooksida men jag har inte sett något om detta i svensk media. Vill svensk pk-media hålla Erdogans regim under armarna? Jag skulle inte bli det minsta förvånad om så vore fallet.


Se detta klipp.


 




Jag undrar bara hur många av kuppmakarna som Erdogans regim kommer mörda? Jag gissar att han kommer inte bara nöja sig med kuppmakarna. Han kommer säkert också passa på att eliminera många andra från det turkiska samhället.


De som åker till Turkiet på semester måste uppenbarligen gilla galningen Erdogan. Sverige borde ta fullständigt avstånd från Erdogan och hans parti AKP. Det samma borde EU göra. Sedan skulle gränsbevakning mot Turkiet vara total! 


Det är inte så många som klagat på Brexit de senaste dagarna!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards