thoralf

Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Thoralf Alfsson - 28 juni 2016 23:45

Har idag varit hos min tandläkare i Hultsfred. Eftersom vädret var fint passade jag på att köra med min trehjuling. Tog med lite infoblad för utdelning. Delade ut ca 1 500 infoblad i Hultsfred, Målilla, Järnforsen och Virserum.


Det är beklämmande att besöka dessa orter och se utvecklingen. På bara några få år har dessa orter förändras till mångkulturella och muslimska orter. Det är sorgligt att se. Kioskägaren i Virserum som satt utanför och rökte vattenpipa. Alla nedgångna hus som bebos av asylsökande. Tiggare utanför alla affärer. Kvinnor med slöja eller annan heltäckande klädsel. Hela hyreshus som sannolikt bebos av invandrare då alla persienner är neddragna för alla fönster.


Jag kan inte med ord beskriva hur illa jag tycker om de som tillåtit att mitt land utvecklats så negativt.

 

Jag tror dock att SD kommer få många nya röster på dessa orter! Jag menar verkligen många, många nya röster i valet 2018.

 

Idag har jag kommenterat Brexit i Östra Småland. Rubriken gillar jag inte. Jag vill visst att Sverige skall folkomrösta men jag anser att vi skall invänta hur det går för Storbritannien i förhandlingarna med EU, innan vi folkomröstar. Vi skall försöka plocka en del russin ut EU-kakan.


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/alfsson-sd-nojd-med-brexit-men-vill-inte-att-sverige-ska-folkomrosta/


I dagens Barometern har jag också fått en debattartikel publicerad angående placeringen av en ny simhall. Att blanda ihop ny simhall med snabba bostäder för asylsökande var inte populärt. Jag har fått en del påhopp idag. Politiskt beslut om placering tas inte förrän till hösten men jag tar chansen att lyfta in några icke politiskt korrekta argument för att bredda debatten.


Malin ”fotbollsfrun” Wollin har bland annat kommenterat på Facebook. Behöver väl inte kommentera så mycket, mina läsare kommer nog kommentera detta.


 




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards