thoralf

Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

MEDLEMSMÖTE PÅ KALMAR SLOTT

Av Thoralf Alfsson - 12 juni 2016 22:12

Söndagen har gått i partiets tecken. Först distriktsstyrelsemöte och sedan stort medlemsmöte på Kalmar slott med partisekreterare Richard Jomshof som föreläste om partiets ideologi och sedan gruppledaren i riksdagen, Mattias Karlsson som föreläste om partiets bakgrund och historia med en lång rad egna upplevelser och anekdoter.


Vi hade närmare 150 anmälda till medlemsmötet och nästan alla kom också. Jag tror också att alla var nöjda med mötet.


 

 
 
Ingen bild

Tomas Falk

12 juni 2016 23:07

Hej Thoralf.
Är nu tillbaka från min resa till Norra Cypern. Som jag förstod önskade några av dina läsare ta del av mina erfarenheter därifrån. Men att lägga upp allt detta på din blogg tyckte jag var opassande, därför skapade jag en egen bloggsida, enkom för detta, med adressen www.exitsverige.blogg.se.
Väl bekomme

 
Ingen bild

Hacke

13 juni 2016 09:21

Glädjande med den stora uppslutningen. Men när man ser på bilden frågar man sig ängsligt var alla yngre förmågor och kvinnorna håller hus. Är det bara männen som var med en gång i tiden och såg hur det var och fungerade som förstår att vi är på väg mot avgrunden?
Där ser vi om inte annat faran med och resultatet av den utbredda historielösheten i skola, media och samhälle i övrigt.
Det är mycket snack om "Levande historia". Men det gäller uppenbarligen inte vår svenska.

 
Ingen bild

Pierre

13 juni 2016 09:35

Attans så många unga arga män det var på plats 😄

 
Ingen bild

SM811

13 juni 2016 11:42

SD 17,4% den stor vinnaren i SD hatartidning Expressens mätning.
http://goo.gl/42qrVu

 
Ingen bild

Fredde

13 juni 2016 13:51

På tal om kvinnor läste jag att Göteborg nu går ut och talar om att kvinnorna inom omsorgen inte får ha för djupa urringningar, smala BH-axelband (!) eller korta kjolar.
På något sätt påminner det om islams påbud att kvinnorna ska täcka sig för att inte väcka männens lustar...
Vart är Sverige på väg?

 
Ingen bild

Tony

13 juni 2016 13:58

Var på vårdcentralen idag, och läste i en tidning där
att var femte person sover dåligt på grund av sociala
Medier?? Ja vad då,dom etablerade Medierna tillsammans
med sju klövern har lyckats med bedriften att söva
87 % av befolkningen, sociala medier gör så att inte fler
sover sig igenom den negativa samhällsutvecklingen?

 
Ingen bild

Lena

13 juni 2016 15:08

@Tomas Falk Tack så hemskt mycket för all din intressanta information. Har funderat på Norra Cypern för några år sedan, då jag läste Lena Holfves blogg "Rädda Sverige Nu". Just det faktum att hon ofta skrev om att vi svenskar har tappat bort vad som är normalt, det är något jag också känner.

Och detta med "lagom", det finns inte längre i Sverige, det var på -70-talet kanske, men det har varit mest galna politiker som styrt landet sedan dess. Sverige är extremt och svenskarna är också mycket påverkade av detta och måste anses som extrema människor. Se bara vilka krav på effektivitet har gjort med människor - många har idag inte tid till reflektion än mindre till att ta sig tid med vänner o släkt (det är så ont om tid)(vad för slags liv är det?).

Jag tänker följa din blogg, och bida min tid, än kan jag inte pensionera mig men om några år. Vill nog helst hyra en liten lägenhet ca 6 månader/år för att komma bort från det otrivsamma Sverige o vila upp sig lite.

Tack än engång!

 
Ingen bild

Chrille

13 juni 2016 17:10

Jojo, så kan det vá!

http://www.friatider.se/sd-fortsatter-upp-medan-m-och-s-backar-i-ny-matning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards