thoralf

Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

HUR MÅNGA TERRORATTENTAT MÅSTE VI UPPLEVA INNAN ……

Av Thoralf Alfsson - 15 juli 2016 18:50

”Detta är också anledningen till att dagens mångkulturella svenska maktelit är så totalt blind för farorna med islam och islamisering. Man utgår från att muslimer inte vill någonting hellre än anpassa sig till ett västerländskt levnadssätt och västerländska normer, liksom att islam i grund och botten är samma sak som kristendom, med den enda skillnaden att muslimer har ett annat namn på gud.” 

 

Jimmie Åkesson, debattartikel i Aftonbladet 2009



”Ingen pistol eller gevär. Ingen bomb. En helt vanlig lastbil som plöjde genom ett folkhav på ett par minuter. Över 80 döda, varav många barn.

När ska det gå upp för folk och politiker att det är inte vapnen i sig som är problemet, det är ideologin bakom.”

 

Jörgen Fogelklou


"Det är tid att ta terrorhoten på allvar. På något sätt känns det beklämmande att höra statsministrar och presidenter beklaga och ”fördöma” terrorattack efter terrorattack som inte har förhindrats och därför krävt många liv. Istället borde de be om ursäkt för sin egen inkompetens och oförmåga att utföra det mest centrala för en statsledning, skydda civilbefolkningen."

 

Dick Erixon, Samtiden



”Vilka problem löser tankar och flaggbilder? Dags att stänga gränsen mot öst totalt.”

 

Jacob Hagnell


”Den 31-årige islamisten Mohamed Lahouaiej Bouhlel, som genomförde massakern i Nice, är född i Tunisien men har franskt medborgarskap. Det räcker inte att stänga gränserna och bygga Fort Europa, det skulle vi ha gjort för 40 år sedan. Nu är det för sent för det och framtiden kommer att bli mycket blodig. Fienden finns mitt ibland oss och kommer att slå till fler gånger. Europa måste omedelbart påbörja storskalig identifiering av alla de hundratusentals och åter hundratusentals islamister som lever här. Islamisternas medborgarskap måste dras in och storskalig utvisning genomföras. Det är den enda vägen framåt. Vakna Europa!”

 

Gustav Kasselstrand



För mig finns bara en åtgärd mot personer som har islamistiska och fundamentalistiska tendenser eller böjelser. De skall bort från Sverige och Europa! Skickas tillbaka till lämpligt arabland. Till att börja med bör Sverige utvisa alla som varit i Syrien och anslutit sig till IS/ISIS/Daesh eller någon annan islamistisk organisation.


Det är dag att visa lite handlingskraft! Istället för att hänvisa dessa till Mona Sahlins myslinje!

 

UPPDATERING

 

Nu har jag lyssnat både på TV4 Nyheterna och Rapport. Jag måste säga att jag blir besviken på alla dessa experter som uttalar sig. Ingen vågar uttala sig i hårdare ordalag! Den politiska korrektheten lyser igenom. Den svenska naiva flatheten dominerar på nyhetsredaktionerna.


Jag förväntar mig också lite "verkstad" från Sverigedemokraternas partiledning!

 
 
Ingen bild

lena

15 juli 2016 19:04

Det är inte Europa som är värst drabbat av terrorism, det är mellanöstern där sker sådana här dåd dagligen.

Thoralf Alfsson

15 juli 2016 19:07

Sant! Men där är det också som islam har sin kärna och där som islam måste förändras. Det kan vi inte göra i Europa.

 
Ingen bild

alf

15 juli 2016 19:30

Angola må vara ett U-land, men i ett avseende står skyhögt över andra länder, inklusive Sverige. Islam är förbjuden i Angola. Något att ta efter om det skall bli fred på Jorden.

 
Ingen bild

Chrille

15 juli 2016 19:31

Ursäkta min något nedslagna kommentar, men Europa är redan förlorat.
Det når inte den stora massan av Sveriges invånare, eftersom man förlitar sig på Public Service och annat MSM-skräp.
Det har ju varit hårresande att läsa/se på dagens rapportering av SVT/SR, i jämförelse med utländsk media och andra kanaler via Youtube.

"We are at war" - som Paul Joseph Watson säger i sitt senaste Youtube-inslag;

https://youtu.be/zwp4znSQ3WM

Ps. Vänstern i västvärlden är fullständiga idiotiska verklighetsförnekare så att man tror inte det är sant! Ds

 
Ingen bild

Hacke

15 juli 2016 19:36

Bara kondoleanser och meningslösa manifestationer - ingen handling.
Vi behöver nya politiker som tar sitt uppdrag för respektive land och folk på allvar.

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 juli 2016 19:39

Detta visar återigen att Islam inte hör hemma i Europa. De finns mitt ibland oss och när utför de sina attentat? Stäng alla moskeer, utvisa alla hatpredikanter och imamer och kalla in alla människor med ursprung från Muslimska länder till allvarliga samtal med SÄPO. Sätt upp gränskontroller och gör det NU!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

15 juli 2016 19:55

Stefan Löfven och Margot Wallström tycker att det är bra att det inte drabbar Sverige !
Den dan när polisen går in och rensar i "gettona" (det ska ju ske,säger dom) då ska dom få se på f..n !
Det kommer att bli mer "spännande" i förorterna då.
Visst är EU fantastisk !

 
Ingen bild

Observer

15 juli 2016 20:12

A L L A dessa grisar till politiker som suttit och beslutat om att ta in jihadsmörjan S. K. A. L. L. ÅTALAS!!!

-Ja!-
Det ÄR brottsligt de som de gjort. De har tagit risken att få ett inbördeskrig i Europa. ..Och vi skall åtala dem.
Trots alla varningar så har de fortsatt. Nu står vi här MED alla deras importerade islamister,
D. E. A. N. S. V. A. R. I. G A. S K. A. L. L Å. T. A. L. A. S




 
Ingen bild

Observer

15 juli 2016 20:16

Alla ansvariga s o m. V u r m a t för att ta in islamisterna, -Ställ dem mot väggen nu, idag, i mogon, ikväll. ...LÅT DE FÅ TALA OM VARFÖR DE VILL UTSÄTTA OSS O VÅRA BARN FÖR LIVSFARA!!!

Do it !

 
Ingen bild

Boris

15 juli 2016 20:20

@lena
man tar sig för pannan över dina kommentarer.Menar att du att 84 döda i Nice inte spelar någon eftersom det är värre i Bagdad. Skicka en insändare med den kommentaren till en fransk tidning och uppge ditt namn och adress om du vågar.

 
Ingen bild

Lotta_1

15 juli 2016 20:31

Islam hör inte hemma i Europa. När skall våra tafatta, naiva, blåögda politiker fatta det? Hur många islamiska terrordåd skall behöva ske innan de begriper vad de ställt till med? Till och med människorna som levde på 1600-talet insåg faran med att släppa in islam och dess följare in i Europa. Nu väntar vi bara på snyftet om att det är så synd om muslimerna. Svensk polis sägs vara väl förberedd. Vad gör Dan Eliasson? Upptagen med att trycka upp nya armband? #Körinteihjälmig alternativt #Spränmiginteibitar.

 
Ingen bild

Gute

15 juli 2016 20:35

Vid den strandpromenaden har man suttit många gånger, har bekanta som har en lägenhet strax innanför.

Känslan är obeskrivlig när terrorattentaten kryper så nära!!

 
Ingen bild

Martin

15 juli 2016 20:42

Kasselstrand är bäst!

 
Ingen bild

DuGamlaDuFria

15 juli 2016 21:23

Lotta_1
Instämmer helt med dig. Islam hör inte hemma i Europa. Hör och ser med avsky alla bortförklaringar av politiker och media. Här räcker inte blommor och vackra ord längre,utan nu krävs handling. Många har blod på sina händer.

 
Ingen bild

Ludvig

15 juli 2016 21:31

Varenda dag sker terrordåd av fredens religion. Finns det verkligen ingen politisk ledare som fattar att det måste sättas stopp för detta vansinne.

 
Ingen bild

OT

15 juli 2016 21:44

Vem kan förebrå fransmännen om de snart kommer börja agera i linje med sin nationalsång?

”"La Marseillaise" - France National anthem French & English lyrics: https://www.youtube.com/watch?v=laWIjgWDesE

 
Dumle

Dumle

15 juli 2016 21:58

Alla som inte har läst denna svenska informationssida om profeten Muhammed MÅSTE ta sig en halvtimme och läsa sanningen om varför Islam är ett hot för alla icke-muslimer. Sprid till alla ni känner. Lättläst sida med relevanta länkar och bilder😉
Islamisterna flyttar fram sina positioner. Nu gäller det att väcka alla som fortfarande sover!!!

https://sanningenommuhammed.wordpress.com

http://https://sanningenommuhammed.wordpress.com

 
Ingen bild

Svensk medborgare

15 juli 2016 22:04

Muslims out from day 1

 
Stefan K

Stefan K

15 juli 2016 22:23

Det finns många miljoner muslimer i Europa, exakt hur många vet väl ingen.

Merparten av dessa skulle aldrig begå fasansfulla brott som de vi sett i Europa det senaste året, men lek med tanken att bara 5 procent av dem skulle göra det. Det skulle innebära att det i Europa idag finns kanske 500 000 - 1 miljon muslimer som med glädje skulle följa radikala idéer och skapa kaos på vår kontinent.

Gustav Kasselstrand har en poäng. Det absolut viktigaste är att Europas samlade säkerhetstjänster, polis, militär och andra myndigheter försöker lokalisera dessa individer för att sedan vidta åtgärder som gör att de inte kan utföra sina dåd i vår närhet, varken nu eller senare.

Det Europa kan göra just nu är att se till så ingen kommer in på europeiskt territorium utan att kunna visa upp id-handlingar. Detta kan verkställas redan i morgon.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Svensk medborgare

15 juli 2016 22:38

Thoralf! Fortsätt med ditt goda arbete. Sanningen skall fram!

 
Ingen bild

Anette

15 juli 2016 22:55

http://i.quoteaddicts.com/media/q3/96037.png

 
Ingen bild

calle

15 juli 2016 23:04

Närmast till hands är nog att blåljus personal utsätts för dödliga-attacker. nu har kulturberikare ordnat majbrasor på vägen, 3 st, en lite längre ned. för att sedan göra nåt elände mot blåljuspersonal som de väntar på. och sänder live

https://www.facebook.com/zinar.almusa.9

 
Ingen bild

Kverulantus

15 juli 2016 23:04

Hur många oskyldiga skall mördas innan västvärldens politiker inser att Islam är ett hot mot det vi står för.
Vi har släppt in dom i farstun,snart tar de över hela huset.
Varför?
För att vi är så otroligt konflikträdda.
Snacket om att det bara är en minoritet av muslimerna som är våldsbenägna håller inte.
Ingen av dem går att lita på.

 
Ingen bild

Non serviam

15 juli 2016 23:09


HUR MÅNGA TERRORATTENTAT MÅSTE VI UPPLEVA INNAN ...
de inser att pedofilsekten islam måste totalförbjudas?!

The answer my friend is blowin in the wind...

 
Ingen bild

Ingela

15 juli 2016 23:25

Jag förstår inte varför SD är så tysta. Jag hade förväntat mig lite handlingskraft från det enda partiet som vetat vartåt det barkar.

 
Ingen bild

yngwe

16 juli 2016 00:29

Flaggade franska flaggan på halv stång hela fredagen.

 
Ingen bild

Maja Dacke

16 juli 2016 00:58

Ingela, jag förstår varför SD är så tysta. Jag hade inte förväntat mig lite handlingskraft från det enda partiet som vetat vartåt det barkar.

Idag sa en god vän till mig precis det Kasselstrand uttrycker:

"Europa måste omedelbart påbörja storskalig identifiering av alla de hundratusentals och åter hundratusentals islamister som lever här. Islamisternas medborgarskap måste dras in och storskalig utvisning genomföras."

Min gode vän är en gammelinvandrare som länge förundrat sig över svensk regim och naiva svenskar. Varför gör ni inget? Och jag svarar: Vi saknar organisationsförmåga - den har 'de' också tagit ifrån oss.

Men jag tänker på alla fd militärer och poliser som kan det där med strategi och organisation - har de också förlorat den?

 
Ingen bild

vmm

16 juli 2016 01:27

Jag såg några filmklipp på Liveleak och dom fick mig att må dåligt. Så ett tips är att se inte. Norske mördaren dödade 69 + 8 = 77. Death toll för det här massmordet är över det. Jävla svin (urskäkta min franska men jag kommer inte på något bättre).

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2016 01:52

Jörgen Fogelklou skriver:

”När ska det gå upp för folk och politiker att det är inte vapnen i sig som är problemet, det är ideologin bakom.”

Vilken ideologi menar du?

Islam såklart.

Men skriv det då för helvete. Om inte SD vågar säga det vem ska då säga det? Jag är till bristningsgränsen trött på denna patologiska rädsla för att nämna den politiska ondskan islam med dess rätta namn.

Islam är ondska och dess följare kallar sig muslimer.

Klockan är 01.48 lördagen 16 juli 2016 och vi har snart ett storkrig i Europa. Statskupp har inletts i Turkiet. Muslimer mördar barn, kvinnor och oskyldiga européer med förödande beslutsamhet.

Den här gången är det muslimer som är vår fiende.

 
Ingen bild

Åke, som vill bort.

16 juli 2016 03:26

SD är alldeles för fega för att ta verklig strid. Behövs nog, tyvärr, mindre slätkammade krafter för att rätta till situationen.

 
Ingen bild

crille

16 juli 2016 05:33

Tycker det var hemskt att se bilder från detta dåd. Att bara köra över människor som han gjorde. Såg bara tv4 rapportering. Lite experter här o lite experter där. De satt och pratade, ville vad det verkar ha det till en ensam galning.
Men Thoralf! En fundering! Varför är det aldrig mot något öststats land?
Kanske är är dom som är vår sista räddning. Putin eller Orban.
Vad ska man tro då

 
Ingen bild

X

16 juli 2016 06:55

Vad alla ursprungseuropeer måste inse är att vi är förlorade.
Följer man rapporteringen så begriper alla att om 25 år så kommer Europa att vara ett med Mellanöstern.
Och det är medborgarnas eget fel. De gav oikofoba förrädare fria händer att förstöra vår världsdel.
Själv hoppas jag att döden befriar mig innan dess.

 
Ingen bild

Kverulantus

16 juli 2016 08:06

Maja.
De som byggde Sverige är idag åttio år gamla.
Skrotandet av värnplikten för att vi inte skulle utbilda invällande islamister till potentionella inbördeskrigare skadade oss svårt.
Det finns inga krafter kvar i det här landet.
Alla födda efter 1995 är bara oroade över en sak.
Att batteriet i telefonen skall ta slut.
Så länge "cashen" rullar in så får politikerna hitta på vilka idiotier som helst.
Vi har kollektivt givit upp.
Vi låter "svetsaren" fortsätta att köra Sverige i botten.
Oppositionen står handfallna brevid och ser på.
Ingen utom SD inser vart vi är på väg.
Framtiden ser allt annat än ljus ut.

 
Ingen bild

Tony

16 juli 2016 08:36

Att det kommer att hända även i Sverige är ju givet.
Och ett namn som inte får glömmas bort, som lagt grunden
för att vi invaderas av Medeltids barbarer, han heter
FREDRIK REINFELDT. Jag har har aldrig hört eller sett
någon ledare uttala och grovt kränka det egna folket
som han. Visserligen har han haft och har många medlöpare
både bland politiker och framförallt Media, men ingen har
som han visat sitt öppna förakt som dåren.
Jag hoppas verkligen att verkligheten kommer ifatt denne
marodör, att han får en jävligt plågsam ålderdom

 
Ingen bild

crille

16 juli 2016 08:43

Kverulantus! Vad rätt du har! Märker av själv när jag försöker diskutera. Folk verkar inte bry sig, vi har den sämsta ledning som styr Sverige någonsin. Men det verkar som att det är så det ska vara. Jag

 
Ingen bild

Nyhetsbyrån Kalmar AB

16 juli 2016 08:54

OT : Nu blir det intressant att se om tidningarna skriver om förmodad torrkokning etc köket fläktvädrades av brandkåren brandkårsutryckning på ett av hemmen för ensamkommande i Kalmar.

Kommer anmälan om allmänfarlig vårdslöshet att upprättas, eller blir det kod 291, vad tror du ?


Brandlarmet går för övrigt 3-5 gånger per vecka

 
Ingen bild

Lotta_1

16 juli 2016 09:28

Jag har svårt att tro att den lena som skrivit första inlägget under denna artikel är samma Lena som brukar skriva här. Troligtvis är det samma person som använde samma nick som jag men skrev lotta med liten begynnelsebokstav.

 
Ingen bild

janne

16 juli 2016 09:44

Börja att med alla resebyråer ställer in precis allt till dessa
dynghål och sluta med att göda dom med pengar tills dom har
tagit sitt förnuft till fånga om dom nu har något det verkar
inte så,det finns andra ställen att åka till som är bättre.

 
Ingen bild

Mm

16 juli 2016 09:58

Sverige leds av en person som fortfarande inte beklagat terroristdådet vid Ikea där två svenska medborgare blev ihjälhuggna av en missnöjd muslim. Har inte vidtagits några åtgärder för att skydda oskyldiga medborgare i Sverige.

 
Ingen bild

crille

16 juli 2016 10:08

Undrar som rätt många verkar göra! Varför är SD så tysta. Är väl nu de har möjlighet att uttala sig. Eller blir de tystade av media

 
Ingen bild

S-E Kalsson

16 juli 2016 10:28

Många i Turkiet ser nog militärkuppen som en terrorhandling !

 
Ingen bild

Knaster

16 juli 2016 10:35

Thoralf vad tycker Du om Bo Franks debattinlägg i DI i från i torsdags+ Släpp in MP för dom är sååå ansvarsfulla.

Thoralf Alfsson

16 juli 2016 11:35

Typiskt Bo Frank! Ett utspel i Fredrik Reinfeldt anda.

 
Ingen bild

Knaster

16 juli 2016 11:11

Glömde länken med Bo Frank: http://artikel.di.se/artiklar/2016/7/13/debatt-alliansen-bor-slappa-in-mp/

 
Ingen bild

Chrille

16 juli 2016 11:29

Richard Jomshof slår näven i bordet och nämner även Islam. Äntligen vågar man nämna Islam.

https://sdkuriren.se/det-ar-dags-att-agera-nu-innan-det-ar-forsent/

Tyvärr kommer detta naturligtvis anses som rasistiskt av 7-klövern och journalistkåren som dessutom förmodligen redan har svimmat, SVT/SR i synnerhet.
Men SD har med Jomshof åtminstone gjort ett kraftfullt uttalande och markering vad man vill.
Frågan är dock, vad kommer att hända nu?

Dessvärre ingenting, då moderaternas AKB är helt oförmögen att agera på riktigt och vågar inget annat än att följas av Reinfeldts hat mot SD.

 
Ingen bild

Chrille

16 juli 2016 12:13

Detta är ytterligare bevis på att Islam inte under några som helst omständigheter hör hemma i någon annanstans än i Mellanöstern - om ens där!

http://www.dt.se/dalarna/mora/siljans-chark-anmalt-for-halalslakt-dar-djur-fatt-lida

https://www.facebook.com/SiljansChark/

 
Ingen bild

Avislamisera Sverige!

16 juli 2016 12:40

Islamifieringen har nu gått så långt att det inte räcker med invasionsstop för att återställa ordningen. En avislamiseringsprocess måste till och för det måste först och främst islam totalförbjudas.

 
Ingen bild

Kalle

16 juli 2016 12:44

De sekulariserade militärerna vill ta över Turkiet i en statskupp.

Erdogan vill göra Turkiet än mer muslimskt. Till sin hjälp hade han de muslimska minareterna som uppmanade folk att gå ut på gatan och stoppa de sekuläriserade militärerna.

Erdogan fick den muslimska befolkningen med sig som gick ut på gatorna och stoppade de upproriska militärerna.

OCH Turkiet aspirerar på att vara med i EU!!!



 
Ingen bild

Lena

16 juli 2016 13:01

@Lotta_1 Du hade rätt, den lena som skrev första inlägget är inte samma som jag som vanligtvis skriver här. Det syns kanske också på inriktningen av inlägget, så galet. Hon står inte på Sverige eller svenskarnas sida, utan det är mellanösterns folk som det är synd om. Kan föreställa mig att hon även föraktar svenskar i största allmänhet.

Jag håller med de flesta kommentarerna här och känner hur vansinnigt vår s k "ledare" behandlar den svenska befolkningen, och får oss att känna vanmakt. Det är självklart så att de som har MAKT förväntar vi oss att de ska agera, men de kommer inte att agera till vår fördel. Denna "verkstad" får vi själva (folket) stå för genom att vara lika ettriga och pådrivande som Thoralf är ex mot Kalmars lokala "påvar" - ett bra exempel.

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2016 13:14

Vill också säga att jag känner medkänsla för den franska befolkningen idag. Ve att något liknande skulle hända här. För det finns tillräckligt många galna människor här i Sverige nu. Jag är tillräckligt gammal för att minnas att dessa hemskheter fanns inte i "min horisont" när jag växte upp. Rädsla för andra människor skulle göra en ont fanns inte då. Det var ett tryggt Sverige långt in på -70-talet, kanske även inpå -80-talet i vart fall där jag växte upp. Och nu verkar det som om vad som helst kan hända, vilka grymheter som helst.

Hur i hela världen har denne förövare kunnat komma på att man MED BERÅTT MOD KAN KÖRA ÖVER MÄNNISKOR i hundratal dessutom? För han har ju tänkt ut det!!!!! Då är man en hatisk människa.

Självklart ska man inte blanda olika kulturer för mycket såsom skett i Sverige o övriga Europa, det har vi sett facit på nu.

 
Ingen bild

Tobbe S

16 juli 2016 14:56

Från Marcus Oscarssons FB....
"JUST NU - - OBEKRÄFTADE UPPGIFTER
ISLAMISTER HALSHUGGER OCH TORTERAR TURKISKA SOLDATER

BBC rapporterar hur regeringsanhängare halshugger och torterar soldater på öppen gata i Turkiet enl sociala medier"

Just fina EU-kandidater som Bildt, Björklund, Lööf och Löfvén vill att vi ska slå oss ihop med i NATO och EU. Fy fan!!! jag spyr på idiotin.

 
Ingen bild

calle

16 juli 2016 16:09

mm 09:58

de döljer vad som skedde på IKEA, alla mobiler togs om hand av polis, vittnen förbjuds berätta. blev dom halshuggna? varför detta hemlighetsmakeri?

I utländsk media skrivs det om "bataclan tortyre" , där offren blev halshuggna, könsorgan skars av och stoppades i munnen, ögon skars ut, magar sprättades upp, mm. i länk på avpixlat till förhör, framgår det vad som skedde. inte ett pip i svensk media om detta.
http://avpixlat.info/2016/07/15/offren-i-terrordadet-i-paris-torterades-till-dods/#more-183034

 
Ingen bild

Ibbe

16 juli 2016 16:38

Erdogans Turkiet beskrivs bl.a i svenska medier som " en tung Nato-medlem". Det är i det sällskapet den svenska s.k alliansen vill finnas. Säj mig vem du umgås med och jag ska säja vem du är, är ett gammalt bra ordspråk. Svenska politikers natofiering känns faktiskt en smula sjuk. Vad står man egentligen för inom borgerligheten?

 
Ingen bild

calle

16 juli 2016 16:40

om man läser igenom förhören, (högerklicka och använd translate-program.) inser man vilka enorma resurser som avsätts i Frankrike för att övervaka och förhindra attentat.de har spionutrustning i bilar, bostäder. civila poliser överallt, flera olika säkerhetsgrupper beredda dygnet runt. när skattepengarna inte räcker , polisen inte kan övervaka gratis, finns det inga skydd längre!

http://www.assemblee-nationale.fr/14/rap-enq/r3922-t2.asp

hur skall det bil i Sverige när staten inte får låna mer av internationella långivare? har vi nåt skydd mer än de få anställda militärer och pk-polis, och FRA.
verkar som det mångkulturella samhället kräver övervakning överallt dygnet runt.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

16 juli 2016 16:54

I Frankrike sitter 67 500 människor i fängelse.
47 250 av dessa är muslimer.

Muslimer utgör 10 % av befolkningen.
70 % av fångarna i franska fängelser är muslimer.


Stefan Molyneux
The Truth About The Bastille Day Terrorist Attack | Nice, France
https://www.youtube.com/watch?v=SY7NSjKoiH0

 
Ingen bild

Ibbe

16 juli 2016 17:47

Efter att ha sett antal inslag på utländska nyhetskanaler kan jag inte annat än beundra Ergogans politiska spel. Mycket skickligt måste medges. De grundlurade Merkel , Obama, Hollande m.fl krattar nu manegen för en islamisering med argument som är djupt odemokratiska men det är ju deras kompis i NATO som fabricerar dem så därför är det ok. I NATO är vi ju en enda stor familj. Nu gäller det att efter det som skett i Nice och Turkiet förklara allt med att det är Putins fel och rysk aggression i botten. Var så säkra på att det kommer efter allt som skett i Europa på sistone. Var finns den ryska aggressionen? Det måste natoanhängarna i vårt land förklara.

 
Ingen bild

LG

16 juli 2016 18:15

Jag har sagt det förut, och säger det igen.

Det måste upprättas bevakade, enorma läger där vi placerar muslimerna tills de frivilligt återvänder till sina egna länder.

Först och främst handlar det om de ca 80 000 lycksökare som kom under förra året, och som inte har rätt till asyl.

Men ska jag vara helt ärlig, så tror jag att vi till slut blir tvungna att isolera samtliga muslimer från resten av befolkningen.

Om radikaliseringen går så fort som den tydligen har gjort när det gäller lastbilsattentatet, så har vår säkerhetspolis inte en chans att hinna upptäcka alla hot.

Vi får dra alla över en kam och, för att rädda det som är kvar av vårt utsatta civila samhälle, spärra in alla som svär sig till den sjuka religionen islam.

Givetvis får de fri lejd till sina hemländer. Men ut i vårt land och döda oskyldiga på Ikea och annorstädes ska de inte!

Är detta en utopi? Ja, absolut, så länge PK-packet styr i landet.

Men när du har sett din mor eller dotter få halsen avskuren av en islamist så är du inte så pk längre.

Ge det tjugo år. Sedan har vi inbördeskriget här. Då kommer lägren. Garanterat. Men då är jag nog inte med längre.

 
Ingen bild

Hen

16 juli 2016 18:32

De allra flesta muslimer är som folk är mest, dvs inte särskilt religiösa. Under den kulturulella fernissan är européer och folk från Mellanöstern rätt lika. Mina erfarenheter från arbete och fritid i förorten är också att många s.k etniska svenskar och människor från MENA kommer bra överens. Däremot är det säkert så att vissa inbitna sverigevänner har en hel del gemensamt med islamister i all sin enkelspårighet. Då talar jag inte om benägenheten att begå våld utan om fanatismen och kompromisslösheten. Ja, likheterna är slående. Om man tänker efter.

Thoralf Alfsson

16 juli 2016 18:41

Hen, din verklighetsuppfattning är minst sagt märklig. Du borde nog tänka efter några gånger ytterligare men chansen är nog inte stor att du skulle förstå så mycket mer.

Du har nog redan passerat gränsen för din tankeförmåga!

 
Ingen bild

KS

16 juli 2016 18:47

Det är lördag idag. Vanligtvis kan man titta på helgmålsbön från någon kyrka i Sverige. SVT2 sänder ingen sådan skit! Där kan du nu istället avnjuta Eid al-fitr som dessutom sänds i repris i samma kanal den 17/7 samt 18/7. Vad det är? En av de två muslimska högtiderna! Jag tittade i cirka 20 sekunder på eländet, sedan stängde jag av!!!!! Imamen, eller vad det nu var för herre som talade, lät som om det vore synd om muslimerna. Heja SVT!

 
thojuh

thojuh

16 juli 2016 19:16

@ Hen
Eftersom folk är så lika i mellanöstern och Europa borde
det vara lika många sprängningar. mord utförda av kristna
riktade mot muslimer som det motsatta. Är det så?


När begick en Sverigedemokrat ett våldsdåd senast? Och kom
nu inte dragande med järnrör eller dylikt larv.

Men kallar man sej för "Hen" kan man nog inte förvänta sej mer!

http://thojuh.se

 
Ingen bild

s29

16 juli 2016 20:51

Islam är givetvis ett stort hot,men ska vi någonsin få ordning på skiten så måste vi kapa problemet vid roten. Gå ut på youtube ock kolla in David Dukes videor.

 
Ingen bild

Hen

16 juli 2016 21:15

Eller också är det du och dina meningsfränder som behöver tänka några extra varv, Thoralf. Den intolerans och snäva syn på tillvaron som man möter hos t.ex religiösa fundamentalister är klart besläktad med inskränkt nationalism och främlingsfientlighet. Ett utmärkande drag är den patetiska indelningen av människor som antingen goda eller onda. Eller rentav hela länder och kulturer. Inga nyanser är välkomna. Detta har många SD:are gemensamt med islamister. Synen på människan och samhället präglas av antingen - eller, den är aldrig inkluderande, dvs att människor kan vara både och. Dogmer är styrande och absoluta. Den som t.ex ifrågasätter att nationalism eller ”svenskhet” skulle vara något att värna om, faller i onåd och kallas förrädare. Och att öppet kritisera den store ledaren är otänkbart. Han är närmast helig. Till detta ska läggas den totala oförmågan till självdistans och att kunna se både på sig själv och omgivningen från mer än ett håll.

Thoralf Alfsson

16 juli 2016 22:14

Nu vet jag inte i vilken värld du lever i men jag har mina funderingar.

Du får gärna ha dina åsikter men jag delar dem absolut inte. Jag ser med öppna ögon på den värld vi lever i och jag är dessutom så pass gammal att jag också upplevt många förändringar under min levnadstid, många av dessa förändringar är inte positiva.

Men gissning är att du som kallar dig "hen" inte ens har halva min levnadsålder och du borde sannolikt lyssna lite mer på människor med livserfarenhet. Det skulle göra dig klokare!

 
Ingen bild

Lotta_1

16 juli 2016 21:16

@Lena
Tack för att du bekräftade det jag misstänkte. Jag tror inte ens att det är en hon. Troligtvis som jag skrev innan är det samma person som använde samma nick som jag. Thoralf vet kanske svaret.

Kan inte låta bli att nämna den sk ledarskribenten i dagens Östran som spekulerar i om det islamistiska terrordådet i Nice inte lika gärna kan ha inspirerats av en Stephen Kingbok.

Thoralf Alfsson

16 juli 2016 22:16

Lotta_1

Jag har kopierat citatet redan på förmiddagen från Östrans ledarsida och Joakim Carlsson. Men som någon skrev i förra veckan han kan inte ha alla hästar hemma.

 
Ingen bild

Onkel Sven

16 juli 2016 22:21

När det inte går att stoppa islamiseringen med militär hur ska vi då göra ?

 
Ingen bild

Rune

16 juli 2016 23:01

En "Hen" är en människa utan egenskaper.
Detta enligt Julia Caesar i hennes sommarprogram.

 
Ingen bild

Rädda Barnen från Pedofilsekten

16 juli 2016 23:05


Finns det bra muslimer?

Läs nedan om islams grundare Muhammeds förehavanden med barn och döm själva! Denna Muhammed är förebild för alla muslimer.

"Enligt Hadith, som är källan till kunskapen om Muhammeds liv och de heligaste skrifterna inom islam efter Koranen, skrevs Aishas äktenskapskontrakt med Muhammed medan hon fortfarande var ett barn.[6][a] Enligt de mest auktoritativa haditherna skrev Muhammed äktenskapskontrakt med Aisha när hon var sex år.[7][8][9][10] Muhammed själv var 53 år gammal vid denna tidpunkt. Själva äktenskapet fullbordades tre år senare, när Aisha var nio år gammal.[11][12]"

Källa:Wikipedia

 
Ingen bild

ruben

16 juli 2016 23:08

Vill gärna dela detta för att det förhoppningsvis kan vara till nytta.
http://sv.gatestoneinstitute.org/8482/jihadistisk-terror-nice

 
Ingen bild

Lena

17 juli 2016 00:19

@Hen 21.15 "Den intolerans och snäva syn som man möter hos t ex religiösa fundamentalister är klart besläktad med inskränkt nationalism och främlingsfientlighet".

Har du någonsin tänkt tanken att dessa religiösa fundamentalister lever i främmande länder, bl.a Sverige (på skattebetalarnas kostnad)(de vill inte leva kvar i sina hemländer). De svenskar som lever kvar i sin "inskränkthet", är troligen de som du menar lever i rädsla över vad som händer i deras omgivning - Vad är fel med det? tror att det faktiskt ÄR DU SOM ÄR INSKRÄNKT, du kan inte sätta dig in i hur det känns att känna vanmakt när politiker ser till att översittare bestämmer över dig.

"Den som ifrågasätter att nationalism och "svenskhet" skulle vara något att värna om". Så vad har du att säga om "turkiskhet och "kurdiskhet" - ÄR DET NÅGOT ATT VÄRNA OM? Du är en idiot @Hen, kom med några riktiga argument istället.

 
Ingen bild

Pekka Rousu

17 juli 2016 00:52

Jag håller med i princip alla kommentarer. Tyvärr är vi max 5-10 % i Sverige. Ursäkter från de andra är massor. Det händer inte i Sverige...Han var en ensam galning...Vi har religionsfrihet...bla, bla.

Det behövs minst 3 stora dåd i Sverige med hundratals döda innan folk fattar att Islam inte är farligt. Om ens då förresten.

Det är dock dags för oss att våga ta ett steg framåt och öppet säga att all islamisering i Sverige 30 år bakåt måste backas. Det funkar förstås inte politiskt, men det måste börja uttalas klart att Islam INTE är kompatibelt med demokrati. Visst hade Turkiet demokrati några år men hur ser den demokratin ut nu och inom 10 år med Erdogan? Det finns inte muslimska länder där demokrati och det är pga Islam.

 
Ingen bild

s29

18 juli 2016 23:06

Religon är ju inte bara Islam.Vem styr våran media?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards