thoralf

Direktlänk till inlägg 12 juli 2016

GUNNBJÖRN

Av Thoralf Alfsson - 12 juli 2016 23:17

Jag har lyssnat på alla talen från Almedalen, utom Jonas Sjöstedt. Under Ebba Busch Thor och Jimmie Åkessons tal var jag på plats i Almedalen. Jimmie Åkessons tal var nog hans bästa i Almedalen.


Jag tänkte dock kommentera några av de andra talen som jag reagerade på. I och för sig reagerade jag på väldigt mycket i de andra partiledarnas tal, inte minst deras 180-graders sväng i invandringspolitiken och det hyckleri som följer i dess spår.


Först tänkte jag citera klimatalarmisten Annie Lööf.

 

”Också bokstavligen har världen feber. Temperaturen stiger. Klimatförändringarna fortsätter. Torkan breder ut sig.

 

Vi spelar ett spel med planeten som insats.
Om vi inte lyckas hejda klimatförändringarna kommer världen se annorlunda ut.

 

Grönland kommer förloras. Slukas av havet när vattenytan stiger.
Korallreven utraderas. Arktis sommaristäcke vara ett minne blott.

 

Här hemma kommer det råda dricksvattenbrist, särskilt i södra Sverige.”

 

Dessa rader visar på hur verklighetsfrånvända dessa klimatalarmister i själva verket är. Till och med en partiledare från ett riksdagsparti.


”Grönland kommer förloras. Slukas av havet när vattenytan stiger.”

 

Annie Lööf vet inte vad hon pratar om. Annie Lööf och Centerpartiet anser uppenbarligen att havsnivån kommer stiga 3 700 meter! Det går inte tolka på något annat sätt om nu havet skall sluka Grönlands högsta berg Gunnbjörn. Berget Gunnbjörn är nämligen 3 694 meter högt enligt Wikipedia.


Hur många har sett några pk-kändisar eller pk-media raljera över Annie Lööf på grund av detta uttalande i hennes Almedalstal? Nej, ingen förmodar jag!


Istället har vi sett mängder av artiklar och twitter om den bild på brinnande bilar som SD använt i sitt material och som uppenbarligen kommit från Indien. Men nu är det ju inte en enskild bild som diskuteras utan fenomenet bilbränder. Här kommer en bild från brända bilar i Kalmar.


 


Anna Kinberg Batra hade ju också ett märkligt tal och jag undrade i mitt stilla sinne om hon själv förstod vad hon uttryckte. Jag tycker det var pinsamt för hennes del. Här kommer några citat från hennes tal och jag tror ni förstår vad jag syftar på.


”En som däremot saknar plan – det är Stefan Löfven. Men han är glad ändå. Ganska nöjd, faktiskt. Lite som tjuren Ferdinand. Ni vet den här ganska snälla figuren som sitter och luktar på blommorna medan andra tar hand om honom, och som gör allt för att undvika att ge sig in i striden.”

 

”Vi modera­ter ska vara den naturliga regeringsbildaren.”

 

”Vi söker inte re­geringsmakten bara för att ha den, utan för att leda Sverige framåt i en tid som ställer nya frågor.”

 

”Sverige behöver en ny regering, en ny alliansre­gering, och den vill jag leda.”

 

”Vi är, och ska vara, redo att ta ansvar i regeringsställning, men vi sitter inte stilla och väntar på valet – tvärtom.”


Vilket hyckleri av Anna Kinberg Batra! ”Vi sitter inte stilla och väntar på valet – tvärtom” Det var väl den största lögnen som Anna Kinberg Batra levererade i Almedalen. Har ni sett några politiska journalister eller ledarskribenter kommentera och raljera över detta i media. Nej, ingen förmodar jag.


Nu åker Anna Kinberg Batra tillbaka till Stockholm och riksdagen. Under de kommande två åren kommer hon göra allt för att slippa att leda en ny regering.


Hycklare och förbannad lögnare!

 
 
Ingen bild

Kverulantus

12 juli 2016 23:59

Thoralf!
Detta är bara ett politiskt spel.
Livrädda politiker griper efter halmstråt...
Herregud,skall jag tvingas ut på den konkurerande arbetsmarknaden?
Jag som folkvald politiker?
Thoralf!
Du har dina ben planterade i Kalmarmyllan.
Det kan ingen post-marxistisk henfjolla ta i från dig.
Stå på dig!!!
Deras lögner kommer att avslöja dem.
Det vet du!

 
Ingen bild

elvis lever jorden är platt

13 juli 2016 00:44


tror hon på den globala uppvärmningen
tror hon sannolikt också på
den arabiska våren
chemtrails
ozonhålet
ensamkommande flyktingbebisar
islam är fredens religion
tomten!

 
Ingen bild

Kverulantus

13 juli 2016 00:58

Thoralf!
Det är en stor seger för Sverigevänner att de andra partierna har vänt och nu levererar SDs politik.
Antalet "ensamkommande" har minskat.
Alliansen har diskvalificerat sig för all framtid.
När har moderaterna kongress?
Då åker Batra.
Vem tar över?
Med rätt person i toppen så kommer en SD+M regering att styra Sverige.
2018.
Om löven och MP vinner det valet kommer vi att bli nordens Albanien.
Det får inte ske!
Om inte Åkesson är en bindgalen idiot så kommer han att inse att du skall ha en post i regeringen.
Det är du värd!!

 
Ingen bild

Ludvig

13 juli 2016 07:28

Som vanligt var Jimmie Åkessons tal det bästa. Det bästa han hållit tycker jag för min del var det han höll för två år sedan.

 
Ingen bild

Bo

13 juli 2016 07:37

Annie Lööf är hjärntvättad. Inget märkvärdigt med det eftersom Staten satsar pengar på att utbilda teknologer för att propagera för ”klimathotet”. Att en teknisk högskola bedriver politik utbildning är fullständigt absurt. Så här ser kursprogrammet ”Klimat som vetenskap och politik” ut:
http://www.miljo.lth.se/svenska/utbild/visaInfo_ProgKurser.asp?ID=24%20

 
Ingen bild

Andreas

13 juli 2016 08:15

Idén om att

"Grönland kommer förloras. Slukas av havet när vattenytan stiger."

är inte bara idiotisk för att öns högsta punkt är 3 694 m. Grönland trycks nämligen ned av sin glaciär-is. Om havsytan steg TILL FÖLJD AV SMÄLTANDE GLACIÄRER skulle alltså även Grönland höja sig (o därmed kanske även Gunnbjörn).

 
Ingen bild

SM811

13 juli 2016 09:19

Så här lät det i Riksdagen för ett antal år sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=yXW-69-RhUU
https://goo.gl/sy3pct
Kent Ekeroth - Migration och asylpolitik
https://www.youtube.com/watch?v=NVIBwNedF8I&feature=fvsr
https://goo.gl/jbScK6
Lyssnar man sedan på deras tal så har sju(k)klövern ändrat sig helt.
Vilka hycklare.

 
Ingen bild

X

13 juli 2016 09:27

Svenska PK-politiker är lågbegåvade, skamliga hycklare.

 
Ingen bild

pg

13 juli 2016 09:39

Nu är det fritt fram att vittna helt anonymt!


Hon uppträdde i rättssalen i niqab, heltäckande slöja med bara en smal springa för ögonen.
Rättens ordförande, rådman Patrik Claeson, förklarade efter förhöret för GP att det inte varit aktuellt att kräva att kvinnan skulle visa ansiktet.
- Vi får inte kräva att någon tar av sig sin religiösa bonad. Det finns det JO-beslut på.
Kan man då vara säker på att det är rätt person som vittnar?
- Nej, det kan man inte. I just det här fallet får man förmoda att A hade reagerat om det varit någon annan än den aktuella systern. Samtidigt avkräver vi inte leg från dem vi kallar; när de svarar ja på vår namnfråga så accepterar vi det. Det är egentligen ingen skillnad, säger Patrik Claeson.


http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/syster-gav-%C3%A5talad-alibi-f%C3%B6r-mordkv%C3%A4llen-1.3463486

 
Ingen bild

Errbe

13 juli 2016 09:46

Okunskapen är avgrundsdjup. Inte ens om det blir 4 grader varmare kan havet stiga mer än 2 mm per år. Det hindar naturlagarna:

http://klimatsans.com/2015/10/30/havets-niva-oroar-inte/

Se även:

http://klimatsans.com/2016/07/12/svt-fabulerar-om-havets-niva/

 
Ingen bild

X

13 juli 2016 11:41

Ökat EU-stöd i Sverige efter Brexit...
Sänkta begåvningskrav på nya poliser...
Beslöjade vittnen i domstolar...
Sverige kan snart inte bli dummare.

Förresten, sänkta begåvningskrav är inget nytt inom polisen. De tillämpades väl i samband med den politiska tillsättningen av chef Eliasson...

 
Ingen bild

HANS

13 juli 2016 12:44

Om hela Grönland sjunker vad händer då med resten av världen, det är knappast så att Grönland åker under vatten medan resten av världen skulle ha sitt på det torra. Sjunker Grönland lär Almedalen ligga en bra bit under vattenytan en också. Mig veteligen är risken att Gotland sjunker under de närmaste åren i praktiken obefintlig.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

13 juli 2016 21:05

En sak som jag har tänkt på !
Hur i he....e kan det godtas av KU att Sveriges statsminister står och erkänner att han inte hade en aning om att det skulle komma så många !
Enligt som jag anser kan inte vårt lands ledare få vara så ovetande i ett så viktigt ämne.
Undrar hur lång reaktionstid han skulle ha om vi hade blivit militärt angripna.
Har är helt tydligt vårt värsta "stolpskott" till statsminister.
Kerry kallade han för Kennedy !
"Än är vi inte fulla" !
Hahaha Hohoho !

 
Ingen bild

Odalbonde

13 juli 2016 21:46

Grönland förloras?! Som redan ovan påpekats. När inlandsisen smälter lättar trycket på Grönland som då får landhöjning. Berget Gunbjörn lär bli minst hundra meter högre än nuvarande höjd på 3700 möh. Exakt samma sak skedde i Norden efter senaste istiden. Att i nästa andetag prata om dricksvattenbrist i södra Sverige är genant - vi skulle jämfört med Grönland ligga långt under vattenytan. Smartare än en femteklassare?

 
Ingen bild

Hans Anas

13 juli 2016 22:24

Om svenska folket har de ledare det förtjänar står det inte heller så bra till med folket.

En allmän nedgång vad gäller intellektuell kapacitet och förmåga att tänka hos stora delar av befolkningen, särskilt politiska ledare och mediechefer/folk under senare år? frestas man tro.

Det blir en oundviklig slutsats när man läser vad politiker och journalister har att förtälja allmänheten nuförtiden.

Begåvat folk undviker numera karriär som politiker eller journalister?

Det är en himmelsvida skillnaden om man jämför med 60-talet, politiker som Erlander, Heckscher, Ohlin, Hedlund och journalister som Ortmark, Orup, Olivecrona m.fl., jämför dessa med dagens dito.

Hur denna nedgång har kunnat komma till är väl värt ett eget studium.

Lööf och Batra uttrycker sig som småskollärarinnor som riktar sig till barn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards