thoralf

Direktlänk till inlägg 11 juli 2016

INVANDRINGSKOSTNADERNA ÖKAR MED MER ÄN 100 PROCENT

Av Thoralf Alfsson - 11 juli 2016 09:17

Kalmar kommuns ersättningar från Migrationsverket kommer sannolikt öka med mer än 100 procent under 2016 i förhållande till 2015. Under hela 2015 fick Kalmar kommun ca 67,5 miljoner kronor i olika ersättningar från Migrationsverket.


Under enbart de första sex månader av 2016 har ersättningarna överstigit 71 miljoner kronor.

 

 

 

Under Almedalsveckan uttalade sig Migrationsverkets chef Anders Danielsson minst sagt klumpigt under en utfrågning då han frågade politikereliten om någon påverkats negativt av den stora invandringen. Hur många tror att någon vågade hålla upp handen?


Alice Teodorescu på GP sågade Anders Danielsson i en ledarartikel och i flera intervjuer i Almedalen. Jimmie Åkesson sågade och krävde Anders Danielsson avgång liksom Dan Eliassons avgång i sitt tal i Almedalen. Idag krävde till och med moderaten Bo Frank att Dan Eliasson avgår på grund av hans politiska ställningstagande. Läs artikel från Smålandsnytt.


 

När får dessa båda myndighetschefer lämna sin uppdrag?

Foto Thoralf Alfsson.



Den som anser att dessa 71 miljoner kronor under enbart sex månader i Kalmar kommun kunnat användas på något bättre för medborgarna räcker upp sin hand nu.

 


Är det bara Sverigedemokraternas ca 13 procent av väljarna som räcker upp handen?

 
 
Ingen bild

Norrsken

11 juli 2016 09:40

DNs granskning av Riksrevisionen avslöjar en myndighet i upplösning och förfall. Vem ska nu granska hur andra myndigheter fungerar. Sverige behöver ett nyval nu.

 
Ingen bild

crille

11 juli 2016 09:43

Hej Thoralf! De här undersökningarna som görs, om vad nu Sverigedemokraterna står i alla mätningar kan inte stämma. För folk man pratar med är Sverigedemokrater, dom i sin tur säger samma sak. Vi känner ju inte samma personer. Så vi är fler. Det är alla överens om.
Dan Eliasson har nog en hållhake på någon inom Socialdemokraterna sen punk tiden.
Finns många gamlingar som behöver pengar. Sjukvården kanske. Finns massor att göra med 71 milj kr.

 
Ingen bild

Christer

11 juli 2016 10:19

Det är få offentliga personer som vållar mig samma obehagskänslor som vad Dan Eliasson gör, uppträder han dessutom i polisuniform är det outhärdligt. Han har så djupt missförstått sitt uppdrag som Rikspolischef i en parlamentarisk demokrati. Han begriper antagligen inte att hans agerande med en tydlig politisk agenda, kombinerad med en stark aversion mot 20-30% av väljarkåren innebär problem.
Han hade varit en våt dröm för makthavare i ett totalitärt samhälle som t.ex DDR eller Nordkorea. Han och Anders Danielsson bör lyftas ut snarast. Historiens dom kommer att vara hård...

 
Ingen bild

Bo

11 juli 2016 10:51

Även om ”experterna” säger att det inte finns något specifikt svenskt, hävdar jag att en egenskap som sticker ut är att vara lättrogen, lättlurad i sin önskan att vara god. Det hänger säker samma med att ganska många svensk politiker tidigare inte roffat åt sig så mycket för egen del.

 
Ingen bild

PG

11 juli 2016 10:53

Allt fler poliser under 40 år lämnar yrket, rapporterar SVT. Mellan 2011 och 2014 slutade 70 till 90 personer om året, I fjol steg siffran till 121 poliser bland de under 40 år.

Enbart de fem första månaderna i år har 95 poliser under 40 år sagt upp sig.

Skälen till att det höga antalet avgångar uppges vara missnöje med lönen och omorganisationen inom polisen.

Avskeda omgående Dan Eliasson!

Dan Eliasson har gjort bort sig på de 3 senaste uppdragen, inom polisen, inom försäkringskassan, inom Migrationsverket!

 
Ingen bild

Dille

11 juli 2016 10:54

Glädjande besked från HD:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23154481.ab
Hoppas nu att kommun och andra myndigheter tar till sig detta steg i rätt riktning.

 
Ingen bild

Suzie

11 juli 2016 10:57

Sverige utmärker sig alltmer som den bananmonarki det utvecklats till under flera decennier,nu kommer fler och fler sanningar upp på bordet och synas i ljuset.Allt ruttet,korrupt,stjälande av skattemedel och laglöst handlande som pågår på alla nivåer inom politiken,kommuner,landsting,myndigheter,rättsväsendet mfl måste fram snarast.Hela systemet måste raseras,göras om och alla oansvariga bör ställas inför rätta och dömas.Frågan är bara vem som ska göra allt detta som krävs för att rensa upp och rensa ut allt det ruttna och korrupta?

Mycket bra och intressant krönika av Lars Bern som vanligt
Sverige utmärker sig alltmer som den bananmonarki det utvecklats till under flera decennier,nu kommer fler och fler sanningar upp på bordet och synas i ljuset.Allt ruttet,korrupt,stjälande av skattemedel och laglöst handlande som pågår på alla nivåer inom politiken,kommuner,landsting,myndigheter,rättsväsendet mfl måste fram snarast.Hela systemet måste raseras,göras om och alla oansvariga bör ställas inför rätta och dömas.Frågan är bara vem som ska göra allt detta som krävs för att rensa upp och rensa ut allt det ruttna och korrupta?

Mycket bra och intressant krönika av Lars Bern som vanligt



Sverige utmärker sig alltmer som den bananmonarki det utvecklats till under flera decennier,nu kommer fler och fler sanningar upp på bordet och synas i ljuset.Allt ruttet,korrupt,stjälande av skattemedel och laglöst handlande som pågår på alla nivåer inom politiken,kommuner,landsting,myndigheter,rättsväsendet mfl måste fram snarast.Hela systemet måste raseras,göras om och alla oansvariga bör ställas inför rätta och dömas.Frågan är bara vem/vilka som ska göra allt detta som krävs för att rensa upp och rensa ut allt det ruttna och korrupta?

Mycket bra och intressant krönika av Lars Bern som vanligt


Banankungadömet Sverige

https://anthropocene.live/2016/07/07/banankungadomet-sverige/




 
Ingen bild

X

11 juli 2016 11:38

87% av väljarkåren borde få höjd skatt. Gärna dubblerad om jag får bestämma.

 
Ingen bild

Roland Salomonsson

11 juli 2016 12:54

Är det någon potentat som ser MIN hand?

 
Ingen bild

pg

11 juli 2016 15:11

Bortskämda ha-galna ungdjävlar!
Med stolliga föräldrar?!?!?!?!?!

När två pojkar i tioårsåldern kastade sten mot bussen fick chauffören i Blekinge nog.
Hämnden: en bussfärd till ändhållplatsen.

Chaffören tog fast de båda barnen,
drog in dem i bussen och släppte av dem först på busslinjens sista hållplats i Jämjö.
Det var vid 19-tiden i går kväll, skriver SVT Nyheter Blekinge.

Chauffören har nu polisanmälts för olaga frihetsberövande av en förälder.

Thoralf Alfsson

11 juli 2016 16:06

Skulle ju vara intressanta att veta vilka barn det var.

 
Ingen bild

Maja Dacke

11 juli 2016 15:40

Ursäkta, Thoralf, men jag märker alltmer att det är något 'galet' med din blogg. Ja, inte det som skrivs och meddelas här men ...
Den senaste månaden beter sig min dator märkligt enbart när jag tagit upp din blogg. Den morrar trots att den är Sverigevänlig och allt sånt. Ja, den morrar och fläktarna arbetar allt hårdare.
Jag törs knappt stanna någon längre tid och ... detta händer inte med andra sajter.
Beror det på alla annonser? Eller har du någon kvarhängande hackare?

Thoralf Alfsson

11 juli 2016 16:07

Inget som jag noterat men jag har tröttnat på att betala för att bli av med annonserna!

 
Ingen bild

Hacke

11 juli 2016 17:12

Maja Dacke, Thoralf
Jag har samma mycket störande problem sedan en tid. Hoppas det går att åtgärda inte minst med tanke på hur det kan avhålla folk från att besöka bloggen och ta del av diskussionen. Detta särskilt med tanke på det uppsving bloggen torde har fått efter senaste jättescoopet.

Thoralf Alfsson

11 juli 2016 17:40

Vi får se om flera andra klagar.

 
Ingen bild

Tony

11 juli 2016 17:44

Med tanke på dom båda 10 åriga snorvalparna kan man
bara konstatera att där borde vara körkort på att bli
förälder?

 
Ingen bild

Hood

11 juli 2016 18:46

Jag har upplevt samma problem som "Maja Dacke" att datorn "morrar" på din blogg.Om det beror på annonserna så kan väl vi som gillar att läsa det du skriver bidra med några tior per pers o månad för att slippa störas av reklam.Lägg ut nåt kontonummer eller adress dit man kan donera för din bloggs oberoende.

Thoralf Alfsson

11 juli 2016 19:27

Vilken webbläsare använder ni?

 
Ingen bild

calle

11 juli 2016 18:48

nu är det klart, Sd vinner valet 2018! Power mett läggs ner pga massinvandringen och politisk korrekthet. detta gör att 100 000 Power meet besökare har vaknat upp. och internationell media har uppmärksammat detta då motorintresserade från hela Världen drabbas av nedläggningen.

orsak 1: enligt Flashback så var det asylsökande som begick övergrepp mot berusade pm-besökare. bla våldtäkter.

orsak 2: polisen brydde sig inte att gripa rånartrion pga av de var utlänningar. kjell uppgav silverfärgad mercedes och registringsnummer. polisen går ut med svart mb och inga signaliment, väntar med avspärning, fiffel och hyshhys. troligen har pkismen stoppat polisen att göra nåt. således känner sig arrangörer att de har ingen trygghet. och vill inte utsätta besökare för fara. i framtida Power meet möten. blir ett smörgås bord för utlänningar att begå övergrepp mot berusande bilburna

 
Johan

Johan

11 juli 2016 19:17

Hejm
Använd webläsaren -ghostery- . Den filtrerar fint bort reklam och visar också vilka trackers som registrerar ditt besök.
Ikonen är ett liten blå och glad spöke :)

http://Blogg

 
Ingen bild

X

11 juli 2016 19:26

Power Meet-nedläggelsen och Blekinge-snorungarna som försvaras av sina degenererade föräldrar.
Två tecken i tiden på vilket ruttet vänsterliberalt PK-samhälle Sverige har förfallit till.

 
Ingen bild

Hood

11 juli 2016 19:35

Jag kör med os windows 7 och webbläsare Explorer 11.

Thoralf Alfsson

11 juli 2016 20:17

Med Google crome är annonserna borta men inte med Explorer kan jag se i min gen maskin.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

11 juli 2016 19:46

Med såna myndighetschefer behöver vi inte någon konflikt med ett annat land. Kriget kommer att ske inom landet.

 
Ingen bild

Rune

11 juli 2016 19:52

Jag har också upplevt svårigheter på bloggen. Dock inga morrningar.
Utan att om man inte väntar ut nedladdningen helt och hållet så låser sig bloggen och webbläsaren så att jag måste logga ut från datorn och logga in igen och börja från början.
Detta när jag går in på bloggen, och sedan samma när jag vill se kommentarerna. Detta har nog varit ett par veckor eller så.
Webbläsare Internet Explorer.

 
thojuh

thojuh

11 juli 2016 19:59

I Explorer verkar Thoralfs blogg fungera utmärkt medan jag i Edge inte ens kunde skriva ett inlägg, programmet svarade inte
på tangentslag.

Funderar på en höstresa till Grekland, Lesbos. Resorna dit är nu så billiga att jag misstänker att resmålet utgår från Vings program nästa år.

"Dom flyr för sina liv" Herregud det är inte längre mellan Turkiet och Lesvos än att man kan paddla kajak över en normal dag. Lesbos har fått ett dåligt rykte pga alla "flyktingar" men att någon ska behöva riskera livet på den här rutten måste bero på dåligt sjömanskap eller undermåliga farkoster, men risken är nog väldigt liten.

http://thojuh.se

 
Ingen bild

crille

11 juli 2016 20:06

Hej Thoralf! Att datorerna morrar o blir varma beror nog på att de känner av samma ilska som vi när man läser sanningen .
Nog skämtat. Jag märker aldrig av några problem, om det nu beror på att jag använder adblock

 
Ingen bild

Broder Adam

11 juli 2016 20:20

Jag har tre webbläsare,på en av dom har jag alltid Ad-blocker och med den på fungerar det bra på den här bloggen!

 
Ingen bild

Morningstar

11 juli 2016 20:29

Även om dessa två GD avgår så kanske vi hamnar ur askan i elden. Vi vet vad vi har men inte vad vi får. Kanske tillsätter dom Bermudez-triangeln som chef för MG. Det kommer bli ett slukhål som kommer svälja miljarder.

 
Ingen bild

Lena

11 juli 2016 20:33

Min pc från 2011 känner direkt av när det är annonser dvs även när jag går in på ex Expressen, har alltid trott att det beror på att min dator inte är så uppdaterad.

Annan ämne: Det är nu bestämt att Theresa May blir Englands nya premiärminister och inte Andrea Leadstone som var min favorit. Men skönt nog har Theresa May (som inte var med i Brexit-kampanjen) deklarerat att; Brexit är Brexit och inget tjafs om ngt annat. skönt att höra.

https://www.youtube.com/watch?v=YD4rHgX1z_w

 
Ingen bild

Fredde

11 juli 2016 21:01

”sluta kom hit jävla rasister” samt att de även skrev ”fatta, det kommer bli krig”
Så kan det låta när dom i ett utanförskapsområde får hållas.
Fråga "noll koll" Eliasson om detta, så säger han säkert att det aldrig hänt...
Polisen har inte gripit någon för stenkastningen.

http://nyheteridag.se/stenkastning-mot-raggarbilar-i-utanforskapsomrade-sluta-kom-hit-javla-rasister/

 
Ingen bild

C Andersson

11 juli 2016 21:29

@Norrsken@
"DNs granskning av Riksrevisionen avslöjar en myndighet i upplösning och förfall. Vem ska nu granska hur andra myndigheter fungerar. Sverige behöver ett nyval nu."

Förutom ordinarie val till den svenska riksdagen finns det omval och extra val. Jag förmodar att du menar extra val när du skriver 'nyval'.

 
Ingen bild

Maja Dacke

11 juli 2016 21:35

För några minuter sedan gick jag in på din blogg - och det är tyst som i... tja... du vet. Jag kör med google chrome och har adblock av här.

Något har alltså hänt. Jag hör inte ens min dator surra ... trots att den inte sover. Som synes här.

Intressant.

Nu aktiverade jag adblock även här och avvaktar. Men, Thoralf, jag tror att du fann lösningen på problemet.

 
Ingen bild

Maja Dacke

11 juli 2016 21:38

PS. Det har också varit typ videoannonser mellan artiklarna som lagt sig över början av den undre artikeln - alltså oläslig.

 
Ingen bild

Stefan A

12 juli 2016 06:30

Till den långa listan av dysfunktionella statliga myndigheter kan jag bidra med en till, statliga lantmäteriet har kollapsat, har väntat i snart fem månader på ett inskrivningsärende, köparen får inte tillgång till egendomen och säljaren får inga pengar förrän det är klart, 1-2 månader skulle kanske vara acceptabelt, kan ställa till med stora problem man kan bli sittande med dubbla boenden eller dubbla lån och kostnader som man inte tänk sig, och givetvis lämnas i vanlig ordning inga som helst besked när det kan tänkas vara klart, men lika mycket betalt av köparen kommer man att kräva, vad säger Jonas Sjöstedt V om det här, han som hävdar att offentliga sektorn alltid är bäst på att driva allting.

 
Ingen bild

Lars

12 juli 2016 10:35

Närmare 150 miljoner på årsbasis. Om 2 år slutar staten att betala för detta till Kalmar kommun. Vore intressant att höra hur kommun ekonomerna tänkt lösa den frågan ? Skattehöjningar eller dra ner på välfärden ?. Troligtvis båda.

 
Ingen bild

SD-väljare

12 juli 2016 13:23

Man kan konstatera att landet rasar ihop på systemnivå.

Konstaterar också att om saknar ett svenskt personnummer och bedöms vara minderårig så slipper man häktning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards