thoralf

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Thoralf Alfsson - 6 juni 2016 22:59

Efter lite funderingar åkte jag ändå på ett nationaldagsfirande på norra Öland. Jag brukar åka till Skäftekärr och har så gjort ett antal år. I år var det inte landshövdingen som höll tal utan en person som jobbat med utgrävningar av de järnåldersbyar som det finns lämningar av på Öland. Ett ganska annorlunda nationaldagstal som handlade om de som befolkat Öland sedan 300-talet. Med andra ord inget multikulti.


Dessutom hade man lagt till vers nummer 3 och 4 i nationalsången. Det var första gången alla 4 verserna sjöngs. Man blir både förvånad och glad när det också talas om varför dessa verser tillkommit innan alla reste sig och sjöng nationalsången. Undrar på hur många nationaldagsfirande som alla fyra verserna sjöngs?


Av Thoralf Alfsson - 6 juni 2016 12:58

Idag är det Sveriges nationaldag! Men det känns inte som vi längre får fira vår nationaldag på grund av flathet, feghet och naiva beslutsfattare. När man läser programmen undrar man om det är Sveriges nationaldag som firas? Jag vill se ett svenskt folkdanslag på nationaldagen, inte syriansk dans. Det hör inte hemma på Sveriges nationaldag. Det finns 364 dagar under resten av året för detta!

 

 


Jag har under ganska många år skrivit kritiskt om islam på min blogg. Det har uppmärksammats av media vid ett flertal tillfällen. Idag har jag dock tonat ner det lite då jag upplever att islam diskuteras mer i den offentliga debatten. Inte minst på grund av senaste årets terrorattentat i Köpenhamn, Paris och Bryssel.


Jag har dock märkt en stor förändring på ett helt annat sätt idag än emot tidigare år. För några dagar sedan skrev jag ett blogginlägg om att jag blivit uppringd av en muslim från Kalmar och om hur jag upplevde samtalet. Samtalet var inte på något sätt hotfullt! Men jag blev ganska nedstämd över hur fanatiska en muslim kan vara som ändå levt i Kalmar under ca 25 år. Förnekandet av islams negativa budskap och sharialagarnas ojämlikhet mellan könen är beklämmande.


Den stora förändringen är de påhopp, personliga angreppen, telefonsamtal utan id, meddelande på Facebook och mejl jag får med diverse otrevliga kommentarer och synpunkter. Allt som jag betraktar som hot anmäler jag givetvis.


Varför denna hatiska inställning till kritik mot islam?

 

Min upplevelse är att det inte bara är muslimer som står för detta hatande, utan det är i många fall även svenskar med vänstersympatier. Jag undrar om det bara är deras hat mot SD som kanaliseras på detta sätt. Eller har vänstermänniskor något annat gemensamt med islam och muslimer. Är det deras har mot Israel och judar som förenar dessa båda grupper? Vad finns det mer?


Läste häromdagen en artikel i Jönköpingsposten som var väldigt intressant. Artikeln handlade om Soheila Fors som lever under hot från IS efter att hon publicerat en dikt på Facebook.


”Soheila Fors säger att hon försöker varna svenskar för den radikalisering som sker precis som Nalin Pekgul och Sakine Madon också gör.”

 

”Soheila Fors föddes som kurdisk prinsessa i Iran. Hennes pappa torterades till döds och Soheila blev gerillasoldat i kampen mot Khomeini. Hon var en djupt troende muslim innan hon fick en uppenbarelse och konverterade till den kristna tron i vuxen ålder.

— Men jag har fått betala ett högt pris för den.

Återigen är hon lite ironisk när hon säger att hon är full av synder, inte nog med att hon arbetar mot hedersvåld utan dessutom har hon gått och blivit kristen.”

 

För mig är det helt obegripligt att inte alla svenskar lyssnar på dessa röster som har egen personlig erfarenhet om det ”andra” samhället och kulturen. Människor som varit utsatt för detta förtryck där mord, folkmord och andra vidrigheter ingår i det auktoritära styret som följer i religionens spår. Turkiet tycks vara ett land som är på väg i språngmarsch till detta auktoritära styre med Erdogan i spetsen. Ett land som ingår i NATO. Bedrövligt!

 

”I veckan fick hon sina sovrumsfönster sönderslagna, däcken har skurits sönder eller lossats och en dag dök det upp en knivbeväpnad man i hennes hus.

— Det som sker i Sverige nu är en konflikt mellan olika värdesystem; mänskliga fri- och rättigheter och religiösa traditionella värden och det är kvinnorna och flickorna som är de största offren.”

 

Nej, i Sverige slutar vi istället att handhälsa och inför en öländsk vinkning på vårdcentralen! Allt för att tillmötesgå de nya svenskarna under ursäkterna att minska smittoriskerna. Det är så lustigt att det infaller i tid samtidigt som Öland haft det största antalet asylsökande boende på ön någonsin. Enligt min mening är det rena hyckleriet.


”Hon säger att den svenska rikedomen inte är den vackra naturen eller välfärden utan demokrati och jämlikhet.

Men det verkar alla ha glömt bort och tappar vi det kommer andra att ta över, säger Soheila som är förvånad över svenskarna flathet, feghet och naivitet över det som sker.”


Är verkligen svensken så flat, feg och naiv som det verkar? Det som är ändå värre är att en majoritet av de politiker som svenska folket valt tycks vara lika flata, fega och naiva!


Har dessa politiker inom 7-klövern inga barn och barnbarn som de bryr sig om? Eller är det bara den egna plånboken som styr och att de därmed kan skydda sig ekonomiskt mot det mångkulturella samhället i sitt egna lilla segregerade bostadsområde?


Jag får se om jag tar risken och besöker ett nationaldagsfirande?

 

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards